Beklager hvis dette emne har været oppe før. Jeg søgte i forummet og kunne ikke umiddelbart finde noget.. So here goes!
Jeg er en ivrig Game of Thrones seer, der med hver sæson får det sværere og sværere med den lange ventetid til næste sæson. Så nu har jeg besluttet at jeg vil prøve at give mig i kast med bøgerne, men på en lidt utraditionel måde. Jeg vil for så vidt muligt gerne fortsætte hvor serien slap i sæson 4. Jeg er godt klar over at de siden sæson 3 er begyndt at tage sig større friheder, og derfor ændrer ting eller inddrager ting der først kommer så sent som Bog 5. Men hvis nogen herinde har læst bøgerne (dem der nu er), og kan sige hvilken bog der er bedst at fortsætte fra? At starte helt fra begyndelsen er ikke rigtig en mulighed for mig, selvom mange nok vil mene det er det optimale, men jeg er mere interesseret i at fortsætte historien end at læse igennem alt for meget jeg allerede har set på skærmen.
Håber nogen kan hjælpe :)
TL;DR Hvilken bog er bedst at tage fat i hvis jeg vil fortsætte hvor tv-serien slap i sæson 4?
Det kan du ikke rigtig gøre. Bare i sæson 4 er der handlinger fra både bind 2, 3 og 4. De har valgt at dele handlingen meget op ud over alle bøgerne, så det vil blive noget rod for dig, at gøre. Hvis endelig du skal starte inde i midten, så start med bind 3, men det er ikke noget jeg vil anbefale.
#1 Siriak 10 år siden
Beklager hvis dette emne har været oppe før. Jeg søgte i forummet og kunne ikke umiddelbart finde noget.. So here goes!
Jeg er en ivrig Game of Thrones seer, der med hver sæson får det sværere og sværere med den lange ventetid til næste sæson. Så nu har jeg besluttet at jeg vil prøve at give mig i kast med bøgerne, men på en lidt utraditionel måde. Jeg vil for så vidt muligt gerne fortsætte hvor serien slap i sæson 4.
Jeg er godt klar over at de siden sæson 3 er begyndt at tage sig større friheder, og derfor ændrer ting eller inddrager ting der først kommer så sent som Bog 5.
Men hvis nogen herinde har læst bøgerne (dem der nu er), og kan sige hvilken bog der er bedst at fortsætte fra?
At starte helt fra begyndelsen er ikke rigtig en mulighed for mig, selvom mange nok vil mene det er det optimale, men jeg er mere interesseret i at fortsætte historien end at læse igennem alt for meget jeg allerede har set på skærmen.
Håber nogen kan hjælpe :)
TL;DR
Hvilken bog er bedst at tage fat i hvis jeg vil fortsætte hvor tv-serien slap i sæson 4?
#2 Nagash 10 år siden
Hvis endelig du skal starte inde i midten, så start med bind 3, men det er ikke noget jeg vil anbefale.