Gravatar

#1 8Martine8 12 år siden

Hej alle :-)
Jeg håber der er en der ude, der måske kan hjælpe mig med dette. Jeg søger en tegnefilm jeg kan huske fra da jeg var barn, jeg er desværre bare ikke huske navnet på denne.

Tegnefilmen omhandler to børn der møder en bille der tager dem med til Ole Lukøje, ud på mælkevejen, op til nattens dronning som de skal hjælpe med noget, de kommer ud og flyve på en stor isbjørn, de møder julemanden, de kommer vist også til månen mener jeg, det ender med at de får gennemført den opgave de er blevet stillet og møder det jeg kan huske som dagens dronning, hvor de der efter vågner der hjemme og ser billen flyve væk.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken tegnefilm det er? Jeg vil virkelig gerne se den!

Vh. Martine
Gravatar

#2 lise92 12 år siden

Jeg leder efter præcis den samme! Kan huske at have set den i tv'et - vidst nok sim en serie, da jeg var lille :-)
Men jeg kan heller ikke komme i tanke om navnet - på trods af at have googlet den til det ukendelige! Følger lige med i tråden. Håber, der kommer nogen, der kan hjælpe os.
Gravatar

#3 [ikke godkendt bruger] 3 måneder siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
Gravatar

#4 Jonas Hansen 3 måneder siden

andsemandse (3) skrev:
Jeg bumper lige denne gamle post.

Jeg er ret sikker på det er "Peterschens Mondfahrt" en tysk tegnefilm/serie fra 1990. Jeg havde den selv på dansk, optaget på VHS

Link til den engelske version på YouTube:


Kære Andsemandse

Du skal godkende din bruger på mail så andre kan se din bruger og det du skriver. Pt. står du som [ikke godkendt bruger] :)
KH. Jonas Hansen - Redaktør på Filmz

Skriv ny kommentar: