Gravatar

#1 Marinaaakjaer 11 år siden

Hej,

Jeg søger en gammel tegnefilm som jeg var vild med, men kan simpelthen ikke huske titlen. Den har vel været fra slutningen af 80'erne start 90. Jeg husker den selvfølgelig med dansk tale, men det har nok været en tegnefilm originalt på engelsk.

Den handler om en sommer udflugt/camp med en masse børn og én fører. Føreren minder lidt om John Candy, både udseende og væremåde (så vidt jeg husker) og på denne sommer camp render de ind i forskellige farer. de møder blandt andet en bjørn og vist også et søuhyre, og skal klare sig selv i naturen.

Er der nogen som kan genkende dette og eventuelt kan huske titlen vil jeg være lykkelig :)
Gravatar

#2 Kruse 11 år siden

"Camp Candy"

Og her er introen:

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3 The Insider 11 år siden

Hvilket minder mig om... Jeg har i årevis tænkt, at jeg ville spørge folk herinde omkring en tegnefilm, som jeg var vild med som barn, men som jeg efterhånden knap nok kan huske... Ved egentlig ikke, hvorfor jeg ikke har nævnt den før.

Anyhow, jeg tror, at det var en europæisk produktion, og eftersom jeg så den, da jeg var 6-7 år gammel, må den være fra start/midt 1980'erne eller endnu tidligere. Men den handlede om en slags superhelt - eller i hvert fald en maskeret fyr (kostumet var, såvidt jeg husker, knaldrødt) - som vistnok også havde en ung sidekick (samme farve kostume). Jeg synes at huske, at han skulle ordne et eller andet på en ø med en masse palmer, og jeg husker i hvert fald noget med et kæmpe kontorlokale, hvor en masse mennesker sidder ved enten computere eller skrivemaskiner, og så var den vist også lidt uhyggelig. Any thoughts? :-/
War. War never changes.
Gravatar

#4 Batsy 11 år siden

The Insider (3) skrev:
Anyhow, jeg tror, at det var en europæisk produktion, og eftersom jeg så den, da jeg var 6-7 år gammel, må den være fra start/midt 1980'erne eller endnu tidligere. Men den handlede om en slags superhelt - eller i hvert fald en maskeret fyr (kostumet var, såvidt jeg husker, knaldrødt) - som vistnok også havde en ung sidekick (samme farve kostume). Jeg synes at huske, at han skulle ordne et eller andet på en ø med en masse palmer, og jeg husker i hvert fald noget med et kæmpe kontorlokale, hvor en masse mennesker sidder ved enten computere eller skrivemaskiner, og så var den vist også lidt uhyggelig. Any thoughts? :-/

Jeg tænker Roy harper (http://en.wikipedia.org/wiki/Roy_Harper_(comics), men film ved jeg squ ikke :/
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#5 The Insider 11 år siden

Nej, det var langt mindre seriøst... Mere satirisk, men kan ikke huske i hvor høj grad, for som barn tænker man jo bare, at det er sejt at se folk slå gækken løs i superheltekostumer :-) Ikke særlig realistiske animationer, mere "tidlig Simpsonish".
War. War never changes.
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 11 år siden

Så er det sgu da Radioactive Man!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 The Insider 11 år siden

Hehe, nej :-) Det er en film i spillefilmslængde. Ikke nogen Marvel/DC/etc. karakter...
War. War never changes.
Gravatar

#8 Mr. Kiwi 11 år siden

Beklager, The Insider, har aldrig hørt om den, men kan nogen hjælpe mig, jeg kunne huske da jeg var i min trediverne, hvor jeg så en tegnefilm fra 40´ erne eller 50´erne, såvidt jeg husker var den i sort-hvid og handlede om en inder dreng og et eller andet med en læge, de varede noget med 5-7 minutter, titlen havde et eller andet med wow. Der er også en andet tegnefilm fra 80´erne, den var tysk kunne jeg huske og var en dukkefilm der lød noget med sand...
Jeg kommer tilbage
Gravatar

#9 Mr. Kiwi 11 år siden

The Insider kan du fortælle mere om den tegnefilm du har set ?
Jeg kommer tilbage
Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

Ikke på stående fod, desværre! Mener at helten var iført sorte goggles, og hans dragt dækkede vistnok også hans hår og nakke... meget mørkerød. Den var også lidt komisk, og jeg husker især det store kontorlokale. Mener at helten (og hans unge sidekick) drog til en eller anden ø med palmer... Den må være fra 70'erne/80'erne.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: