Gravatar

#21 myggen 18 år siden

Hvor er det klippet fra? I det store hele er det korrekt, men hvis det fx. er en advokats svar på et brevkassespørgsmål, er det lidt bekymrende, at han tillægger "købt som beset" så stor vægt.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#22 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 21 Jeg ved det ikke, det var en af mine venner som læste tråden og spurte om han måtte svare på mine vegne.

Men udfra hvad jeg kan se så er det i det store hele korrekt det han skriver.

Jeg har selv arbejdet meget med Købeloven og salg mellem private er et af de steder, hvor virkelig mange tror at de har meget at komme efter fordi de er vant til mere. En anden ting er også at folk alt alt for tit blander 2 års garenti med 2 års reklamtionsret sammen og tror at det er det samme fordi visse mærker som fx Pioneer giver 2 års FULD garenti.

Men mit råd er at når man handle privat skal sætte sig ind i hvad man køber og aftale spilleregler, hvis der opstår fejl eller mangler og altid såvidt muligt se en kvittering, da der langt mere end tidligere er mange hælervarer i omløb.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#23 myggen 18 år siden

Enig, der er mange misforståelser om rettigheder ved køb, både ved civilkøb, men i den grad også forbrugerkøb (især mht. garanti og returret). Og jeg er også meget enig i, at det altid er en god ide at få lavet en grundig aftale, og selvfølgelig sætte sig ind i, hvad man køber.

I den konkrete situation tror jeg bare ikke Davenport kunne have gjort noget, og det er sort uheld, at lortet bryder sammen.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#24 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Ja, jeg har virkelig prøvet at se hvordan jeg på en eller anden måde kunne hjælpe ham, men der er desværre ikke ret meget at komme efter.

Gravatar

#25 davenport 18 år siden

Det lader jo til i har helt ret, men tak for indsatsen. Det kunne jo være der var noget jeg kunne have brugt, men en retsag koster jo igen det samme som bilen.
Nu vil min fars ven opstøve en motor til den ved en hugger, så det bliver nok et setback på yderligere 3-4k, men det er bedre end en bil der ikke kører.
Nu skal vi bare have fundet en måde at få den hjem på, og ud til min fars ven, der selvfølgelig bor i noget der hedder Ødis(af)kroge, hvilket er mere end ude på landet.
Nå, det løser sig vel nok.
Tak til alle.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#26 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 25 Du er altid velkommen :)

Gravatar

#27 filmz-Whitetrash 18 år siden

25: Jeg har et hævn-forslag:

Kør den over i sælgers forhave og hyr en beton-kanon til at fylde bilen op med beton.
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#28 davenport 18 år siden

Hæ hæ, men det er et prank der koster mig 15k jo.. ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#29 filmz-Whitetrash 18 år siden

ja plus en retsag - så det var vist mest en joke
Wanna go for a ride? No thanks. No Thanks? What does that mean? That I dont wanna go. Go where? For a ride. A ride! Now thats a good idea: Ok lets go.
Gravatar

#30 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# Kan man ikke bare sige at MTV laver en dansk udgave af Jackass og sende regningen til Johnny eller Bam ;)

Skriv ny kommentar: