Hey! Som stor fan af overnaturlige serier fx "Buffy", "Angel", "X-Files" osv, faldt jeg over serien "Ghost Whisperer" i går på CDON, da jeg sad og surfede lidt rundt. Så traileren og serien minder umidelbart en del om "Tru Calling", hvilket blot gjorde mig endnu mere interesseret da jeg er ret vild med den serie.
Men for lige at være på den sikre side, vil jeg lige høre om der evt. er nogen herinde der kan anbefale den. Spiller Jennfer Lowe Hewitt godt, hvordan er stilen i den, osv ?
På forhånd tak :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Den kører på Kanal 4 for tiden (kan desværre ikke huske dagen), se et afsnit og bedøm selv :) Jeg har kun set en smule af de to serier, men synes umiddelbart Tru Calling er en del bedre, Hewitt kan godt være lidt for 'dukket' at se på.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg har set et par (5-6) afsnit af den og synes den er okay. Som Lagoni siger, så er Jennifer Love Hewitt lidt dukket, lidt for pæn... Men hun spiller vel OK i rollen og den har en god stemning, og nogle gode historier. Jeg synes den er et kig værd, og vil da helt sikkert selv investere i 1. sæson og se den an. (469 kr., som den koster hos CDON er dog lige pebret nok. Håber den falder lidt i pris!)
Jeg kan se at vi deler serie-smag (EEEElsker selv Buffy, Angel, Tru Calling og X-Files), og jeg vil da lige anbefale dig "Supernatural" og "Dead Like Me", hvis du ikke allerede kender dem.
Tru Calling: Hovedrollen som Tru bliver spillet af Eliza Dushku. Tru har en gave, der gør at et lig kan spørge hende om hjælp, og så genlever hun dagen, så hun kan redde vedkommende, eller i hvert fald få styr på nogle ting for dem. Serien fik kun 2 sæsoner, hvoraf 2. sæson kun er på 6 afsnit, da den fik stikket hevet ud midt under optagelser af anden sæson.
Supernatural: Den handler om 2 brødre, Dean & Sam, som under mystiske, uhyggelige og overnaturlige omstændigheder, mister deres mor da de er små. Faderen vier herefter sit liv til at jagte overnaturlig ondskab, og oplærer også børnene til dette. Da de bliver ældre, forsvinder faderen, og efterlader dem forskellige spor, som de så skal følge, for at finde ham. Og undervejs må de så klare de forhindringer de møder.
Dead Like Me: Jeg synes det er en hysterisk morsom, men også rørende serie. Den handler om den smådeprimerede teenager Georgia, som skal affinde sig med at hun er ved at være voksen. Hun er droppet ud af College og får job på et kedeligt kontor. På vej hjem fra arbejde bliver hun ramt af et toilet-bræt fra rumstationen Mir, og hun dør. Herefter får hun et nyt job, nemlig som Reaper for døden.
Ja, det var også mit første indtryk af hende da jeg så traileren. Ku' nu meget godt li' hende i Party of Five, men eller har det været lidt so-so med hendes skuespil. Stadigvæk ku' hun jo godt vise sig, at ha' flyttet sig skuespilsmæssigt. Men jeg vil da lige finde ud af hvornår Kanal 4 viser den så og så se et par afsnit igennem inden jeg beslutter mig. :)
# 3 -
Jep er helt enig med dig ang prisen. 469. kr virker lige i overkanten. Når det så er sagt, ender jeg sgu nok med at købe den alligevel, hvis jeg falder for serien. :)
Har godt hørt om Supernatural og syntes den lyder ret cool. Regner med at købe den, når jeg har skrevet "Buffy" og "Angel" marathonen færdigt. Dead Like Me kender jeg ikke, men den skal jeg da lige ha' tjekket ud også :)
# 4 -
En ret god anmeldelse af Tru Calling sæson 1 & 2 her :
Selv om Eliza Dushku er i absolut topform og resten af castet spiller suverændt godt, så skal du glæde dig til når Jason Priestly dukker op som Jack Harper i afsnit 14. Han spiller kort fortalt fremragende og er en sand fornøjelse at se på, i hver eneste scene han befinder sig i.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#5 + #6 - mange tak begge to. Har læst hvad I har skrevet og videre på dvdtalk og umiddelbart virker Tru Calling og Dead Like Me ganske interessante, så nu har jeg sat dem på min to-see liste. Så må vi se om jeg snubler over dem en dag. :-)
#1 NightHawk 18 år siden
Men for lige at være på den sikre side, vil jeg lige høre om der evt. er nogen herinde der kan anbefale den. Spiller Jennfer Lowe Hewitt godt, hvordan er stilen i den, osv ?
På forhånd tak :)
#2 lagoni 18 år siden
#3 Herrguth 18 år siden
Som Lagoni siger, så er Jennifer Love Hewitt lidt dukket, lidt for pæn... Men hun spiller vel OK i rollen og den har en god stemning, og nogle gode historier. Jeg synes den er et kig værd, og vil da helt sikkert selv investere i 1. sæson og se den an. (469 kr., som den koster hos CDON er dog lige pebret nok. Håber den falder lidt i pris!)
Jeg kan se at vi deler serie-smag (EEEElsker selv Buffy, Angel, Tru Calling og X-Files), og jeg vil da lige anbefale dig "Supernatural" og "Dead Like Me", hvis du ikke allerede kender dem.
#4 McPeter 18 år siden
#5 Herrguth 18 år siden
Hovedrollen som Tru bliver spillet af Eliza Dushku. Tru har en gave, der gør at et lig kan spørge hende om hjælp, og så genlever hun dagen, så hun kan redde vedkommende, eller i hvert fald få styr på nogle ting for dem.
Serien fik kun 2 sæsoner, hvoraf 2. sæson kun er på 6 afsnit, da den fik stikket hevet ud midt under optagelser af anden sæson.
Supernatural:
Den handler om 2 brødre, Dean & Sam, som under mystiske, uhyggelige og overnaturlige omstændigheder, mister deres mor da de er små. Faderen vier herefter sit liv til at jagte overnaturlig ondskab, og oplærer også børnene til dette. Da de bliver ældre, forsvinder faderen, og efterlader dem forskellige spor, som de så skal følge, for at finde ham. Og undervejs må de så klare de forhindringer de møder.
Dead Like Me:
Jeg synes det er en hysterisk morsom, men også rørende serie.
Den handler om den smådeprimerede teenager Georgia, som skal affinde sig med at hun er ved at være voksen. Hun er droppet ud af College og får job på et kedeligt kontor. På vej hjem fra arbejde bliver hun ramt af et toilet-bræt fra rumstationen Mir, og hun dør. Herefter får hun et nyt job, nemlig som Reaper for døden.
Håber du kan bruge det, McPeter. :)
#6 NightHawk 18 år siden
Ja, det var også mit første indtryk af hende da jeg så traileren. Ku' nu meget godt li' hende i Party of Five, men eller har det været lidt so-so med hendes skuespil. Stadigvæk ku' hun jo godt vise sig, at ha' flyttet sig skuespilsmæssigt. Men jeg vil da lige finde ud af hvornår Kanal 4 viser den så og så se et par afsnit igennem inden jeg beslutter mig. :)
# 3 -
Jep er helt enig med dig ang prisen. 469. kr virker lige i overkanten. Når det så er sagt, ender jeg sgu nok med at købe den alligevel, hvis jeg falder for serien. :)
Har godt hørt om Supernatural og syntes den lyder ret cool. Regner med at købe den, når jeg har skrevet "Buffy" og "Angel" marathonen færdigt. Dead Like Me kender jeg ikke, men den skal jeg da lige ha' tjekket ud også :)
# 4 -
En ret god anmeldelse af Tru Calling sæson 1 & 2 her :
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=13360
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=18709
Selv om Eliza Dushku er i absolut topform og resten af castet spiller suverændt godt, så skal du glæde dig til når Jason Priestly dukker op som Jack Harper i afsnit 14. Han spiller kort fortalt fremragende og er en sand fornøjelse at se på, i hver eneste scene han befinder sig i.
#7 McPeter 18 år siden