Var så heldig at overvære en forestilling af "Imaginary Heroes" her tidligere idag, og må sige, at den film styrer. Glæd jer til et sus gennem en et års hektiske tid hos en amerikansk familie, med utrolig mange spøgelser gemt i skabet.
Ærgeligt at filmen først nu er kommet op i US, da den helt sikkert ville være guf for Oscar-kommiteen.
Hele castet gør det sublimt, og historien er sådan én man ønsker at se flere af i de ellers så traditionelle amerikanske film. Dette års American Beauty....
Filmen havde release date 18. februar i US og har indtil dato kun indspillet ca. 50.000$, så jeg tror desværre ikke den har fået vild opmærksomhed overthere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2 men i hvor mange biografer? Der er tit film derovre der har premiere de første uger på et meget begrænset antal lærreder, der så senere justeres op, når filmen får reel national premiere
Ok, kontrollerede det selv, ifølge Box Office Mojo er det indtjent på kun 2 skærme, der et par dage efter blev udvidet til 8, så indtjeningen må siges at være pæn, trods alt.
Tag det nu roligt. De få visninger er normalt for film 'over there'. Den skal jo bare ha' "ordentlig" premiere, hvilket jeg også tror, den får, da der bliver reklameret en del for den på IMDb. Og i følge sidstnævnte får den dansk premiere d. 28 februar - i overmorgen. Dog lader det ikke til, at den rammer Nordisk Film-biografer, da det ikke er muligt at bestille billetter på biobooking. Det kan selvfølgelig også godt være, at IMDb tager fejl mht. premieredatoen.
Aaah ok, det forklarer jo en del, sorry :) Lidt ligesom Untergang. Skal også kun spille i få byer "over there". Til gengæld kan man nyde lortefilm som Boogeyman på 3300 skærme...lækkert!
Man kan sige meget om amerikanere, men smag, det har host host lick me host host!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Filmen havde faktisk et limited run i december måned i et forsøg på at blive taget i betragtning til Oscar uddelingen, men den gik altså ikke. Den får nu heller ikke særligt gode anmeldelser derovre i US of A; på RottenTomatoes står den til sølle 35 procent.
Dette betyder naturligvis ikke at filmen ikke er god. Det betyder bare at amerikanerne ikke fanger den. Jeg vil faktisk også gerne se den.
#6 Skal det være en Nordisk Film bif, for at du ser filmen? Indtil videre har Byenkalder.dk den listet under Cinemaxx og Vester Vov Vov i København samt Øst for Paradis oppe i det mørke Jylland.
-------------------------- That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#1 filmz-happyhansen 21 år siden
Ærgeligt at filmen først nu er kommet op i US, da den helt sikkert ville være guf for Oscar-kommiteen.
Hele castet gør det sublimt, og historien er sådan én man ønsker at se flere af i de ellers så traditionelle amerikanske film. Dette års American Beauty....
God fornøjelse.
P.S. Nogle der osse har været heldig at se den?
#2 filmz-Bruce 21 år siden
#3 maniac 21 år siden
#4 maniac 21 år siden
#5 filmz-happyhansen 21 år siden
Jeg er målløs. Det er jo næsten lig intet i det store visningsunivers der er derovre.
Øv Øv.
Nogler der ved om den overhovedet vil blive vist i DK?
#6 JannikAnd 21 år siden
#7 filmz-Bruce 21 år siden
Man kan sige meget om amerikanere, men smag, det har host host lick me host host!!!
#8 filmz-rupert giles 21 år siden
Dette betyder naturligvis ikke at filmen ikke er god. Det betyder bare at amerikanerne ikke fanger den. Jeg vil faktisk også gerne se den.
#6 Skal det være en Nordisk Film bif, for at du ser filmen? Indtil videre har Byenkalder.dk den listet under Cinemaxx og Vester Vov Vov i København samt Øst for Paradis oppe i det mørke Jylland.
That'll put marzipan in your pie plate, bingo