Gravatar

#1 fubar 18 år siden

Jeg er en af den slags personer, der vægter mængden af bonusmateriale lige så højt, som selve filmen, når jeg går på "jagt" efter nye dvd'er.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om i har nogle udgivelser stående på hylden, som i sætter ekstra pris på, pga. det tilhørende ekstramateriale.

Det behøver nødvendigvis ikke være "box-sets" som "Lord of the Rings" extended edition. Der kan også bare være tale om en ganske almindelig udgivelse, hvor der er en masse interessante ting gemt på.

Så nævn et par af jeres yndlings udgivelser, gerne med et tilhørende link.

Gravatar

#2 rockysds 18 år siden

Af bokse er "Matrix: The Ultimate Collection" fantastisk - 10 disc boksen med alt fra filosofiske og historiske kommentarspor til special effects. 6 discs udelukkende med ekstramateriale.

"Alien: Quadrilogy" er også rimelig fed mængde mæssigt (og design ditto), selvom jeg ikke har haft tid til at få kigget på det.

Af enkeltestående film er Tim Burton og Robert Rodriquez-film ofte ganske fornemt dækket ind mht. både morsom og informativt ekstramateriale + evt. kortfilm. Vil specielt fremhæve den superlækre: "Sin City: Special 2 Discs Edition"
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#3 elwood 18 år siden

Martin Scorsese Presents The Blues: 7 forskellige film omkring Blues Musikkens Historie. Mr. Scorsese har self. selv instrueret en, nemlig den første, hvor han forsøger at forklare hvor selve Blues Musikken stammer fra.

Clint Eastwood Runder hele serien af med hans bidrag som omhandler Piano Blues.

De andre herre på DVD boksen er instruktøre som: Wim Wenders, Richard Pearce, Charles Burnett, Marc Levin, Mike Figgis.

Udover de 7 lange film, så er der lidt over 3 timers bonus med Live performance af andre Blues Folk, og Interviews med Instruktørene.

Det er måske farvet af at jeg er vild med Blues, men hvis man er det så er det her næsten et must i samlingen.

Og så vil jeg nævne Finding Nemo, bare på grund af dens kommentar spor, jeg har stadig i dag ikke hørt et kommentar spor der underholder mig så meget (måske ku Bruce Timm og Co. fra Batman TAS godt være med i den her kategori lidt, nu jeg tænker efter)

Astaire and Rogers: The Complete Collection, proppet med matriale omkring nok et af verdens mest Berømte dansepar gennem tiden, men igen man skal nok ku li genren, for at sætte pris på den.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 gi-jones 18 år siden

Der kan ikke herske nogen tvivl om at Lord of The Rings: Extended editions indeholder det bedste ekstramateriale jeg nogensinde har set.

Men derudover vil jeg fremhæve en gammel luset udgave af The Abyss jeg har liggende. Det er vist en gammel Special Edition eller noget, men kan købes for en 50'er alle steder. Ikke desto mindre har den en timelang dokumentar om tilblivelsen fa filmen, som er noget helt særligt, og usædvanligt ærligt for en dvd-udgivelse. Her er ingen rygklapperi, og de fortæller endda om hvorfor én af skuespillerne ikke medvirker i dokumentaren, da hun blev uvenner med Cameron under optagelserne.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 McPeter 18 år siden

#4 - bestemt enig! En klart overset god udgivelse - det er den med både normal og special edition udgaverne på med seamless merging eller hvad det nu hedder?

Ud over at filmen altid har været noget særligt for mig, så er ekstramaterialet rigtigt godt som du skriver.

Derudover bør du kigge nærmere på Memento limited edition R1/canada. Selve coveret, menuen og ekstramaterialet er rigtigt gennemført.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 HonoDelLoce 18 år siden

Jeg har en Terminator 2: Judgement Day 3-disc-udgave der blot hedder The Ultimate DVD Edition.. Jeg købte den for 50,- i Læsehesten i Aalborg i den tro, at det var en ganske almindeligt 1-disc uden nævnefærdig ekstramateriale.. Damn, did I get hoxed! :D Det er en lille perle i min samling, der har budt på mange gode timers underholdning :)

Ellers er der også udkommet 2 vilde udgivelser af Memento med meget dybdegående ekstramateriale.. Vil næsten sige det er et must at have mindst én af dem i sin samling ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 gi-jones 18 år siden

#5: Jeg har den udgave hvor man kan vælge version af filmen. Jeg har nu aldrig set Theatrical Edition :) Og absolut en fantastisk film.

Jeg har selv Memento, men må indrømme at jeg blot var lidt irriteret over at skulle besvare spørgsmål for at få lov at se filmen.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#8 filmz-yoshimura 18 år siden

Almost Famous - THe Bootleg Cut er også superfed. Ud over at filmen for mig står som ganske særligt, så indeholder denne udgave også en cd med numre inddspillet af Stillwater (det fiktive band, filmen handler om) og en masse ekstramateriale, deriblandt et fedt kommentarspor med instruktøren.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#9 dolphinfriendly 18 år siden

"Apocalypse Now - The Complete Dossier" står for mig som en af de suverænt bedste og mest overseete Dvd udgivelser overhovedet. Her er både den originale og Redux udgaverne, plus en masse virkeligt relevant ekstra materiale. Alt er lækkert, selv indpakningen er en lille lækkerbisken, selvom jeg normalt ikke går fandens meget op i den slags.

http://www.amazon.com/Apocalypse-Now-Complete-Two-...

Gravatar

#10 aknot 18 år siden

#9 tjek denne her

en super dokumentar om Apocalypse Now.

Af DVD´er med lækkert extra materiale skal "Nightmare Before Christmas" helt klart nævnes, har en masse om hvordan de har lavet tingene, men vigtigst af alt har den to kort film af Burton, hvor den ene er "Vincent" en 5 min. stop motion film der er helt fantastisk, og den anden er "Frankenweenie" som der vist er tale om at Burton skal lave til en spillefilm.

Skriv ny kommentar: