Jeg var engang igang med at samle en masse gode film citater, men gik desværre kold i projektet i 2003 hvor jeg var i Spanien. Har en plan om at gå igang igen efter sommerferien, men mangler lidt input.
Så derfor, kære filmzere, kan I ikke smide nogle "fede" film citater til mig fra film der er fra 2003 eller nyere? Det skal primært være gode citater - om filmen holder 100% er mindre vigtigt, men kan begge dele opfyldes gør det bestemt ikke noget. Min gamle samling var en blanding af gode og dårlige film, selvom jeg selvfølgelig prøvede at finde flest fra film jeg også selv syntes var af en vis standard.
Det må gerne skrives på følgende måde om muligt (selvom citatet og filmen selvfølgelig er det vigtigste, så kan jeg jo klare resten selv hehe). :-)
Citat Film (Årstal) by Karakter (Skuespiller)
fx As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster... Goodfellas (1990) by Henry Hill (Ray Liotta)
Skal godt nok på ferie på tirsdag og 1½ uge frem og igen lidt senere på sommeren, men tænker nok at denne tråd jo ikke ligefrem bliver færdig på en enkelt dag. ;-)
I don't need any more guns in my life, that's for sure. But you should have one to be safe. It's better to be judged by twelve than carried by six. We Own the Night (2007) Joseph Grusinsky (Mark Wahlberg)
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
When it comes to reassuring a traumatized 19-year-old, I'm about as expert as a palsy victim doing brain surgery with a pipe wrench. Sin City (2005) John Hartigan (Bruce Willis)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Paul Rusesabagina: You cannot seriously think that you can kill them all. George Rutaganda: And why not? We are halfway there already. Hotel Rwanda (2004) Paul Rusesabagina (Don Cheadle) George Rutaganda (Hakeem Kae-Kazim)
It's not who I am underneath, but what I *do* that defines me. Batman Begins (2005) Bruce Wayne (Christian Bale)
When you decide to be something, you can be it. That's what they don't tell you in the church. When I was your age they would say we can become cops, or criminals. Today, what I'm saying to you is this: when you're facing a loaded gun, what's the difference? The Departed (2006) Frank Costello (Jack Nicholson)
Listen to me, I got no reason to lie to you, don't make the same mistakes I made when I was young. Fuck a lotta women kid, not just one woman, a lotta women Little Miss Sunshine (2006) Grandpa (Alan Arkin)
Nah... I mean, I'm already pregnant, so what other kind of shenanigans could I get into? Juno (2007) Juno MacGuff (Ellen Page)
I am very, very sorry for the terrible distress that I have caused you. I am very, very sorry... Atonement (2007) Briony - 18 år (Romola Garai)
Slutning afsløres, derfor en spoiler:
Happiness only real when shared.
Into The Wild (2007) Christopher McCandless (Emile Hirsch) Just close your eyes, but keep your mind wide open. Bridge To Terabithia (2007) Leslie Burke (AnnaSophia Robb)
Why So Serious? The Dark Knight (2008) The Joker (Heath Ledger)
#1 McPeter 16 år siden
Jeg var engang igang med at samle en masse gode film citater, men gik desværre kold i projektet i 2003 hvor jeg var i Spanien. Har en plan om at gå igang igen efter sommerferien, men mangler lidt input.
Så derfor, kære filmzere, kan I ikke smide nogle "fede" film citater til mig fra film der er fra 2003 eller nyere? Det skal primært være gode citater - om filmen holder 100% er mindre vigtigt, men kan begge dele opfyldes gør det bestemt ikke noget. Min gamle samling var en blanding af gode og dårlige film, selvom jeg selvfølgelig prøvede at finde flest fra film jeg også selv syntes var af en vis standard.
Det må gerne skrives på følgende måde om muligt (selvom citatet og filmen selvfølgelig er det vigtigste, så kan jeg jo klare resten selv hehe). :-)
Citat
Film (Årstal)
by Karakter (Skuespiller)
fx
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster...
Goodfellas (1990)
by Henry Hill (Ray Liotta)
Skal godt nok på ferie på tirsdag og 1½ uge frem og igen lidt senere på sommeren, men tænker nok at denne tråd jo ikke ligefrem bliver færdig på en enkelt dag. ;-)
På forhånd mange tak for hjælpen!!!
Mvh
Peter
#2 filmz-Bruce 16 år siden
Zodiac (2007)
Arthur Leigh Allen (John Carroll Lynch)
What's the most you ever lost on a coin toss.
No Country for old Men (2007)
Anton Chigurh (Javier Bardem)
Oh, EVE.
Wall-E (2008)
Wall-E (Wall-E)
#3 cansi 16 år siden
Daniel Plainview (2008)
There Will Be Blood (Daniel Day-Lewis)
this is what happens when an unstoppable force meets an inmovable object
The Joker (2008)
The Dark Knight (Heath Ledger)
Killing millions to save billions
Adrian Veidt / Ozymandias (2009)
Watchmen (Matthew Goode)
Are you watching closely?
Alfred Borden (2006)
The Prestige (Christian Bale)
#4 Steffan Rasmussen 16 år siden
We Own the Night (2007)
Joseph Grusinsky (Mark Wahlberg)
#5 HonoDelLoce 16 år siden
Sin City (2005)
John Hartigan (Bruce Willis)
#6 Skeloboy 16 år siden
George Rutaganda: And why not? We are halfway there already.
Hotel Rwanda (2004)
Paul Rusesabagina (Don Cheadle)
George Rutaganda (Hakeem Kae-Kazim)
It's not who I am underneath, but what I *do* that defines me.
Batman Begins (2005)
Bruce Wayne (Christian Bale)
When you decide to be something, you can be it. That's what they don't tell you in the church. When I was your age they would say we can become cops, or criminals. Today, what I'm saying to you is this: when you're facing a loaded gun, what's the difference?
The Departed (2006)
Frank Costello (Jack Nicholson)
Listen to me, I got no reason to lie to you, don't make the same mistakes I made when I was young. Fuck a lotta women kid, not just one woman, a lotta women
Little Miss Sunshine (2006)
Grandpa (Alan Arkin)
Nah... I mean, I'm already pregnant, so what other kind of shenanigans could I get into?
Juno (2007)
Juno MacGuff (Ellen Page)
I am very, very sorry for the terrible distress that I have caused you. I am very, very sorry...
Atonement (2007)
Briony - 18 år (Romola Garai)
Slutning afsløres, derfor en spoiler:
Into The Wild (2007)
Christopher McCandless (Emile Hirsch)
Just close your eyes, but keep your mind wide open.
Bridge To Terabithia (2007)
Leslie Burke (AnnaSophia Robb)
Why So Serious?
The Dark Knight (2008)
The Joker (Heath Ledger)
Chaos reigns
Antichrist (2009)
Fox
#7 jessup 16 år siden
Snålla Oscar...Vär mig, för en liten stund
Låt den rätte komme in (2008)
Eli