Gravatar

#1 PederLyager 10 år siden

Hej Filmz-folk,

Jeg ligger syg og kunne derfor godt bruge hjælp til at finde nogle gode nyere sci-fi film til at fordrive tiden med. Nogen bud? :)

Selv faldt jeg for nyligt over den mildest talt oversete perle Europa Report, som jeg var fuldstændig vild med:
Så nu kan jeg næsten ikke lade være med at tænke, at der måske er andet godt, jeg er gået glip af! Som det kunne indikere er det typisk de lidt mere groundede/realistiske skildringer, jeg er vild med - men bare fyr løs!
Film-elsker
Gravatar

#2 Nancy 10 år siden

Moon bør du uden tvivl checke ud. Den er instrueret af Duncan Jones og kan sagtens kalde for "groundet". Jones har også lavet den mere hæsblæsende sci-fi thriller Source Code, som bestemt også er et kig værd.
"It's not a significant bullet." - Werner Herzog
Gravatar

#3 Rust Cohle 10 år siden

I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#4 Space Monster 10 år siden

The Purge, Children of Men, Limitless, In Time... Der er lidt af hvert...
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#5 PederLyager 10 år siden

Mange tak for buddene - keep em' coming. Har set de fleste - bl.a. også Man from Earth - som jeg dog tænker, at jeg lige vil give en chance mere, da konceptet er interessant. Har set den for et par år siden, hvor jeg oplevede den som meget prætentiøs og belærende, men kan ske den vokser på mig :) Trods alt IMDb score på 8,0 - wow.
Film-elsker
Gravatar

#6 Driver 10 år siden

Gattaca.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#7 Kisbye 10 år siden

Hvor ny er nyere?
Jeg kommer lige med en liste lidt senere.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#8 PederLyager 10 år siden

Hmm, vil sige som udgangspunkt titler efter 2005, og hvis det er meget godt kan de gå helt tilbage til 2000 :)
Film-elsker
Gravatar

#9 Driver 10 år siden

Now that's just lame. Man kan da ikke smide års begrænsninger på film.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#10 Space Monster 10 år siden

Cloud Atlas, Sunshine, The Mist, The Jacket, Pandorum.
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin

Skriv ny kommentar: