Ja jeg har vist set ligeså meget som Julie og Julia og det var da en ok film, men jeg regner med at der er en del der er bedre :)
Så at komme med et bud på dem jeg håber på er lidt omsonst.
Det her er dermed hvad jeg tror:
Best Motion Picture - Drama: Avatar
Best Motion Picture - Musical or Comedy: Julie and Julia
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama: George Clooney (Up in the Air)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama: Sandra Bullock (The Blind Side) Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy: Robert Downey Jr. (Sherlock Holmes) Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy: Meryl Streep(Julie & Julia)
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture: Christopher Waltz (Inglorious Basterds)
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture: Monique (Precious)
Best Director - Motion Picture: Kathryn Bigelow (The Hurt Locker)
Best Screenplay - Motion Picture: Up in the Air Best Foreign Language Film: Broken Embraces
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Det her er, hvem jeg tror vinder! Sætter streg under den, jeg håber vinder. :)
Best Motion Picture - Drama: Hvis jeg skal starte med at sortere én film fra af gangen, så kan jeg starte med at udelukke Inglourious Basteds. Jeg synes ikke den var god, og den er også klart underdog i aften. De resterende 4 film har faktisk en mulighed for at vinde, og det ville ikke være helt i skoven at gætte på nogen af dem, dog vil jeg udelukke Precious som den næste. Top 3 er rigtig rigtig tæt, dog er det globes, og derfor udelukker jeg Up in the Air som den næste. Det bliver rigtig tæt mellem Avatar og The Hurt Locker, men jeg tror jeg vælger The Hurt Locker som favorit. The Hurt LockerAvatar
Best Motion Picture - Musical or Comedy: Nine har ikke fået specielt gode anmeldelser, og selvom der er en mulighd for den vinder, så tror jeg det ikke. De resterende 4 film kunne alle vinde awarden, da de alle er nævnt som favoritter. Jeg vil dog vælge at udelukke Julie & Julia. Derefter udelukker jeg The Hangover, som jeg dog ser som en stærk dark horse. Så er der It's Complicated og (500) Days of Summer tilbage, og der tror jeg faktisk med på (500) Days of Summer. (500) Days of SummerThe Hangover (den eneste, jeg har set endnu)
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama: Jeg vil starte med at udelukke Tobey McGuire, da de kandidater, han er oppe imod, ef for stærke. Derefter udelukker jeg Colin Firth, selvom han kan overraske. Morgan Freeman er et fint bud, men Invictus har måske skuffet en lille smule, og han har trods alt vundet priser før, så derfor ryger han som den næste. Så står det mellem George Clooney og Jeff Bridges. Jeg synes faktisk godt, man kan sammenligne duellen lidt med sidste år, hvor det var Sean Penn mod Mickey Rourke. Jeg tror også, det bliver utrolig tæt, men jeg har en lille fidus til Jeff Bridges, selvom det bliver virkelig tæt. Jeff BridgesHar ikke set nogen endnu
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama: Jeg er ret så sikker på Sandra Bullock vinder, men jeg kan da blive overrasket.
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy: 1) Matt Damon 2) Michael Stuhlbarg 3) Daniel Day-Lewis 4) Joseph Gordon-Levitt 5) Robert Downey Jr
Matt Damon, Michael Stulbarg og Daniel Day-Lewis ligger forholdsvis lige.
Ingen set
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy: 1) Meryl Streep (Julie & Julia) 2) Sandra Bullock 3) Meryl Streep (It's Complicated) 4) Marion Cotillard 5) Julia Roberts
Jeg er næsten 100% på, at Meryl Streep vinder den her...
Ingen set...
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture: 1) Christoph Waltz 2) Matt Damon 3) Stanley Tucci 4) Christopher Plummer 5) Woody Harrelson
Er næsten 100% på Christoph Waltz.
Christoph Waltz
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture: 1) Mo'Nique 2) Anna Kendrick 3) Julianne Moore 4) Penelope Cruz 5) Vera Farmiga
Jeg vil blive sindssygt overrasket, hvis Mo'Nique ikke vinder.
Ingen set...
Best Director - Motion Picture: 1) James Cameron 2) Kathryn Bigelow 3) Jason Reitman 4) Quentin Tarantino 5) Clint Eastwood
Det bliver sindssygt tæt mellem James Cameron og Kathryn Bigelow og begge kan sagtens vinde!
James Cameron
Best Foreign Language Film: 1) Das weisse Band 2) Los abrazos rotos 3) La nana 4) Un prophète 5) Baarìa
Jeg bliver ret overrasket, hvis Das weisse Band ikke vinder!
Ingen set.
Best Animated Film 1) Up 2) Fantastic Mr. Fox 3) The Princess and the Frog 4) Coraline 5) Cloudy with a Chance of Meatballs
Up er storfavorit, men Mr. Fox er da bestemt en outsider.
Ingen set endnu.
Best Original Song - Motion Picture: 1) Kuk Harrell ("I See You") 2) Paul McCartney ("(I Want To) Come Home") 3) Ryan Bingham ("The Weary Kind") 4) U2 ("Winter") 5) Maury Yeston ("Cinema Italiano")
#1 Skeloboy 15 år siden
Best Motion Picture - Drama: The Hurt Locker
Best Motion Picture - Musical or Comedy: (500) Days of Summer
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama: Jeff Bridges (Crazy Heart)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama: Carey Mulligan (An Education)
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy: Joseph Gordon-Levitt(500) Days of Summer)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy: Meryl Streep(Julie & Julia)
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture: Christopher Waltz (Inglorious Basterds)
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture: Julianne Moore ( A Single Man)
Best Screenplay - Motion Picture: District 9
Best Foreign Language Film: La nana
Ved ikke nok om serierne...eller original sang, soundtrack eller animation.
#2 cansi 15 år siden
Best Motion Picture - Drama: The Hurt Locker
Best Motion Picture - Musical or Comedy: (500) Days of Summer
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama: Jeff Bridges (Crazy Heart)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama: Carey Mulligan (An Education)
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy: Daniel Day-Lewis (Nine) Håber dog på Joseph Gordon Lewis :)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy: Meryl Streep(Julie & Julia)
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture: Monique (Precious)
Best Screenplay - Motion Picture: Jason Reitman (Up in the air) eller Quentin Tarantino (Inglourious Basterds) Kan ikke helt bestemme mig ;)
Best Score: James Horner (Avatar)
#3 filmz-Narniabæver 15 år siden
#4 filmz-jonasgr 15 år siden
Så at komme med et bud på dem jeg håber på er lidt omsonst.
Det her er dermed hvad jeg tror:
Best Motion Picture - Drama: Avatar
Best Motion Picture - Musical or Comedy: Julie and Julia
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama: George Clooney (Up in the Air)
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama: Sandra Bullock (The Blind Side)
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy: Robert Downey Jr. (Sherlock Holmes)
Best Screenplay - Motion Picture: Up in the Air
Best Foreign Language Film: Broken Embraces
'Cause I'm evil"
#5 MMB 15 år siden
Best Motion Picture - Drama:
Hvis jeg skal starte med at sortere én film fra af gangen, så kan jeg starte med at udelukke Inglourious Basteds. Jeg synes ikke den var god, og den er også klart underdog i aften. De resterende 4 film har faktisk en mulighed for at vinde, og det ville ikke være helt i skoven at gætte på nogen af dem, dog vil jeg udelukke Precious som den næste. Top 3 er rigtig rigtig tæt, dog er det globes, og derfor udelukker jeg Up in the Air som den næste. Det bliver rigtig tæt mellem Avatar og The Hurt Locker, men jeg tror jeg vælger The Hurt Locker som favorit.
The Hurt Locker Avatar
Best Motion Picture - Musical or Comedy:
Nine har ikke fået specielt gode anmeldelser, og selvom der er en mulighd for den vinder, så tror jeg det ikke. De resterende 4 film kunne alle vinde awarden, da de alle er nævnt som favoritter. Jeg vil dog vælge at udelukke Julie & Julia. Derefter udelukker jeg The Hangover, som jeg dog ser som en stærk dark horse. Så er der It's Complicated og (500) Days of Summer tilbage, og der tror jeg faktisk med på (500) Days of Summer.
(500) Days of Summer The Hangover (den eneste, jeg har set endnu)
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama:
Jeg vil starte med at udelukke Tobey McGuire, da de kandidater, han er oppe imod, ef for stærke. Derefter udelukker jeg Colin Firth, selvom han kan overraske. Morgan Freeman er et fint bud, men Invictus har måske skuffet en lille smule, og han har trods alt vundet priser før, så derfor ryger han som den næste.
Så står det mellem George Clooney og Jeff Bridges. Jeg synes faktisk godt, man kan sammenligne duellen lidt med sidste år, hvor det var Sean Penn mod Mickey Rourke. Jeg tror også, det bliver utrolig tæt, men jeg har en lille fidus til Jeff Bridges, selvom det bliver virkelig tæt.
Jeff Bridges Har ikke set nogen endnu
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama:
Jeg er ret så sikker på Sandra Bullock vinder, men jeg kan da blive overrasket.
1) Sandra Bullock
2) Gabourey Sidibe
3) Carey Mulligan
4) Emily Blunt
5) Helen Mirren
Ingen set
Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy:
1) Matt Damon
2) Michael Stuhlbarg
3) Daniel Day-Lewis
4) Joseph Gordon-Levitt
5) Robert Downey Jr
Matt Damon, Michael Stulbarg og Daniel Day-Lewis ligger forholdsvis lige.
Ingen set
Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy:
1) Meryl Streep (Julie & Julia)
2) Sandra Bullock
3) Meryl Streep (It's Complicated)
4) Marion Cotillard
5) Julia Roberts
Jeg er næsten 100% på, at Meryl Streep vinder den her...
Ingen set...
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture:
1) Christoph Waltz
2) Matt Damon
3) Stanley Tucci
4) Christopher Plummer
5) Woody Harrelson
Er næsten 100% på Christoph Waltz.
Christoph Waltz
Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture:
1) Mo'Nique
2) Anna Kendrick
3) Julianne Moore
4) Penelope Cruz
5) Vera Farmiga
Jeg vil blive sindssygt overrasket, hvis Mo'Nique ikke vinder.
Ingen set...
Best Director - Motion Picture:
1) James Cameron
2) Kathryn Bigelow
3) Jason Reitman
4) Quentin Tarantino
5) Clint Eastwood
Det bliver sindssygt tæt mellem James Cameron og Kathryn Bigelow og begge kan sagtens vinde!
James Cameron
Best Foreign Language Film:
1) Das weisse Band
2) Los abrazos rotos
3) La nana
4) Un prophète
5) Baarìa
Jeg bliver ret overrasket, hvis Das weisse Band ikke vinder!
Ingen set.
Best Animated Film
1) Up
2) Fantastic Mr. Fox
3) The Princess and the Frog
4) Coraline
5) Cloudy with a Chance of Meatballs
Up er storfavorit, men Mr. Fox er da bestemt en outsider.
Ingen set endnu.
Best Original Song - Motion Picture:
1) Kuk Harrell ("I See You")
2) Paul McCartney ("(I Want To) Come Home")
3) Ryan Bingham ("The Weary Kind")
4) U2 ("Winter")
5) Maury Yeston ("Cinema Italiano")
Jeg håber af hele mit hjerte på Paul McCartney!
Nå... Tråden blev lidt lang.
#6 filmz-Bruce 15 år siden
Mad Men
Best Performance by an Actress In A Television Series - Drama
January Jones
Best Performance by an Actor In A Television Series - Drama
Jon Hamm
#7 MMB 15 år siden