Hej, jeg har lige bestilt en Sanyo Z2 projektor og har derfor brug for noget ekspertise. Først og fremmest er væggene i det rum jeg skal bruge hvide jeg ønsker derfor et gråt fastrammelærred, da jeg har læst mig fremtil at fastrammelærred skulle være det bedste. Mine spørgsmål er derfor.
1. Læste en anmeldelse af projektoren på projectorcentral.com, hvor de anbefalede at lærredet ca. skulle være 96 eller 100". Hvilke mål skal jeg så bruge for, at det bliver ægte 16:9 format?
2. Hvilke plade vil være bedst at bruge til det grå lærred, for at få bedste billede? Snakkede med en, som sagde, at man kunne købe en 14 mm mdf plade til lærredet, og så sætter en ramme omkring, så vil lærredet blive helt uden rynker. Er det den bedste løsning eller skal man bruge en masonitplade eller noget helt tredje?
Håber der er nogle som kan hjælpe, da det er første gang jeg bestiller projektor og er derfor lidt newbie. Derfor skal lærredet helst være så optimalt som muligt, så det bliver en god oplevelse.
Jeg købte også en Z2 her i sommers. og havde ikke lyst til at give 4000-5000,- for et lærred. Så købte en masonitplade (1,22 X 2,44) 1 liter maling + noget toner og noget sort tape plus 6 skruer Alt i alt ca. 250,- Og jeg er yderst tilfreds med resultatet, prisen taget i betragtning :-)
Jeg har også skrevet om det andet steds her på siden(med billeder) Ser lige om jeg kan finde det....
Håber det kan bruges. Også Z2'eren for jeg har godt nok brugt min RIGTIG meget de sidste par måneder og har ikke fortrut købene. Det er jo lige før lærred er lige så stort som i en lille bio sal i palads :-)
Ja, det ser sgu godt ud må jeg indrømme. Det bliver også noget i den dur, jeg satser på at lave. Jeg er ved at finde frem til hvilken specifik maling jeg skal bruge på nogle andre fora, for at finde den mest ideelle farve til min Z2'er. Lækkert at se et billede af, hvordan du har gjort til inspiration.
Forresten min bror regnede engang ud hvor mange " den var på. Mener det var lige knap 96"
Hvis du finder ud af hvilken maling der skal bruges, må du da gerne lige skrive det her også, fror jeg har bare brugt en lysgrå som jeg mente burde passe meget godt:-) Det kunne være meget ret at finde ud af hvor langt fra jeg egentlig kom :-)
spørg inde på et av forum f.eks hifi4all.dk Har set nogle der diskutere hvilken maling der er bedst til formålet. Og størrelsen på lærred har mere noget med afstanden fra seeren til lærredet end et fast mål.
#1 filmz-Bjur 21 år siden
Først og fremmest er væggene i det rum jeg skal bruge hvide jeg ønsker derfor et gråt fastrammelærred, da jeg har læst mig fremtil at fastrammelærred skulle være det bedste. Mine spørgsmål er derfor.
1. Læste en anmeldelse af projektoren på projectorcentral.com, hvor de anbefalede at lærredet ca. skulle være 96 eller 100". Hvilke mål skal jeg så bruge for, at det bliver ægte 16:9 format?
2. Hvilke plade vil være bedst at bruge til det grå lærred, for at få bedste billede? Snakkede med en, som sagde, at man kunne købe en 14 mm mdf plade til lærredet, og så sætter en ramme omkring, så vil lærredet blive helt uden rynker. Er det den bedste løsning eller skal man bruge en masonitplade eller noget helt tredje?
Håber der er nogle som kan hjælpe, da det er første gang jeg bestiller projektor og er derfor lidt newbie. Derfor skal lærredet helst være så optimalt som muligt, så det bliver en god oplevelse.
Tak for evt. svar.
#2 filmz-mestermorten 21 år siden
og havde ikke lyst til at give 4000-5000,- for et lærred.
Så købte en masonitplade (1,22 X 2,44) 1 liter maling + noget toner og noget sort tape plus 6 skruer
Alt i alt ca. 250,-
Og jeg er yderst tilfreds med resultatet, prisen taget i betragtning :-)
Jeg har også skrevet om det andet steds her på siden(med billeder)
Ser lige om jeg kan finde det....
#3 filmz-mestermorten 21 år siden
Her var siden så(det er også bare fordi filmz sletter min bruger profil, det tager længere tid)
lige her med billeder
Håber det kan bruges.
Også Z2'eren for jeg har godt nok brugt min RIGTIG meget de sidste par måneder og har ikke fortrut købene.
Det er jo lige før lærred er lige så stort som i en lille bio sal i palads :-)
#4 filmz-Bjur 21 år siden
Lækkert at se et billede af, hvordan du har gjort til inspiration.
#5 filmz-mestermorten 21 år siden
Mener det var lige knap 96"
Hvis du finder ud af hvilken maling der skal bruges, må du da gerne lige skrive det her også, fror jeg har bare brugt en lysgrå som jeg mente burde passe meget godt:-)
Det kunne være meget ret at finde ud af hvor langt fra jeg egentlig kom :-)
#6 lassep 21 år siden
Har set nogle der diskutere hvilken maling der er bedst til formålet.
Og størrelsen på lærred har mere noget med afstanden fra seeren til lærredet end et fast mål.
vh Lasse