Gravatar

#1 filmz-h0lmen 16 år siden

Jeg har læst søgt lidt omkring grindhouse, og fandt ud af at ude for U.S.A. kommer som 2 film, og i U.S.A. som en film. Nu er mit spørgsmål, hvad får man mest ud af at se? Den amerikanse eller den ikke-amerikanske udgave?
Gravatar

#2 Corgan 16 år siden


#1:

De ikke-amerikanske... da begge filmene her er længere.
Gravatar

#3 filmz-h0lmen 16 år siden

Kan sikkert læse mig til det, men spørger nu alligevel, hvilken en er 1'eren?
Gravatar

#4 rockysds 16 år siden

Rækkefølge i USA: Planet Terror, Death Proof
De delte versioner i resten af verden (efter udgivelse): Death Proof, Planet Terror

Note til 2, men så misser man de "falske" trailere...
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 HonoDelLoce 16 år siden

#4

add; og instruktørernes vision..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 frahm-2 16 år siden

#5
helt enig. Bare fordi en film er længere betyder det ikke den er bedre. Jeg har ikke set nogen af dem, da jeg venter til jeg kan få fat på den oprindelige version, med begge film.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#7 allanmc 16 år siden

Interview med Quentin Tarantino, citat fra http://ibyen.dk/film/article313106.ece:

I den europæiske udgave af ’Death Proof’ er der kommet 25 minutter mere med end i ’Grindhouse’-versionen. Hvad var det, der manglede i den amerikanske udgave?

»Hele den slibrige, slimede, smukke lap dance, hvor Butterfly konstant har sin krop nede over Stuntman Mike, mangler. Det samme gør den sort-hvide sektion i anden halvdel af filmen. Men hør her. Sandheden er, at jeg ikke bare klippede ind til benet på den amerikanske udgave, for at den ikke skulle blive for lang. Jeg klippede også en del af benet med. For at selve ’Grindhouse’-oplevelsen ikke skulle blive for lang«.

»For husk på: Vi lavede tre film. Min ’Death Planet’ og Rodriguez’ ’Planet Terror’ og den samlede ’Grindhouse’. Det er tre helt forskellige film. Og lige så vigtige de enkelte film er, lige så vigtig er selve ’Grindhouse’-oplevelsen. Det er en aften i 1970’erne i en biograf. Mere en historisk rejse end en egentlig filmoplevelse af de almindelige. Så ting, som jeg ellers var meget glad for, måtte ud. Nu får I de ting med i Europa – og de er med i den nye amerikanske version«.

»Du ville sikkert elske den amerikanske ’Grindhouse’-version, for her er dialogen også reduceret kraftigt. Der er ikke tid til alt det bullshit. Det er ’lad os se pigerne’. Få dem ind til baren og lad Kurt (Russell) komme i gang«.

Får vi nogensinde den endelige ’Grindhouse’ at se i Europa?

»Ja – men ikke ude i biograferne. Men det hele eksisterer på film, så det kan vises i cinemateker, i kunstbiografer eller på universiteterne, hvis de skulle have lyst til det. Og så kommer den naturligvis på dvd. Der kan du få hele oplevelsen«.
Min DVD, Blu-Ray og HD DVD pris-søger: www.mcDVD.dk :-)
Gravatar

#8 jessup 16 år siden

Jeg er en af dem der venter på at se den oprindelige Grindhouse på dvd - eller Cinemateket.
This is just until June

Skriv ny kommentar: