Jeg er ked at af starte endnu en tråd om Grindhouse, men den tidligere er så gammel, at den er blevet lukket.
I Jyllands-Posten er der i dag en stor artikel, hvor gode, gamle (ellers irriterende) Søren Høy over 2 sider brokker sig højlydt over beslutningen om at opdele Grindhouse i to. Her er et par citater:
"Der skulle have været filmfest for alle filmnørderne. Quentin Tarantino og Roberto Rodriguez har lavet en tre timers hyldest til 1970ernes dårlige filmsmag. Men festen er aflyst, fordi det amerikanske publikum ikke forstår filmen."
"Den 20. april 2007. Argh, hvor har jeg glædet mig til den dag i lang tid. I et år. Mindst. 20-4-7."
"Men hvad sker der så, da kalenderen nærmer sig 20-4-7? "Grindhouse" forsvinder fra premiereplanen. Pist væk. Fortvivlelsen kommer nærmere. Den udvikler sig til desperation. Muligvis til depression. Hvor er filmen? Hvem har taget den?"
"Én ting er helt sikker. Det europæiske publikum får aldrig muligheden for at misforstå den sublime idé. De to film udsendes med næsten to måneders mellemrum nu. "Death Proof" d. 1. juni og "Planet Teoor" den 20. juli. Uden fuptrailers mellem filmene. Nørdefesten er aflyst."
"Hm. Jeg er stadig sur, skuffet og hævngerrig. Om jeg så skal tage til USA næste weekend, så skal jeg se de to film og de falske trailers. Læsere, der vil med, må endelig sige til. Det bliver en filmfest."
Ehmn. Sådan som jeg har forstået det, så splittes den ikke op pga. at amerikanerne ikke forstår den, men derimod fordi de mener, at vi europæere ikke forstår konceptet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg skrev jo også, at Søren Høy var irriterende - hvilket blandt andet udmønter sig i, at han ikke altid får styr på sine facts. Men jeg er jo nødt til at skrive det, som det stod, hvis jeg skal undgå en anklage for citatfusk... :)
Har det ikke efterfølgende vist sig at Amerikanerne ikke selv fatter den, da de selv vælger at forlade biografen efter Planet Terror, da de tror at filmen er færdig???
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
for engangs skyld er jeg enig med Søren Høy...tænk at den dag skulle komme.....Jeg tror dog nok at der skal være mulighed for at se filmene sammen ved en specialvisning et eller andet sted, så jeg fortvivler ikke endnu
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Irriterende at der er så langt mellem de to præmiere det betyder nok der går flere måneder inden der er en biograf der tager dem op samlet - sikkert cinemateket i en af deres knapt lydefne sale.
Nu er jeg lidt ligeglad, eftersom jeg venter til de begge er på dvd. Men ifht. Kill Bill, som oprindeligt også var planlagt til at skulle ses efter hinanden, hvor jeg i protest ventede i 1½ år til de rigtige versioner forelå på dvd, så er dette endnu værre. Konceptet er jo netop 70'ernes dobbelt feature.
Spørgsmåler er, om der ER en basal filmviden tilstede, hos de folk, som træffer disse beslutninger?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#9 naturligvis er der en basal filmviden til stede hos disse folk. De ved sandsynligvis mere om film end de fleste andre, men problemet er måske en manglende viden hos det generelle publikum (eller en undervurdering a publikums viden). Personligt tror jeg nu at dette er en måde at tjene flere penge på. Det kunne være fedt hvis en distributør (evt. i Danmark) gik imod dette og udsendte filmene samlet. Desværre er dette nok ikke muligt da det sikkert vil være kontraktbrud af en eller anden art og desuden er der jo også en ekstra indtjening i det for den danske distributør.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#1 Outbound Sith 18 år siden
I Jyllands-Posten er der i dag en stor artikel, hvor gode, gamle (ellers irriterende) Søren Høy over 2 sider brokker sig højlydt over beslutningen om at opdele Grindhouse i to. Her er et par citater:
"Der skulle have været filmfest for alle filmnørderne. Quentin Tarantino og Roberto Rodriguez har lavet en tre timers hyldest til 1970ernes dårlige filmsmag. Men festen er aflyst, fordi det amerikanske publikum ikke forstår filmen."
"Den 20. april 2007. Argh, hvor har jeg glædet mig til den dag i lang tid. I et år. Mindst. 20-4-7."
"Men hvad sker der så, da kalenderen nærmer sig 20-4-7? "Grindhouse" forsvinder fra premiereplanen. Pist væk. Fortvivlelsen kommer nærmere. Den udvikler sig til desperation. Muligvis til depression. Hvor er filmen? Hvem har taget den?"
"Én ting er helt sikker. Det europæiske publikum får aldrig muligheden for at misforstå den sublime idé. De to film udsendes med næsten to måneders mellemrum nu. "Death Proof" d. 1. juni og "Planet Teoor" den 20. juli. Uden fuptrailers mellem filmene. Nørdefesten er aflyst."
"Hm. Jeg er stadig sur, skuffet og hævngerrig. Om jeg så skal tage til USA næste weekend, så skal jeg se de to film og de falske trailers. Læsere, der vil med, må endelig sige til. Det bliver en filmfest."
Fox Mulder
#2 dyg 18 år siden
#3 Outbound Sith 18 år siden
Men hans harme lader til at være ægte nok!
Fox Mulder
#4 Guts 18 år siden
#5 Outbound Sith 18 år siden
Fox Mulder
#6 dyg 18 år siden
#7 frahm-2 18 år siden
#8 jessup 18 år siden
#9 filmz-Bruce 18 år siden
Spørgsmåler er, om der ER en basal filmviden tilstede, hos de folk, som træffer disse beslutninger?
#10 frahm-2 18 år siden
naturligvis er der en basal filmviden til stede hos disse folk. De ved sandsynligvis mere om film end de fleste andre, men problemet er måske en manglende viden hos det generelle publikum (eller en undervurdering a publikums viden). Personligt tror jeg nu at dette er en måde at tjene flere penge på. Det kunne være fedt hvis en distributør (evt. i Danmark) gik imod dette og udsendte filmene samlet. Desværre er dette nok ikke muligt da det sikkert vil være kontraktbrud af en eller anden art og desuden er der jo også en ekstra indtjening i det for den danske distributør.