Det må gerne være nogle koreanske/japanske gyser-film (helst fra det 21. århundrede)
Der er nu ingen grund til at holde sig til det 21. århundrede. Nogle af de bedste gysere derfra blev lavet i sluthalvfemserne. Jeg synes dog at man bør holde sig fra de koreanske. De har aldrig helt fået styr på gyserne. Actionfilm, dramaer og komedier er de dog virkelig gode til.
Anymways. Her er et par stykker af de mere stemningsfulde, men satans uhyggelige: The Ring (1998) Ju-on (2002) The Eye (2002)
...og nogle af de mere blodige: Audition (1999) Battle Royale (2000) Ichi The Killer (2001) Vampire Girl vs. Frankenstein Girl (2009)
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Ringu og Ju-On er naturligvis must-sees, og Ils passer helt perfekt til dit arrangement... hvis du er til slapstick splat er jeg også med på anbefalingen af Vampire Girl Vs. Frankenstein Girl. Smæk også lige Machine Girl på så, men ingen af disse to vil jeg dog kalde decideret horror =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Der er allerede nævnt rigtig mange gode titler, men tror ikke der er nogle der har nævnt thailandske 'Shutter' fra 2004 endnu - yderst uhyggelig spøgelseshistorie. Snup også den originale 'Ju-on: The Grudge 2' fra 2003. En film jeg personligt finder mere uhyggelig en den første film i serien. 'Dark Water' fra 2002 er også et must-see. Har du fået nok af J-horror, så kan jeg anbefale den franske zombie-action film 'La Horde' fra 2009. Franske 'The Ordeal' fra 2004 er også et barsk bekendtskab. Der er også en del Argento film i kunne kaste jer over? 'Suspiria' (1977), 'Tenebre' (1982) eller 'Opera' (1987). I kan også gå helt klassisk med den franske 'Les diaboliques' (1955). Kig evt på min blog for anmeldelser af horror-film, måske I finder noget der.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Hvis vi er på de engelsk-sprogede som davenport er inde på, har jeg naturligvis en kæmpe håndfuld mere. Ellers har rammy også nogle gode imellem... Dark Water er dejlig melankolsk, og Nakata formår rent faktisk at gøre en våd plet uhyggelig. Argento har jeg det dog ikke skide godt med selv... Susperia er en flot film visuelt, men resten af dem jeg har set, har højst været underholdende pga. ufrivillige komiske øjeblikke.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#11 frahm-2 13 år siden
Der er nu ingen grund til at holde sig til det 21. århundrede. Nogle af de bedste gysere derfra blev lavet i sluthalvfemserne. Jeg synes dog at man bør holde sig fra de koreanske. De har aldrig helt fået styr på gyserne. Actionfilm, dramaer og komedier er de dog virkelig gode til.
Anymways. Her er et par stykker af de mere stemningsfulde, men satans uhyggelige:
The Ring (1998)
Ju-on (2002)
The Eye (2002)
...og nogle af de mere blodige:
Audition (1999)
Battle Royale (2000)
Ichi The Killer (2001)
Vampire Girl vs. Frankenstein Girl (2009)
#12 Castanea 13 år siden
#13 Herrguth 13 år siden
Og når du snakker om de mere humoristiske, så synes jeg også du skal se "Jack Brooks: Monster Slayer" (2007) og "Severance" (2006).
"Ils" (2006) synes jeg er rigtig god og skræmmende og hvis I kan holde ud at se en enkelt engelsk-sproget, så er "Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon" (2006) et godt, sjovt og anderledes gys.
#14 filmzkim 13 år siden
#15 Lord Beef Jerky 13 år siden
#16 davenport 13 år siden
#17 rammy 13 år siden
#18 Lord Beef Jerky 13 år siden
#19 MOVIE1000 13 år siden
The Thing.
The Descent.
Creepshow (lidt ala Evil dead)
Lige hvad jeg kan komme i tanke om.
#20 Highland Park 13 år siden