Gravatar

#1 filmzkim 13 år siden

Jeg er på udkig efter gyserfilm, der kan ses med drengene. Vi holder de her såkaldte LAN-parties, hvor vi gamer, drikker bajere og ser gyserfilm.

Jeg har surfet en del på imdb, men jeg finder det temmelig uoverskueligt. Vi er på udkig efter udenlandske (ikke-engelsksprogede) gysere, hvilket er et lidt ukendt territorium for os allesammen. Derfor kunne det være rart med nogle anbefalinger.

Vi har, til disse LAN-parties, set film som "Haute Tension" (fransk), "Frontière(s)" (fransk), "REC" (spansk). Så det må gerne være noget i den dur (gerne blodige, men dog med en fangende historie)

Det må gerne være nogle koreanske/japanske gyser-film (helst fra det 21. århundrede)

Jeg er også rimelig glad for sort-humoristiske gyserfilm som "Tucker & Dale Vs. Evil", "Shaun the Dead", "Fido" osv.

Håber i kan hjælpe :)
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg anbefaler gerne The Human Centipede. Der er ikke mange på filmz, der kan lide den, men jeg synes, den er en fin lille thriller med et par ubehagelige øjeblikke, og den passer fint på din beskrivelse af, hvad du/I er på jagt efter.

Ellers er der Martyrs, der ganske vist går lidt i stykker i slutningen, men er dejlig intens indtil da.

Af japanske film kan jeg anbefale alt af Kiyoshi Kurosawa. Cure er nok den film, der passer bedst til et sådan arrangement.

Jeg er også ret tosset med Rahtree: Flower Of The Night fra Thailand, der formår at blande uhygge med humor på nærmest perfekt vis.

Jeg kan sgu ikke lige komme i tanke om andre, men du har ret i, at det er en smule uoverskueligt, da der er en pokkers masse derude... hov, kom lige i tanke om Amer, In My Skin og Trouble Every Day. Alle anbefalelsesværdige.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 Kruse 13 år siden

Den spanske gyser "El orfanato"(The Orphanage) og den franske gyser "À l'intérieur"(Inside) kan jeg i hvert fald godt anbefale.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 13 år siden

Kruse har ret... El Orfanato er fantastisk og Inside er ganske fin.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 duuk74 13 år siden

Mht Martyrs så er det da netop "del 2" der hæver den over mængden af film fra samme skuffe.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

#5 Jeg synes den sænker niveauet ved at blive direkte prætentiøs. Jeg er helt med på, at ambitionerne er til stede, men jeg synes at selve udførelsen halter en hel del.
Gravatar

#7 zombieman 13 år siden

Inside er Fantastisk
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#8 Castanea 13 år siden

#5:

Filmzkim (1) skrev:
Jeg er på udkig efter gyserfilm, der kan ses med drengene. [...] drikker bajere og ser gyserfilm.

Jeg tror ej, han efterspørger film, der løfter sig fra nogen som helst skuffe.
Gravatar

#9 filmzkim 13 år siden

Jo, det gør jeg skam :)

Jeg har set "El Orfanato", men har dog ikke hørt om "Inside" før, så den vil jeg da helt klart give et kig. Jeg har i forvejen hørt godt om "Martyrs", så den skal da også ses.

Tak. Jeg vil tjekke Kiyoshi Kurosawa og de anbefalede film ud. Er dog ikke lige sikker på, at jeg vil give "The Human Centipede" en chance :D
Gravatar

#10 stoffer 13 år siden

Den franske Ils (Them) er også rimelig effektiv.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!

Skriv ny kommentar: