Igår sad jeg og så den ganske udemærkede film Half-Safe, fra 1964. Derefter klikkede jeg ind på imdb for at læse lidt mere om den. Filmen har en score på 8.0, hvilket berettiger den til at være på Top 250 listen, men det er den ikke. Nu er mit spørgsmål om der er nogen der har en forklaring på hvorfor den ikke optræder på listen?
Jeg formoder du mener koldkrigsfilmen Fail-Safe med Henry Fonda og Walther Matthau?
Jeg formoder det skyldes noget med antallet af stemmer, at det automatisk vægter en film højere.
En film som The Insider har 7.9 på plads 250, men altså over 37.000 stemmer mod Fail-Safes knap 4.000.
Derudover er "Fail-Safe" i mine øjne en endnu bedre koldkrigsfilm end Kubricks "Dr Strangelove", måske den bedste nogensinde. Har ikke Strangeloves humor, men er dybt satirisk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Nu kan filmenes rating ofte være misvisende, hvis man ser dem på top 250-listen. En film som "Brokeback Mountain" har 7.8 på listen, men hvis man trykker sig ind på titlen, vil man se, at dens rating er 8.0. Altså en afvigelse på 0.2 point.
#1 Verbal 19 år siden
#2 filmz-Bruce 19 år siden
Jeg formoder det skyldes noget med antallet af stemmer, at det automatisk vægter en film højere.
En film som The Insider har 7.9 på plads 250, men altså over 37.000 stemmer mod Fail-Safes knap 4.000.
Derudover er "Fail-Safe" i mine øjne en endnu bedre koldkrigsfilm end Kubricks "Dr Strangelove", måske den bedste nogensinde. Har ikke Strangeloves humor, men er dybt satirisk.
#3 Verbal 19 år siden
Jeg er også meget begejstret for Fail-Safe, men ved ikke hvordan den er i forhold til Dr. Strangelove, da jeg aldrig har set den.
#4 Bates 19 år siden
#5 filmz-Bruce 19 år siden
#6 JannikAnd 19 år siden
#7 Verbal 19 år siden