Gravatar

#41 jessup 19 år siden

The Queen får også ret sikkert en nominering for Mirrens skuespil - spørgsmålet er hvor god filmen er i forhold til flere nomineringer - den har generelt fået super anmeldelser i US.
This is just until June
Gravatar

#42 Guts 19 år siden

Tror også Affleck render med en for Hollywoodland...
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#43 filmz-jonasgr 19 år siden

#41 Den har jeg så ikke hørt noget om. Der kommer altid en eller anden film, som ikke umiddelbart er så kendt.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#44 The Insider 19 år siden

#38, Altman bliver ikke nomineret. En alt for low-key film.

#39, Black Dahlia er blevet et kæmpe flop, finansielt såvel som blandt kritikerne. Den bliver højst nomineret til Best Cinematography. Robert De Niros film kunne godt gå hen og blive nomineret til et par priser, men rygterne vil vide, at det er en fin men traiditionel film, så den bliver nok et lunkent hit blandt publikum og kritikere, og dermed ingen Oscar-kandidat.

Det er umiddelbart svært at sætte finger på, hvem der bliver nomineret i år, og hvem som vinder. Jeg tror Helen Mirren vinder for kvindelige hovedrolle. Kun hvis en ung, højtelsket skuespillerinde (uha, dem elsker Oscar) leverer en god præstation i år, taber Mirren. The Queen bliver også nomineret til Bedste Film, Bedste Manuskript og Bedste Instruktion, no doubt whatsoever, men den vinder ingen af dem. Der er absolut ingen chance for, at United 93 vinder for bedste film, men den kan måske blive nomineret. Dog er den efterhånden lidt for gammel, også low-key og finansielt bestemt ikke nogen stor succes - tre ting, som ikke er godt for film i Oscar-sammenhæng. Men jeg kan sagtens, som sagt, se den vinde for Bedste Instruktion. Greengrass bliver i hvert fald nomineret, no doubt.

The Departed må jo siges at have fået fantastiske anmeldelser, og selvom dens genre ikke har været den store succes før hos Oscars (altså, politidramaet, der er jo ikke ligefrem tale om en Gangster-epos a la Goodfellas og Godfather) må man imdrømme at den har gode odds mht. nomineringer. Men den vinder absolut ikke. Eastwoods film ser lidt kedelig ud, men kunne også blive en succes. Derudover er der få oplagte kandidater p.t. synes jeg i hvert fald :-) All The King's Men var jo også en klar favorit på forhånd (jeg havde dog aldrig den store tillid, den så godt nok ringe ud), men den er jo blevet sablet ned og bliver ej heller nomineret til noget stort - måske lige mandlig hovedrolle som et plaster på såret, men den vinder intet.

Ben Affleck bliver uden tvivl nomineret for Hollywoodland, og det er ikke helt usandsynligt, at han også vinder. Oscar loves the underdog, og det er han, bare af kræft at sine karrierevalg de sidste mange år, og så elsker de jo også folk, der ofrer sig for rollen - såsom ved at tage vægt på, som Affleck gjorde :-) Udover Departed, United 93, Flags of Our Fathers og The Queen er Babel en oplagt kandidat. Det er nok de 5 største kandidater p.t.

Blandt underdogs finder man også Volver, Bobby (meget usikker) og The Good German.
War. War never changes.
Gravatar

#45 jessup 19 år siden

#41 99 % på Rotten tomatoes - 8.6 i gennemsnit

http://www.rottentomatoes.com/m/1163436-queen/

Jeg tror Mirren er en endnu mere indslysende nomineret og vinder end Hoffman sidste år.

Ebert 4/4
http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/artic...

This is just until June
Gravatar

#46 The Insider 19 år siden

The Queen er en formidabel film. Glæd jer.
War. War never changes.
Gravatar

#47 jessup 19 år siden

Med hensyn til Altman så er det hans bedste film siden Shot Cuts og han er en gammel mand der ikke har vundet endnu. Nomineringen er usikker men absolut indenfor rækkevidde.
This is just until June
Gravatar

#48 The Insider 19 år siden

#47, jeg er 99% på, han ikke får den :-) Kun hvis de virkelig ikke kan finde andre kandidater... det vil virke lidt sølle at give ham en nominering for den film, når nu den slet ikke fik så megen omtale og kritik i USA som Gosford Park, som han ikke vandt for. Derudover har han næsten lige fået en æresoscar. Oscar er ikke interesseret i at lade den æresoscar miste sin betydning, ved allerede nu at nominere ham igen til en Oscar, som han har 0% chance for at vinde :-)
War. War never changes.
Gravatar

#49 filmz-jonasgr 19 år siden

#44 Jeg er slet ikke så uenig med dig. Du argumenterer godt :)

Jeg vidste skam god at Black Dahlia er blevet kritiseret mere end rost. Det er også bare et spinkelt håb jeg bygger det på, eftersom jeg synes at bogen er aldeles fremragende.

Er den virkelig så fremragende The Queen. Jeg synes overhovedet ikke der har været så meget hype om den.

Mht. Ben Affleck så er jeg helt og aldeles enig med dig. Desværre er tingene sådan. Nu skal manden selvfølgelig have en fair chance før han bliver sablet ned, men jeg synes ikke han har været nævneværdig god i nogle af de film han har medvirket i.

'Cause I'm evil"
Gravatar

#50 filmz-jonasgr 19 år siden

#46 Det vil jeg så :)
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: