Kan ikke lade være med at tænke på, om det er med vilje, for at gyde vandene til SE versioner, med endnu bedre lyd/billed. Deja-vu fra DVD dagene :)
#160 Du har ret :) Man er klart ude i en situation, hvor de fleste vil være tilfredse og hvor det er udstyret, som er den vigtige faktor for at kunne afsløre detaljerne. Men har man først hørt forskellen, så kan den være ligeså klar, som et almindeligt 5.1 til et 6.1 DTS ES på DVD. Til dato har de bedste PCM og TrueHD givet DD+ sporene røv, selvom der er meget flotte DD+ spor, bl.a. Black Snake Moan.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg tror pt. på nuværende tidspunkt hvor langt de fleste stadig ser TV med analoglyd vil de ikke kunne mærke den store forskel, men når vi i løbet af 2009/2010 bliver helt digitale og folk kan begynde at høre forskel fra TV-serie til TV-serie kanal til kanal, så tror jeg først der at Hr. og Fr. DK rigtig kommer op af sofaen.
Allerede nu har der været en del henvendelser omkring lyden på DRs nyeste satsning "Sommer" som har et betydeligt dårligere lydspor end de tidligere søndags serier som fx Forbrydelsen. Så i takt med udviklingen vil der blive større og større krav til udgivelserne man køber.
Min erfaring er at med mindre jeg snakker med folk fx herinde fra, så står de fleste af når jeg begynder at snakke TrueHD, DTS osv. for for det fleste tror at man skal have supergrej for at nyde disse formater.
Well, når standarderne understøtter noget der er så meget bedre, er det jo stadig fesent. :)
Desuden er det jo ikke alle DD Plus spor der er 1,5 Mbit, en god håndfuld er kun 640 Kbit, ligesom DD på HD-udgivelserne og derfor kun marginalt bedre end en DVD-udgivelse.
Jeg lever stadigvæk i crappy Stereo alderen med mit Sanyo lånte Minianlæg, har erfaret igår at før jeg skal ha noget ordentlig kram i en resiever skal jeg vidst ha nyt tv møbel fordi en Onkyo kan akkurart lige være der 1.5 cm til hver side, og det tror jeg sku ikke er helt nok.
Oh well jeg har mit wd200 HD tv og That's Entertainment så jeg klare mig indtil videre 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#161 filmz-Bruce 17 år siden
Kan ikke lade være med at tænke på, om det er med vilje, for at gyde vandene til SE versioner, med endnu bedre lyd/billed. Deja-vu fra DVD dagene :)
#160 Du har ret :) Man er klart ude i en situation, hvor de fleste vil være tilfredse og hvor det er udstyret, som er den vigtige faktor for at kunne afsløre detaljerne. Men har man først hørt forskellen, så kan den være ligeså klar, som et almindeligt 5.1 til et 6.1 DTS ES på DVD. Til dato har de bedste PCM og TrueHD givet DD+ sporene røv, selvom der er meget flotte DD+ spor, bl.a. Black Snake Moan.
#162 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Allerede nu har der været en del henvendelser omkring lyden på DRs nyeste satsning "Sommer" som har et betydeligt dårligere lydspor end de tidligere søndags serier som fx Forbrydelsen. Så i takt med udviklingen vil der blive større og større krav til udgivelserne man køber.
Min erfaring er at med mindre jeg snakker med folk fx herinde fra, så står de fleste af når jeg begynder at snakke TrueHD, DTS osv. for for det fleste tror at man skal have supergrej for at nyde disse formater.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#163 filmz-Kadann 17 år siden
Well, når standarderne understøtter noget der er så meget bedre, er det jo stadig fesent. :)
Desuden er det jo ikke alle DD Plus spor der er 1,5 Mbit, en god håndfuld er kun 640 Kbit, ligesom DD på HD-udgivelserne og derfor kun marginalt bedre end en DVD-udgivelse.
#164 elwood 17 år siden
Oh well jeg har mit wd200 HD tv og That's Entertainment så jeg klare mig indtil videre 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#165 filmz-Kadann 17 år siden
Ja, 1,5 cm. er bestemt ikke nok til en Onkyo, så eksploderer den sikkert. :)
#166 filmz-Bruce 17 år siden
#167 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#168 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#169 filmz-Kadann 17 år siden
Det kunne se ud som om at Toshiba giver op.
#170 filmz-Bruce 17 år siden