Ordet har ret mange år på bagen, så vidt jeg ved. Men der har vel været kopiering af diverse medier, ligeså længe som de har været produceret, uanset om vi taler musik, film, bøger eller noget helt andet.
Vi lavede i hvert tilfælde mange kopier på kasettebånd da jeg var hvalp. Kan huske, da min vens rige far ikke ville overspille OSD fra Karate Kid til mig, fordi mit bånd ikke var fint nok til hans B&O anlæg. Det var jeg ret pissed over!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
mit første indtog i pirat verden var nok VHS, ved ikke om det var deciderede pirateri, men der var det trick's med at sætte tape over hullerne på et original VHS bånd, well dette gjorde jeg ved min Søsters Dirty Dancing, fordi jeg stod og manglede et bånd til og optage Disney Sjov. Det var hun self. ikke hel glad for.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Det har aldrig været ulovligt at optage noget nyt ovenpå et bånd, uanset om det har været et optagebånd fra starten eller ej. Hullet var kun til for at beskytte mod at man fik optaget på sine bånd. :)
Philips havde desværre enkelte videoer der ignorerede den funktion, så man kunne optage på båndet alligevel.
Jeg fik engang en kopi af Return of the Jedi af min onkels ven. Den var lavet med et tv-kabel mellem en moviebox (som jeg selv skulle betale for) og hans maskine. Det var så grumset, at man næsten ikke kunne se billedet, men jeg var lykkelig. Nu kunne jeg se den hele tiden. (Før havde jeg optaget lyden på en lille radio, som jeg så hørte igen og igen. Derfor kan jeg ALLE replikker den dag i dag!) Vi er nået langt, rent teknologisk ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#21 elwood 18 år siden
Var det i VHS dagene eller længere tilbage ?
Ku egentlig lige være meget sjov at få på plads
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#22 filmz-Kadann 18 år siden
Ordet har ret mange år på bagen, så vidt jeg ved. Men der har vel været kopiering af diverse medier, ligeså længe som de har været produceret, uanset om vi taler musik, film, bøger eller noget helt andet.
#23 davenport 18 år siden
#24 elwood 18 år siden
mit første indtog i pirat verden var nok VHS, ved ikke om det var deciderede pirateri, men der var det trick's med at sætte tape over hullerne på et original VHS bånd, well dette gjorde jeg ved min Søsters Dirty Dancing, fordi jeg stod og manglede et bånd til og optage Disney Sjov. Det var hun self. ikke hel glad for.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#25 filmz-Kadann 18 år siden
Det har aldrig været ulovligt at optage noget nyt ovenpå et bånd, uanset om det har været et optagebånd fra starten eller ej. Hullet var kun til for at beskytte mod at man fik optaget på sine bånd. :)
Philips havde desværre enkelte videoer der ignorerede den funktion, så man kunne optage på båndet alligevel.
#26 davenport 18 år siden
Vi er nået langt, rent teknologisk ;)
#27 filmz-Bruce 18 år siden
#28 filmz-yoshimura 18 år siden
#29 filmz-Kadann 18 år siden
Sørgeligt. Jeg fik heldigvis trukket min forudbestilling tilbage i god tid.
#30 filmz-Bruce 18 år siden