15. juli udkommer Fifth Element igen i Blu-ray. Den første udgave, 1 år gammel, var eftersigende elendig mht. billedkvalitet. Dette er der rettet op på nu med et helt nyt tranfer.
25. juli udkommer Lawrence of Arabia i Blu-ray format. Det er Columbia som står bag og Columbia er idag et Sony selskab, så ingen mulighed for denne fantastiske film på HD-DVD :(
31. juli - 300 (HD-DVD)
1. august - Starship Troopers (Blu-ray)
28. august Pans Labyrinth (HD-DVD)
4. september Pulp Fiction, Kill Bill 1&2 (Blu-ray)
11. september Face Off (HD-DVD)
18. september - Zodiac, Deliverance og Saturday Night Fever (HD-DVD)
25. september - Jack Ryan Collection (HD-DVD)
30. september - Gangs of New York (Blu-ray)
2. oktober - Top Gun (HD-DVD)
23. oktober - Blade Runner (HD-DVD)
Skulle udkomme (udvalgte title) i denne sommer, men ikke annonceret endnu (Blu-ray):
The Rock A Bridge Too Far Battle of Britain Butch Cassidy and the Sundance Kid Master & Commander Man on Fire Platoon Predator The Graduate Cars Open Range
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Puha har lige haft en kvalmende aften :( Har også byttet lidt om på ovenstående liste. Herunder kommer den korrekte. Jeg overvejer kraftigt af købe Samsungs bdp-1400 Blu-ray afspiller, når denne kommer på markedet i USA i slutningen af denne måned.
7/03 - The Patriot 7/03 - Flatliners 7/03 - Ghost in the Shell: Solid State Society Vol. #1 7/03 - The Untouchables: Special Collector's Edition 7/03 - The Warriors: Ultimate Director's Cut 7/10 - IMAX - Blue Planet 7/17 - The Fifth Element (Remastered) 7/17 - Wild Things 7/17 - Waiting... 7/17 - Premonition 7/24 - Weeds Season 2 7/24 - Reign Over Me 7/24 - Ghost 7/24 - An Officer and a Gentleman 7/24 - The Host 7/25 - Lawrence of Arabia (Sony Import from France) 7/31 - Roving Mars - IMAX 7/31 - 300 7/31 - Shooter
8/07 - Arlington Road 8/07 - Final Fantasy: The Spirits Within 8/07 - Are We Done Yet? 8/07 - Jailhouse Rock 8/07 - Viva Las Vegas 8/07 - TMNT 8/14 - Wild Hogs 8/14 - The Lookout 8/14 - Doctor Strange 8/14 - Vacancy 8/15 - Bell Witch: The Movie 8/21 - National Lampoon's Van Wilder 8/21 - Immortal Beloved 8/21 - Perfect Stranger 8/27 - Pan's Labyrinth (Germany) 8/28 - Blades of Glory
9/04 - Pulp Fiction 9/04 - Kill Bill Vol. 1 9/04 - Kill Bill Vol. 2 9/04 - Remember The Titans 9/04 - Nip/Tuck: The Complete Fourth Season 9/11 - Face/Off 9/18 - We Are Marshall 9/18 - Deliverance 9/18 - Jailhouse Rock 9/18 - Saturday Night Fever 9/18 - Viva Las Vegas 9/18 - Zodiac 9/25 - The Jack Ryan Collection
10/02 - Top Gun 10/23 - Scary Movie 10/23 - Meet the Robinsons October - Blade Runner
11/20 - Santa Clause 3: Escape Clause
Spring - 24 (TV) Spring - Debbie Does Dallas...Again (Adult) (NEW!) Spring - Prison Break (TV)
Summer - Con Air Summer - Crimson Tide Summer - The Rock Summer - A Bridge Too Far Summer - Battle of Britain Summer - Butch Cassidy and the Sundance Kid Summer - Edward Scissorhands Summer - Master & Commander Summer - Man on Fire Summer - Platoon Summer - Predator Summer - The Graduate Summer - The Seige Summer - Cars Summer - The Recruit Summer - Open Range Summer - Starship Troopers
Fall - Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer Fall - Jerry Maguire Fall - A Few Good Men Fall - Meatballs Fall - Chronicles of Narnia
Asian/European and Assumed Region Free Blu-ray Releases
3/19 - Hellboy (132min Director’s Cut) (Sony UK Import) 3/19 - Hollywoodland (UK Import) 3/19 - Scary Movie 4 3/21 - Cinderella Man 4/24 - Gothika 6/04 - Breaking and Entering 6/11 - Bruce Almighty 6/25 - The Crow 7/02 - Airforce One 7/25 - Lawrence of Arabia (Sony Import from France) 9/30 - Gangs Of New York 9/30 - Brokeback Mountain 10/01 - Bram Stoker's Dracula
HD-DVD
7/3/07 Blood Diamond (Warner) The Untouchables (Paramount) The Warriors (Paramount)
7/10/07 Billy Madison (Universal) Dante's Peak (Universal) The War (Universal) The Wedding Date (Universal)
7/24/07 The Bourne Identity (Universal) The Contract (First Look) Deep Purple: They All Came Down to Montreux (Eagle Rock) Ghost (Paramount) The Host (Magnolia) In Good Company (Universal) Nutty Professor II: The Klumps (Universal) An Officer and a Gentleman (Paramount) Out for Justice (Warner) Purple Rain (Warner) Santana: Hymns for Peace - Live at Montreux (Eagle Rock) Scent of a Woman (Universal) Streets of Fire (Universal) Yes: Live at Montreux (Eagle Rock)
7/25/07 The Way to Paradise (Surround Records)
7/31/07 300 (Warner) <- COMBO Blue Planet - IMAX (Warner) Darkman (Universal) Hot Fuzz (Universal) <- COMBO Sea of Love (Universal) Shaun of the Dead (Universal) Shooter (Paramount)
8/7/07 Disturbia (Dreamworks)
8/14/07 Erin Brockovich (Universal) Mercury Rising (Universal) What Dreams May Come (Universal)
8/28/07 Blades of Glory (Dreamworks) Dawn of the Dead (Universal) Heroes Season 1 (Universal) The Hurricane (Universal) Notting Hill (Universal)
9/4/07 Nip/Tuck: The Complete Fourth Season (Warner)
9/11/07 Face/Off (Paramount)
9/18/07 Deliverance (Warner) Elizabeth (Universal) For the Love of the Game (Universal) Jailhouse Rock (Warner) The Last Starfighter (Universal) We are Marshall (Warner) <- COMBO Viva Las Vegas (Warner)
9/25/07 Jack Ryan Collection (Paramount)
10/2/07 Galapagos (BBC Video/Warner) Top Gun (Paramount)
#96 Godt initiativ. Men jeg tror, at det er et lille dryp og at efterspørgslen på disse titler vil være baseret efter mund til mund metoden, hvilket i sig selv vil indsnævre målgruppen. Kun de absolut bedste, i stil med udgivelsen Primer, vil kunne finde en større udbreddelse. Det er super for nye filmskabere, men de fleste forbrugere vil netop vælge HD for det flotte billed og gode lyd, hvilket meget få indie producenter vil have pengene til. Mon ikke dette bedre kan sammenlignes med folk som lægger egen musik ud på Myspace?
Samsung er på vej med sin første HD-DVD/Blu-ray afspiller. Eftersigende i oktober til en pris på 550 euro, hvilket jeg formoder er helt forkert, da Samsungs 1. generationsafspiller har en mindste pris i Tyskland pp 450 euro og LG's middelmådige double afspiller koster over 1.100 euro.
Jeff Talmadge, ansvarlig for produktudviklingen i Denon har udtalt i et interview 7. juni:
until we make an announcement maybe as soon as this July at an event we're going to have in New Jersey where we're going to announce our intentions of next generation high definition players of some type — or both — we don't know, but we'll make that announcement then.
Og så kan man jo spekulere. Funai står for produktion af alle Denons low-end afspillere og har fornylig annonceret deres første Blu-Ray afspiller. D&M Holdings, som ejer Denon, har nu tilsluttet sig BD+. Så det er jo oplagt at tro, at Denon kommer med en Blu-Ray afspiller. Men D&M og Funai er også med i HD DVD promotion gruppen, så intet er fastlagt endnu. Blu-ray er med 99.9% sikkert. Derefter er det så spændende, om Denons tidligere udtalelser, at man først vil "hoppe med på HD vognen, når der foreligger en format vinder", vil stå til troende, eller man vil supportere begge formater.
Personligt tror jeg, at Denon vil vælge Blu-ray og koncentrere sig om det mellem- til dyre segment af afspillere, hvor man normalt finder Denon og lad Funai om de billige afspillere. At satse på to formater, fra et forholdsvist lille forbrugermærke, er en stor mundfuld og jeg tvivler på, at en double afspiller, hænger sammen med Denons tidligere udtalelser.
#98 Som det er nu er jeg overordentligt tilfreds med min PS3 som Blu-Ray afspiller! Den er lynhurtig, brugervenlig, stille og man er aldrig nervøs for om den nu vil afspille det man smider i den.
Jeg så hellere at Denon producerede en HD-DVD afspiller, så jeg kunne få udskiftet min Toshiba XE1. Er ikke specielt imponeret over Toshibaen som afspiller. Kvaliteten er jo herlig nok, men hvor meget er HD-DVD disc'ene og hvor meget er afspilleren? Toshiba'en er møglangsom, ikke særlig brugervenlig, tager alt for lang tid at opdatere og det er alt for ofte at man skal loade disc'ene flere gange for at få den til at afspille.
#99 Den skulle jo gerne være den bedste, nu da det er den dyreste Toshiba afspiller og TOshiba nærmest har monopol :)
Desuden er det svært at betvivle dens kvalitet. Hometheaterhifi giver den 96% i benchmark test. Det får man ikke uden en grund. HQV Reon chippen er toppen indenfor video chips, hvorfor den i opskalering af dvd'ere ikke uden grund sammenlignes med Denon 3930'eren.
Jo. Den er langsom. Den har lip sync problemer (måske ikke mere, efter firmware opgradering igår. Det må jeg lige tjekke). Men alle anmeldelser roser samstemmende dens billed- og lydkvalitet.
I september får den 1080p/24 og bliver istand til, som den første HD afspiller, at sende TrueHD og DTS-HD Master Audio videre til en receiver som bitstream, så receiveren kan dekode de nye lydspor.
Der vil altid være problemer med afspillere, som er 1. og 2. generation, men jeg synes XE1'eren trods alt leverer varen. Jeg har indtil videre, ikke mødt én disk, som ikke ville loade første gang. Jo igår, men der kom jeg selv til at ramme stop knappen :)
#91 filmz-Bruce 18 år siden
#92 filmz-Bruce 18 år siden
25. juli udkommer Lawrence of Arabia i Blu-ray format. Det er Columbia som står bag og Columbia er idag et Sony selskab, så ingen mulighed for denne fantastiske film på HD-DVD :(
31. juli - 300 (HD-DVD)
1. august - Starship Troopers (Blu-ray)
28. august Pans Labyrinth (HD-DVD)
4. september Pulp Fiction, Kill Bill 1&2 (Blu-ray)
11. september Face Off (HD-DVD)
18. september - Zodiac, Deliverance og Saturday Night Fever (HD-DVD)
25. september - Jack Ryan Collection (HD-DVD)
30. september - Gangs of New York (Blu-ray)
2. oktober - Top Gun (HD-DVD)
23. oktober - Blade Runner (HD-DVD)
Skulle udkomme (udvalgte title) i denne sommer, men ikke annonceret endnu (Blu-ray):
The Rock
A Bridge Too Far
Battle of Britain
Butch Cassidy and the Sundance Kid
Master & Commander
Man on Fire
Platoon
Predator
The Graduate
Cars
Open Range
#93 filmz-Kadann 18 år siden
"300" og "Blade Runner" udkommer også på BD, så vidt jeg ved. :)
Det bliver spændende med "Starship Troopers" og "The Fifth Element", jeg har forudbestilt begge. :)
#94 filmz-Bruce 18 år siden
#13 Spændende :)
Blu-Ray:
7/03 - The Patriot
7/03 - Flatliners
7/03 - Ghost in the Shell: Solid State Society Vol. #1
7/03 - The Untouchables: Special Collector's Edition
7/03 - The Warriors: Ultimate Director's Cut
7/10 - IMAX - Blue Planet
7/17 - The Fifth Element (Remastered)
7/17 - Wild Things
7/17 - Waiting...
7/17 - Premonition
7/24 - Weeds Season 2
7/24 - Reign Over Me
7/24 - Ghost
7/24 - An Officer and a Gentleman
7/24 - The Host
7/25 - Lawrence of Arabia (Sony Import from France)
7/31 - Roving Mars - IMAX
7/31 - 300
7/31 - Shooter
8/07 - Arlington Road
8/07 - Final Fantasy: The Spirits Within
8/07 - Are We Done Yet?
8/07 - Jailhouse Rock
8/07 - Viva Las Vegas
8/07 - TMNT
8/14 - Wild Hogs
8/14 - The Lookout
8/14 - Doctor Strange
8/14 - Vacancy
8/15 - Bell Witch: The Movie
8/21 - National Lampoon's Van Wilder
8/21 - Immortal Beloved
8/21 - Perfect Stranger
8/27 - Pan's Labyrinth (Germany)
8/28 - Blades of Glory
9/04 - Pulp Fiction
9/04 - Kill Bill Vol. 1
9/04 - Kill Bill Vol. 2
9/04 - Remember The Titans
9/04 - Nip/Tuck: The Complete Fourth Season
9/11 - Face/Off
9/18 - We Are Marshall
9/18 - Deliverance
9/18 - Jailhouse Rock
9/18 - Saturday Night Fever
9/18 - Viva Las Vegas
9/18 - Zodiac
9/25 - The Jack Ryan Collection
10/02 - Top Gun
10/23 - Scary Movie
10/23 - Meet the Robinsons
October - Blade Runner
11/20 - Santa Clause 3: Escape Clause
Spring - 24 (TV)
Spring - Debbie Does Dallas...Again (Adult) (NEW!)
Spring - Prison Break (TV)
Summer - Con Air
Summer - Crimson Tide
Summer - The Rock
Summer - A Bridge Too Far
Summer - Battle of Britain
Summer - Butch Cassidy and the Sundance Kid
Summer - Edward Scissorhands
Summer - Master & Commander
Summer - Man on Fire
Summer - Platoon
Summer - Predator
Summer - The Graduate
Summer - The Seige
Summer - Cars
Summer - The Recruit
Summer - Open Range
Summer - Starship Troopers
Fall - Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
Fall - Jerry Maguire
Fall - A Few Good Men
Fall - Meatballs
Fall - Chronicles of Narnia
Asian/European and Assumed Region Free Blu-ray Releases
3/19 - Hellboy (132min Director’s Cut) (Sony UK Import)
3/19 - Hollywoodland (UK Import)
3/19 - Scary Movie 4
3/21 - Cinderella Man
4/24 - Gothika
6/04 - Breaking and Entering
6/11 - Bruce Almighty
6/25 - The Crow
7/02 - Airforce One
7/25 - Lawrence of Arabia (Sony Import from France)
9/30 - Gangs Of New York
9/30 - Brokeback Mountain
10/01 - Bram Stoker's Dracula
HD-DVD
7/3/07
Blood Diamond (Warner)
The Untouchables (Paramount)
The Warriors (Paramount)
7/10/07
Billy Madison (Universal)
Dante's Peak (Universal)
The War (Universal)
The Wedding Date (Universal)
7/24/07
The Bourne Identity (Universal)
The Contract (First Look)
Deep Purple: They All Came Down to Montreux (Eagle Rock)
Ghost (Paramount)
The Host (Magnolia)
In Good Company (Universal)
Nutty Professor II: The Klumps (Universal)
An Officer and a Gentleman (Paramount)
Out for Justice (Warner)
Purple Rain (Warner)
Santana: Hymns for Peace - Live at Montreux (Eagle Rock)
Scent of a Woman (Universal)
Streets of Fire (Universal)
Yes: Live at Montreux (Eagle Rock)
7/25/07
The Way to Paradise (Surround Records)
7/31/07
300 (Warner) <- COMBO
Blue Planet - IMAX (Warner)
Darkman (Universal)
Hot Fuzz (Universal) <- COMBO
Sea of Love (Universal)
Shaun of the Dead (Universal)
Shooter (Paramount)
8/7/07
Disturbia (Dreamworks)
8/14/07
Erin Brockovich (Universal)
Mercury Rising (Universal)
What Dreams May Come (Universal)
8/28/07
Blades of Glory (Dreamworks)
Dawn of the Dead (Universal)
Heroes Season 1 (Universal)
The Hurricane (Universal)
Notting Hill (Universal)
9/4/07
Nip/Tuck: The Complete Fourth Season (Warner)
9/11/07
Face/Off (Paramount)
9/18/07
Deliverance (Warner)
Elizabeth (Universal)
For the Love of the Game (Universal)
Jailhouse Rock (Warner)
The Last Starfighter (Universal)
We are Marshall (Warner) <- COMBO
Viva Las Vegas (Warner)
9/25/07
Jack Ryan Collection (Paramount)
10/2/07
Galapagos (BBC Video/Warner)
Top Gun (Paramount)
#95 Yoda 18 år siden
Har ikke lige tjekket, om datoen og udgivelsen fremgår af nogle af ovenstående indlæg.
#96 filmz-Kadann 18 år siden
http://www.customflix.com/Special/AboutUs/PR/20070...
Et ret stort skub fra MS' og Amazons side.
#97 filmz-Bruce 18 år siden
#98 filmz-Bruce 18 år siden
Samsung er på vej med sin første HD-DVD/Blu-ray afspiller. Eftersigende i oktober til en pris på 550 euro, hvilket jeg formoder er helt forkert, da Samsungs 1. generationsafspiller har en mindste pris i Tyskland pp 450 euro og LG's middelmådige double afspiller koster over 1.100 euro.
Jeff Talmadge, ansvarlig for produktudviklingen i Denon har udtalt i et interview 7. juni:
until we make an announcement maybe as soon as this July at an event we're going to have in New Jersey where we're going to announce our intentions of next generation high definition players of some type — or both — we don't know, but we'll make that announcement then.
Og så kan man jo spekulere. Funai står for produktion af alle Denons low-end afspillere og har fornylig annonceret deres første Blu-Ray afspiller. D&M Holdings, som ejer Denon, har nu tilsluttet sig BD+. Så det er jo oplagt at tro, at Denon kommer med en Blu-Ray afspiller. Men D&M og Funai er også med i HD DVD promotion gruppen, så intet er fastlagt endnu. Blu-ray er med 99.9% sikkert. Derefter er det så spændende, om Denons tidligere udtalelser, at man først vil "hoppe med på HD vognen, når der foreligger en format vinder", vil stå til troende, eller man vil supportere begge formater.
Personligt tror jeg, at Denon vil vælge Blu-ray og koncentrere sig om det mellem- til dyre segment af afspillere, hvor man normalt finder Denon og lad Funai om de billige afspillere. At satse på to formater, fra et forholdsvist lille forbrugermærke, er en stor mundfuld og jeg tvivler på, at en double afspiller, hænger sammen med Denons tidligere udtalelser.
Hele interviewet her.
#99 pulse83 18 år siden
Jeg så hellere at Denon producerede en HD-DVD afspiller, så jeg kunne få udskiftet min Toshiba XE1. Er ikke specielt imponeret over Toshibaen som afspiller. Kvaliteten er jo herlig nok, men hvor meget er HD-DVD disc'ene og hvor meget er afspilleren? Toshiba'en er møglangsom, ikke særlig brugervenlig, tager alt for lang tid at opdatere og det er alt for ofte at man skal loade disc'ene flere gange for at få den til at afspille.
#100 filmz-Bruce 18 år siden
Desuden er det svært at betvivle dens kvalitet. Hometheaterhifi giver den 96% i benchmark test. Det får man ikke uden en grund. HQV Reon chippen er toppen indenfor video chips, hvorfor den i opskalering af dvd'ere ikke uden grund sammenlignes med Denon 3930'eren.
Jo. Den er langsom. Den har lip sync problemer (måske ikke mere, efter firmware opgradering igår. Det må jeg lige tjekke). Men alle anmeldelser roser samstemmende dens billed- og lydkvalitet.
I september får den 1080p/24 og bliver istand til, som den første HD afspiller, at sende TrueHD og DTS-HD Master Audio videre til en receiver som bitstream, så receiveren kan dekode de nye lydspor.
Der vil altid være problemer med afspillere, som er 1. og 2. generation, men jeg synes XE1'eren trods alt leverer varen. Jeg har indtil videre, ikke mødt én disk, som ikke ville loade første gang. Jo igår, men der kom jeg selv til at ramme stop knappen :)