The Video: Sizing Up the Picture It's safe to say that this Miramax Blu-ray represents the best that the film has yet looked on home video. Unfortunately, that's a far cry from saying that it's perfect. The 1080p/AVC MPEG-4 transfer has its share of issues. The 2.35:1 image is rather soft on the whole. Textural detail is quite clearly improved over DVD (enough to expose how fake the CG arrows look), but still just adequate. Close-ups fare better than wide shots. Witness the final shot of the movie, in which one character stands in the background and appears to be out of focus.
The Audio: Rating the Sound Miramax really screwed up here. The Blu-ray contains the movie's original Mandarin-language soundtrack only in standard Dolby Digital 5.1 format. Meanwhile, the ridiculous English dub has been encoded in lossless DTS-HD Master Audio 5.1. This wasn't an error. Someone intentionally decided to prioritize the dub. (The same thing has happened to the simultaneously-released 'Zatoichi', 'Iron Monkey', and 'The Legend of Drunken Master'.) Quite frankly, this is a shameful case of someone having their head up their ass.
Når det så er sagt får video stadig 3½/5 og audio 4/5 stjerner.
Det ærgerlige er især, at netop HERO altid har lignet... okay, ikke lort, men den har aldrig set særlig godt ud på hjemmevideo, og det er fandme ærgerligt, når nu filmen er så fandens flot. Jeg har set fire forskellige dvd-udgaver igennem (tysk 3-disc, dansk 1-disc, kinesisk extended og koreansk ultimate), og ingen af dem har haft særlig gode transfers. Købte også den tyske HD-DVD for halvandet års tid siden, og den lignede snavset, opskaleret dvd. 3 1/2 i videodelen er trods alt en smule lovende. Ser formentlig bedre ud end alle de tidligere transfers.
Fik endelig regionsfri Blu-ray-afspiller forleden, da min gamle dvd-afspiller gik død, og så tænkte jeg, jeg alligevel kunne slå to fluer med ét smæk. Det ændrer dog ikke på, at jeg stadigvæk vil sige "Fuck Criterion" ved lejlighed :-) Og så kan jeg i den forbindelse bekræfte - efter at have set begge udgaver på samme maskine og display - at den europæiske udgave af "Gladiator"-Blu-rayen indeholder det nøjagtig samme transfer som den amerikanske. Øv.
Jeg har kun set 20 minutter, og selvom det ikke er helt så slemt, som jeg havde frygtet, så er det fandme ikke godt nok. Jeg blev allerede slået ud af tågen i introsekvensen - for dælen, hvor er den dårligt komprimeret! Det ligner jo lort!
#1571 filmz-Utyske 15 år siden
Jo da, jeg har også forstået hele filmen, men det skal ikke forhindre mig i at forsøge at lave sjov med den.
#1572 Michael Andersen 15 år siden
#1573 filmz-Bruce 15 år siden
http://www.hd-trailers.net/AllTrailers/
#1574 McPeter 15 år siden
http://bluray.highdefdigest.com/2527/hero.html
Når det så er sagt får video stadig 3½/5 og audio 4/5 stjerner.
#1575 The Insider 15 år siden
#1576 filmz-Utyske 15 år siden
Ja, jeg læste den tidligere på dagen, det er helt hen i vejret.
Jeg har en eller anden region 2, jeg mener det er en 2-disk-fætter, der vistnok er ganske ok i billedet, men desværre ikke så flot som den kunne være.
#1577 McPeter 15 år siden
#1578 filmz-Bruce 15 år siden
#1579 The Insider 15 år siden
Jeg har kun set 20 minutter, og selvom det ikke er helt så slemt, som jeg havde frygtet, så er det fandme ikke godt nok. Jeg blev allerede slået ud af tågen i introsekvensen - for dælen, hvor er den dårligt komprimeret! Det ligner jo lort!
#1580 filmz-Utyske 15 år siden
Med fare for at gentage mig selv - COCKSUCKERS!