Jeg har heller ikke hørt noget endnu - fanger bordet eller hvordan? De er vel i deres ret til at sætte prisen op, selvom man allerede har lavet en bestilling, nu det var en fejl?
cdon lavede et lignende stunt med Band of Brothers i sin tid, men jeg ved ikke om det er lovligt og/eller om reglerne er anderledes når det drejer sig om et dansk website.
Cansi har jo fået svar om at prisen var korrekt, så det kan vel bruges som modargument, hvis det viser sig at de vil sætte prisen op med tilbagevirkende kraft.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Er der andre af jer PS3-ejere, der har haft problemer med jeres maskiner på det seneste? Jeg opdaterede til 2.41 for et par uger siden og har netop fortrudt det. I weekenden begyndte min afspiller at standse og fryse, da jeg så Dirty Harry på BD. Når jeg slukkede maskinen og senere tændte den, fungerede den i en håndfuld minutter, før den stallede igen. Jeg slukkede den fuldstændig ned og tænkte, det måske skyldtes varmen, og søndagen og mandagen fungerede den upåklageligt.
Men nu går det galt igen, og den kan kun håndtere få minutter, inden den går død. Prøver at slukke den helt igen i aften. Men dvd'er og PS3-spil klarer den fint. Har allerede prøvet et par stykker. Jeg har googlet lidt, og det viser sig åbenbart at være et semi-udbredt problem. Noget med, at farten af maskinens laser er blevet nedsat på en eller anden måde. Jeg håber, en snarlig update vil fixe det, ellers må den til reparation. Hvor er det bare enerverende.
#26 - jeg har oplevet at den fryser, så sent som igår. Som regel kan man benytte PS-knappen til at vælge sluk maskinen men enkelte gange skal man hen og trykke på selve maskinen.
Én af gangene måtte den endda re-etablere harddisk "databasen" (vil tro det er filstrukturen?) efter jeg startede den op igen, men alt var intakt derefter.
Dette skete efter jeg forsøgte at smide en normal SD dvd i hvor den låste helt. Tror ikke jeg har oplevet problemer med andre skiver - tror det har været i forbindelse med opstart af spil den mest har bøvlet.
Har så vidt jeg husker ikke haft problemer med nogen blu-ray disk...
#24 - i princippet så fanger bordet fordi de har sendt dig en kvittering. Begge parter har accepteret handlen. Jeg fik min jura-underviser til at hjælpe mig med det brev jeg formulerede til cdon (havde smart nok lige international erhversret lige på det tidspunkt), men de var ikke til at hugge eller stikke i og kaldte mig en løgner i stedet - indirekte selvfølgelig, men den er stadig taget til efterretning. :-) Derfor handler jeg aldrig mere hos cdon og fraråder alle jeg kender om det samme.
Ved ikke om jeg kan finde det brev frem med de rigtige paragraffer osv, men venter lige og ser hvordan moviezoo reagerer. Forhåbentlig gør de ikke et stort ligeså stort nummer ud af det.
#24 - det sidste svar jeg fik fra min jura underviser efter cdon havde afvist min reklamation:
"Hvad enten det er dansk eller svensk ret, der finder anvendelse på retsforholdet, er det aftl § 32, stk. 1 der er relevant. Efter min vurdering er der indgået en bindende aftale, som virksomheden er forpligtet til at opfylde, jf. aftl § 1.
I yderste konsekvens skal der anlægges et civilt søgsmål, men jeg vil foreslå, at du kontakter Forbrugerstyrelsen, og hører om det evt. er en sag, de vil påtage sig. Der skal normalt betales et gebyr herfor."
Dette er dog forudsat at den ene part (i dette tilfælde kunden) ikke har indset eller burde have indset at der var tale om en fejl. Ovenpå det svar som Cansi modtog via mail, så kan jeg ikke se hvordan de kan påstå at vi skulle kunne have været i tvivl om prisens rigtighed.
#21 zombieman 16 år siden
http://www.dvdactive.com/news/releases/ray-harryha...
#22 dyg 16 år siden
Du betaler i alt DKK 258,95
#23 cansi 16 år siden
#24 dolphinfriendly 16 år siden
#25 El vez 16 år siden
Cansi har jo fået svar om at prisen var korrekt, så det kan vel bruges som modargument, hvis det viser sig at de vil sætte prisen op med tilbagevirkende kraft.
#26 The Insider 16 år siden
http://www.slipperybrick.com/2008/07/sony-ps3-241-...
Men nu går det galt igen, og den kan kun håndtere få minutter, inden den går død. Prøver at slukke den helt igen i aften. Men dvd'er og PS3-spil klarer den fint. Har allerede prøvet et par stykker. Jeg har googlet lidt, og det viser sig åbenbart at være et semi-udbredt problem. Noget med, at farten af maskinens laser er blevet nedsat på en eller anden måde. Jeg håber, en snarlig update vil fixe det, ellers må den til reparation. Hvor er det bare enerverende.
#27 McPeter 16 år siden
Én af gangene måtte den endda re-etablere harddisk "databasen" (vil tro det er filstrukturen?) efter jeg startede den op igen, men alt var intakt derefter.
Dette skete efter jeg forsøgte at smide en normal SD dvd i hvor den låste helt. Tror ikke jeg har oplevet problemer med andre skiver - tror det har været i forbindelse med opstart af spil den mest har bøvlet.
Har så vidt jeg husker ikke haft problemer med nogen blu-ray disk...
#24 - i princippet så fanger bordet fordi de har sendt dig en kvittering. Begge parter har accepteret handlen. Jeg fik min jura-underviser til at hjælpe mig med det brev jeg formulerede til cdon (havde smart nok lige international erhversret lige på det tidspunkt), men de var ikke til at hugge eller stikke i og kaldte mig en løgner i stedet - indirekte selvfølgelig, men den er stadig taget til efterretning. :-) Derfor handler jeg aldrig mere hos cdon og fraråder alle jeg kender om det samme.
Ved ikke om jeg kan finde det brev frem med de rigtige paragraffer osv, men venter lige og ser hvordan moviezoo reagerer. Forhåbentlig gør de ikke et stort ligeså stort nummer ud af det.
#28 McPeter 16 år siden
"Hvad enten det er dansk eller svensk ret, der finder anvendelse på retsforholdet, er det aftl § 32, stk. 1 der er relevant. Efter min vurdering er der indgået en bindende aftale, som virksomheden er forpligtet til at opfylde, jf. aftl § 1.
I yderste konsekvens skal der anlægges et civilt søgsmål, men jeg vil foreslå, at du kontakter Forbrugerstyrelsen, og hører om det evt. er en sag, de vil påtage sig. Der skal normalt betales et gebyr herfor."
Dette er dog forudsat at den ene part (i dette tilfælde kunden) ikke har indset eller burde have indset at der var tale om en fejl. Ovenpå det svar som Cansi modtog via mail, så kan jeg ikke se hvordan de kan påstå at vi skulle kunne have været i tvivl om prisens rigtighed.
#29 cansi 16 år siden
Jeg tror vist det er bedste at jeg ikke sletter emailen jeg fik fra dem af, både kvitteringen og deres svar på mit spørgsmål ;D
#30 filmz-Bruce 16 år siden