Gravatar

#4331 HonoDelLoce 14 år siden

The Insider (4330) skrev:
Sådan! Så er man dælme trist over at man købte Theatrical Edition..! :(

Det gjorde man jo også kun, hvis man var en lille smule dum! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4332 Bruce 14 år siden

#4331 Jeg turde ikke sige det :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4333 The Insider 14 år siden

#4331, til gengæld har jeg ikke engang fået den pakket ud endnu... Som om det ikke kunne blive mere ligegyldigt, at jeg i sin tid købte den :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4334 wiseguy 14 år siden

The Insider (4333) skrev:
#4331, til gengæld har jeg ikke engang fået den pakket ud endnu... Som om det ikke kunne blive mere ligegyldigt, at jeg i sin tid købte den :-)

Så er vi i samme båd! suk!! :o(

Vi bør vel nærmest mødes til en form for ceremoni a'la den der, hvor de ser, hvor langt de kan sparke en liter is - så erstatter vi isen med vores fejlkøbte BD boka ;o)

The Pacific er nede i £ 25
http://www.amazon.co.uk/Pacific-Complete-Blu-ray-R...
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#4335 Bruce 14 år siden

De små hamrer Justin Pipper af så gulvet rokker, så har sat William Wylers "Big Country" på for at tjekke kvalivaren og den står HAMRENDE flot. Kan slet ikke vente med at se den på storskærm! Og bagved hamrer Pippers banemand, hr. Bruce, Point Blank fra Nassau 1980 af til min delight!
Gravatar

#4336 chandler75 14 år siden

wiseguy (4334) skrev:

The Pacific er nede i £ 25
http://www.amazon.co.uk/Pacific-Complete-Blu-ray-R...

Desværre er serien på den forkerte side af jævn... En parentes i forhold til "Band of Brothers".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4337 Bruce 14 år siden

#4336 Jeg må nedlægge en protestant :)

Der er ingen tvivl om, at de to serier er så forskellige som de kan være og mere end, hvad kun geografiske differencer kan afstedkomme.

Der er heller ingen tvivl om, at BoB med sin kontinuitet omkring et regiment og diversitet omkring geografiske kampområder, strækkende sig fra Normandiets bakker, til Hollands marsk, til Bastogne skovens frost helvede, til marchen mod Berlin, ørnereden og freden, meget mere vil tiltale og finde det "brede publikum".

The Pacific er den glemte krig, fordi krigen for de deltagende ofte var ligeså slem imellem krigshandlingerne. En endeløs række af herlige aktiviteter som malaria, monsun, diarré og så en bestialsk fanatisk fjende, som fik den tyske værnemagt til at ligne spejderbevægelsen. En krig som det var umuligt at lave en varierende mini serie om, der fulgte et regiment fra start til slut. De fandtes ikke og for at ramme blot 1/10 af de store slag, måtte man følge tre forskellige regimenter, hvilket absolut giver manuskripts problemer og betyder, at man må klippe en hæl og hugge en tå. Ingen plads til træning og ingen stor intro af hovedkaraktererne.

Men Pacific bør heller ikke sammenlignes med BoB. Det var to forskellige krige og det er to forskellige serier og sidstnævnte skal ikke tilpasses en skabelon, som gjorde førstnævnte populær. Pacific skal ære de sidste marinere af "the greatest generation" ved at fortælle os deres historie og skildre dette, for mange, alt for glemte kapitel, som var af ligeså stor vigtighed for Asien, Australien og Amerika, som krigen mod tyskerne var for Europa.

Derfor er Pacific på ingen måde ligeså underholdende, ligeså alsidig og ligeså gensynsværdig i TV format, men den er i mine øjne et ligeså vellykket HBO produkt, fordi serien altid har de rigtige historier for øje og ikke fokus på seertal.
Gravatar

#4338 chandler75 14 år siden

# 4337 Jeg forventede ikke en "BoB 2", men ville tværtimod ønske, at de havde gjort noget mere ud af kontrasterne - netop fordi krigen i Stillehavet udelukkende bød på malaria, diarré og afsindig hede, som du nævner, hvirimod soldaterne i Europa trods alt havde lidt glæde af en orlov og pigerne i Paris i ny og næ.

Men de indtryk, der sidder tydeligst tilbage fra "The Pacific" hos mig, er desværre de voldsomt kedelige side-kærlighedshistorier (der er to store af dem, der fylder det meste af to hele afsnit), der nærmest kan sidestilles med Michael Bays "Pearl Harbor".

Udover det er der en række ikke særlig præcise figurtegninger, nogle ikke voldsomt intense krigsscener (plus et par enkelte gode, indrømmet) og en lang række meget fortænkte scener (soldaten, der bliver menneskelig igen, fordi han holder en døende japansk kvinde ind til sit bryst...).

Den store forskel er vel egentlig, at "Band of Brothers" var baseret på et særdeles stærkt forlæg af Stephen Ambrose, hvorimod "The Pacific" er skrevet af... jeg ved egentlig ikke hvem, men i hvert fald ikke nogen af samme kaliber.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4339 MMB 14 år siden

Er helt enig med chandler75. Der blev brugt alt for meget tid på sidehistorier, og et hel afsnit i Melbourne er overkill. Det er bestemt stadigvæk en hæderlig serie, men hold da op, hvor blev jeg skuffet. 6-7/10
Gravatar

#4340 Bruce 14 år siden

#4338 Jeg er enig i, at værdien af de to kærlighedshistorier er mere eller mindre tabte i en konflikt om hele Stillehavskrigen over 10 afsnit. Må dog så også tilstå, at jeg ikke synes de var kedelige, men godt iscenesat og at jeg fandt, at kærlighedshistorien med den græske familie, havde relevans for Leckie karakteren. Jeg mener nu også iscenesættelsen var bedre end Pearl Harbor :) Men Pacific baserer sig jo også på:

U.S. Marines, With the Old Breed: At Peleliu and Okinawa, af Eugene Sledge
Helmet for My Pillow, af Robert Leckie

Og jeg vil helst ikke ud i, hvad der er fortænkt eller ej, når serien er baseret på biografier, med de to marineinfanteristers egne oplevelser. Nogle gange kan det man synes er melodramatisk og fortænkt i én tid, sagtens være dagens orden i en tidligere og så er det modsat os, som hardcore publikum med helt andre værdier, som sidder med et empati problem, når vi overværer "den slags". Jeg indrømmer gerne, at jeg ofte ser mig selv som værende "født i en forkert tid" og at jeg elsker at se det romantiske islæt og moralen fra en anden tid, udpenslet på det store lærred.

Skriv ny kommentar: