Gravatar

#4341 Bruce 14 år siden

Har lige downloadet et LOTR sample 1.17 klip fra Moria fra BD udgaven.

Klip 153 MB mkv

Det ser forrygende ud!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4342 McPeter 14 år siden

Meget enig med Chandler vedr. Pacific.

Synes Pacific havde enkelte stærke afsnit, men der var til gengæld også flere af afsnittene som jeg fandt langtrukne og nærmest irrelevante for serien. Hvis jeg ville se en romantisk film/serie, så havde jeg sat dét på. Nu har jeg sat en krigs serie på så lad mig dog for pokker se noget krig. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4343 chandler75 14 år siden

Jeg synes heller ikke rigtig, mange af krigs/kampscenerne fungerede rigtig godt i "The Pacific". De store slag med kampskibe virkede noget CGI-agtige, og kampene i junglen havde ikke samme klamme intensitet som i f.eks. "Platoon", hvor man virkelig kan mærke varmen trykke og myggene bide, mens soldaterne er dehydrede, har tyndskid og samtidig skal være på mærkerne.

Det må have været noget af det samme under Stillehavskrigen - bare værre - men jeg havde ikke rigtig den fornemmelse i "The Pacific".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4344 Bruce 14 år siden

Jeg manglede absolut en samhørighed mellem de involverede i Pacific. Det er en stor anke og måske det havde virket bedre med fokus på et regiment (Basilone) og så kun havde "kigget med over skuldrene" på Guadalcanal og Iwo Jima. Men hvis Pacific skulle være være en BoB for marineinfanteristerne og en bred skildring af deres trængsler, så mener jeg manuskriptforfatterne traf det rigtige valg. Desværre var der ikke penge til 20 afsnit.

Derudover har jeg sjældent, heller ikke i biograf film MED junglekrig, set kampscener fungere meget bedre på et stort lærred. Jo, The Thin Red Line er uovertruffen, men det er den formidable "bakke sekvens". Et af de første slag på Guadalcanal, hvor Basilone laver sit stuntrun, er formidabelt filmet, med et mørke, der virkelig er med til at fremme følelsen af at kæmpe mod en nærmest "usynlig fjende". Jeg synes der var rigtig mange intense sekvenser.

Men hvad serien gør uovertruffent godt er, skildringen af soldaternes psykiske og fysiske nedbrud og hvilken transformation de gennemgår som mennesker, hvilket var en langt større del af krigen i Stillehavet end i Europa. Jeg synes serien lykkes, ikke til perfektion, men forrygende indenfor dens præmisser og giver mig den visuelle portrættering, som altid har manglet i film om den krig, man kun har hørt om på skrift.
Gravatar

#4345 Bruce 14 år siden

What? Ingen af jer LOTR fans, som har set HD klippet endnu?
Gravatar

#4346 Slettet Bruger [693029259] 14 år siden

#4345 -

Jep, jeg så det i går, det ser ret fornuftigt ud. :)
Gravatar

#4347 Bruce 14 år siden

Jeps :)
Gravatar

#4348 Outbound Sith 14 år siden

Jeg har set det, Bruce. Jeg har bare ikke været i stand til at kommentere (eller trække vejret) før nu. ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4349 elwood 14 år siden

Btw The Incredibles er kommet ud på Blu-Ray undrer mig jeg ikke har set et review fra nogen af de andre faste herinde af den endnu?

Har ikke selv fået den skaffet endnu, men det skal jeg da i hvertfald.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4350 Bruce 14 år siden

#4349 Must have, men ikke så must, at jeg betaler det beløb man beder om lige nu :) Når den kan fås til 130-140,- med danske undertekster, så er jeg klar :)

Skriv ny kommentar: