Gravatar

#4721 wiseguy 14 år siden

#4720 Hell Yeah! :P
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#4722 DarkLight 14 år siden

Det har sikkert været nævnt utallige gange, men jeg kan simpelthen ikke finde det.
Hvilke musik-blurays er værd at eje?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4723 McPeter 14 år siden

DarkLight (4722) skrev:
Det har sikkert været nævnt utallige gange, men jeg kan simpelthen ikke finde det.
Hvilke musik-blurays er værd at eje?

Jeg er rigtig glad for:
The Killers: Live from the Royal Albert Hall
AC/DC: Live at Donington (den nye Live at River Plate skulle også være fed, står på min ønskeseddel) :-)
Michael Jackson: This is it

Dizzy Mizz Lizzy er god pga. nostalgien og dokumentaren, men er ikke super imponeret over lyden må jeg indrømme.

Af musik-dvd'er som jeg har, men glæder mig til de kommer på blu-ray:
Robbie Williams: What We Did Last Summer - Live At Knebworth
Faithless: Live at Alexandra Palace
Depeche Mode: Touring the Angel (ved ikke om Depeche Mode - Tour Of The Universe: Barcelona (2 Disc) (Blu-ray) ville være et godt bud i stedet formentligt)
Phil Collins: Finally... The First Farewell Tour
Eric Clapton: One More Car - One More Rider, samt Unplugged
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4724 DarkLight 14 år siden

Mange tak! Var netop på udgik efter noget AC/DC. Metallica burde også have et par stykker.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4725 elwood 14 år siden

AC/DC'en er mægtig fed, de gir den gazz!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4726 Patriarch 14 år siden

Jeg gad godt have nogen fra filmmusik koncerter - fx. John Williams - findes det egentlig?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4727 MMB 14 år siden

Disse fem AC/DC koncerter er udgivet på blu-rays. Du bør prioritere dem således, hvis du går efter optrædenerne og ikke kvaliteten:
1) AC/DC - Let There Be Rock
2) AC/DC - Live at Donnington
3) AC/DC - No Bull
4) AC/DC - Live at River Plate
5) AC/DC - Stiff Upper Lip

Bemærk, at Let There Be Rock er en gammel koncert fra 1979 få måneder før Bon Scott (AC/DC's første forsangers død), og nu er den endelig blevet udgivet på BD (udgivet i dag 15. august i region b). Det er noget nær den hellige gral for AC/DC fans. Mit råd må være, at du køber Let There Be Rock og Live at Donnington, for så har du de to bedste AC/DC udgivelser på film (bortset fra Plug Me In, som kun er tilgængelig på DVD) med to forskellige sangere! :)
Gravatar

#4728 McPeter 14 år siden

Foeller (4727) skrev:
Disse fem AC/DC koncerter er udgivet på blu-rays. Du bør prioritere dem således, hvis du går efter optrædenerne og ikke kvaliteten:
1) AC/DC - Let There Be Rock
2) AC/DC - Live at Donnington
3) AC/DC - No Bull
4) AC/DC - Live at River Plate
5) AC/DC - Stiff Upper Lip

Bemærk, at Let There Be Rock er en gammel koncert fra 1979 få måneder før Bon Scott (AC/DC's første forsangers død), og nu er den endelig blevet udgivet på BD (udgivet i dag 15. august i region b). Det er noget nær den hellige gral for AC/DC fans. Mit råd må være, at du køber Let There Be Rock og Live at Donnington, for så har du de to bedste AC/DC udgivelser på film (bortset fra Plug Me In, som kun er tilgængelig på DVD) med to forskellige sangere! :)

Ud over at være "noget nymodes pjat", er River Plate så ikke super fedt rent billede/lyd mæssigt? Det er den turné jeg så i Parken, så kunne godt finde på at anskaffe den for et gensyns skyld. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4729 Bony 14 år siden

Jeg har ikke så mange erfaringer med området, men jeg er super glad for min "Incubus: Alive at Red Rocks" blu-ray. :)

Men det kommer selvfølgelig også an på ens musiksmag. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4730 MMB 14 år siden

McPeter (4728) skrev:
Ud over at være "noget nymodes pjat", er River Plate så ikke super fedt rent billede/lyd mæssigt? Det er den turné jeg så i Parken, så kunne godt finde på at anskaffe den for et gensyns skyld. :-)

Jo, rent teknisk er den rigtig god med et rigtig godt lydspor især. Rent billedmæssigt synes jeg de mange splitscreen kan være ret irriterende, men på trods af det er der nogle sindssygt gode stemningsbilleder i blandt, og rent teknisk er det nok den bedste udgivelse af de fem. :) Desuden er Johnsons vokal helt i top takket være nogle gode mixere. ;)
Jeg så også koncerten i Parken, og hvis du køber udgivelsen vil du gense hele showet med præcis den samme setliste og samme show. :)

Der er også en meget fin dokumentar på udgivelsen, som viser lidt bag om sådan et show, og hvad det kræver for at få såden en koncert til at fungere. :)

Personligt kan jeg bedre lide Live at Donington, hvor der er lidt mere energi i bandet (selvom for et band med musikere i 60'erne er River Plate sindssyg god), samt en (i min opfattelse) bedre setliste. Dog har River Plate fordelen af Rudd på trommerne, mens Donington har den mere energiske, men ikke helt så "passende" Slade. :)

Skriv ny kommentar: