Gravatar

#5511 Benway 13 år siden

On another note er Nicholas Rays bindegale og uimodståelige western "Johnny Guitar" sat til den 7. august.

Det er virkelig blevet en dag med gode nyheder. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5512 Richard Burton 13 år siden

Benway (5511) skrev:
Det er virkelig blevet en dag med gode nyheder. :)

Og endnu én. Det ser ikke ud til at regeringen kan skabe flertal for at fjerne helligdage. Ha!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#5513 MMB 13 år siden

Jeg er faktisk næsten lige begyndt at se Fellini her for et par uger siden. Jeg startede med La Strada, som jeg fandt ganske sød. Den var på ingen måde krævende overhovedet, men samtidig var det ikke en film, som gik ind og gjorde det store ved mig. Ej heller Amarcord gjorde det store ved mig, selvom jeg ellers havde set meget frem til den både grund af strukturen og temaet. Begge er dog fine film, men jeg fandt ingen af de to videre fantastiske. Jeg vil prøve at se La Dolce Vita og 8 1/2, og hvis ingen af de to film siger mig alverden, så vil jeg give op i denne omgang.
Gravatar

#5514 MMB 13 år siden

SIR Ridley Scott (5512) skrev:
Og endnu én. Det ser ikke ud til at regeringen kan skabe flertal for at fjerne helligdage. Ha!

Er der ikke allerede en tråd til politik? =)
Gravatar

#5515 Castanea 13 år siden

Benway (5511) skrev:
On another note er Nicholas Rays bindegale og uimodståelige western "Johnny Guitar" sat til den 7. august.

Åh ja, det vil være en lise, hvis de endelig gav Johnny Guitar den tekniske respekt, den fortjener. Jeg krydser fingre for, at transferet ej ofres til det Hades-udsprungne instrument... farvemanipulation.

Ligger du ikke inde med den horrible udgivelse fra Universal? Du har i så fald min dybeste empati.
Gravatar

#5516 Benway 13 år siden

#5515 Jo, jeg har udgivelsen fra helvede. :) Det ville være herligt at kunne skifte den ud med en, der kunne leve bare lidt op til, hvor fantastisk filmen eftersigende skulle have set ud i Trucolor.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5517 JannikAnd 13 år siden

Criterion har annonceret august måneds line-up:

"Rosetta", Jean-Pierre & Luc Dardenne
"La Promesse", Jean-Pierre & Luc Dardenne
"The Royal Tenenbaums" (HD update), Wes Anderson
"Weekend", Andrew Haigh
"Lonesome", Paul Fejos
"Quadrophenia", Franc Roddam

Er jeg den eneste, der synes, at Criterion har mistet pusten? Endnu en ret så uinteressant måned.
Gravatar

#5518 Benway 13 år siden

Nej, jeg har præcis den samme oplevelse. F.eks. BFI og Masters of Cinema kommer med betydeligt mere interessante udgivelser i øjeblikket.
Gravatar

#5519 JannikAnd 13 år siden

Benway (5518) skrev:
F.eks. BFI og Masters of Cinema kommer med betydeligt mere interessante udgivelser i øjeblikket.
Lige præcis! Og de udgiver ikke halvt så mange film som Criterion. Er der virkelig behov for endnu en Criterion udgivelse af en Wes Anderson-film ? Jeg forstår virkelig ikke deres begejstring for manden. Og hvad sker der for alle deres udgivelser af spritnye engelske indie-film?

Før i tiden skulle man granske deres månedlige annonceringer for udgivelser, man kunne undvære for økonomiens skyld. I dag skal man jo nærmest anstrenge sig for at finde en film, som overgår det (europæiske) udbud.
Gravatar

#5520 PredatorX 13 år siden

JannikAnd (5519) skrev:
. Er der virkelig behov for endnu en Criterion udgivelse af en Wes Anderson-film ?

Nu er der jo tale om HD udgaven.. Det er vel meget rart for os Wes Anderson fans?
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: