#5980, jeg så hele filmen igennem i 3D i weekenden, og jeg bemærkede kun ghosting i ét eller to skud - kan ikke huske præcist hvornår, men det er var i et totalbillede, hvor Leonardo var ude af fokus i højre side af billedet og tilmed havde en ghosting-dobbeltgænger :-) Mindes ikke at bide mærke i noget under nogen af panoreringerne. Jeg er næsten tilbøjelig til at sige, at det er en den mest imponerende 3D-skive jeg har ud af mine 45 af slagsen. Det er en af den slags skiver, som gør mig vild med formatet og samtidigt frustreret over, at det er så hamrende elendigt i biograferne i forhold til hjemmebiografen.
"Ikke i Klovborg!"
Nuvel, men det er én biograf ud af talløse. Det kan da ikke være rigtigt, at 3D er USANDSYNLIGT meget bedre på min knap to år gamle plasmaskærm end i et kæmpe multiplex i Danmarks hovedstad. Glæder mig til at gense "Prometheus" i ordentlig 3D i oktober!
EDIT: Har du i øvrigt oplevet det i hjemmebiografen, Jonas? Eller prøvet at spille i 3D? 3D i hjemmebiografen er bare en 15.000 gange bedre oplevelse end i biffen.
#5981 Jeg vil lige prøve og lave lidt test, som tager udgangspunkt i nedenstående for at se om vinkel, afstand og øjnenes vinkel, har indflydelse på opfattelsen af crosstalk/ghosting. Det er ret interessant faktisk.
Crosstalk (or image ghosting) is a 3D-stereoscopic (stereoscopic, meaning two-images (left and right or A & B) emulating/creating a three-dimensional image illusion) distortion that is created due to perceptual factors (how the image is viewed). Those factors can included physical depth from the screen, the viewing angle of the screen or the angle of the viewer's eyes (laying on a couch), image quality (as reproduced by the tv, or the video source altogether), and TV technology (such as the previously aforementioned thread about fast-decaying phosphors in plasma TVs).
EDIT: Har du i øvrigt oplevet det i hjemmebiografen, Jonas? Eller prøvet at spille i 3D? 3D i hjemmebiografen er bare en 15.000 gange bedre oplevelse end i biffen.
Nix. Men jeg har stadig planer om at komme og crashe din sofa en dag :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#5985, spændende! Lad endelig høre, hvad resultatet bliver :-) Må man være så fræk at spørge, hvad det nu er for en 3D-projektor, som du ligger inde med?
#5981 The Insider 12 år siden
"Ikke i Klovborg!"
Nuvel, men det er én biograf ud af talløse. Det kan da ikke være rigtigt, at 3D er USANDSYNLIGT meget bedre på min knap to år gamle plasmaskærm end i et kæmpe multiplex i Danmarks hovedstad. Glæder mig til at gense "Prometheus" i ordentlig 3D i oktober!
#5982 gi-jones 12 år siden
#5983 elwood 12 år siden
Hello scratch and sniff ark!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5984 The Insider 12 år siden
#5985 Richard Burton 12 år siden
Crosstalk (or image ghosting) is a 3D-stereoscopic (stereoscopic, meaning two-images (left and right or A & B) emulating/creating a three-dimensional image illusion) distortion that is created due to perceptual factors (how the image is viewed). Those factors can included physical depth from the screen, the viewing angle of the screen or the angle of the viewer's eyes (laying on a couch), image quality (as reproduced by the tv, or the video source altogether), and TV technology (such as the previously aforementioned thread about fast-decaying phosphors in plasma TVs).
#5986 gi-jones 12 år siden
#5987 elwood 12 år siden
Naaa jonas når nok før forbi end jeg gør (måske jeg kan time det til Uncharted 4) han er jo ved og være en lille KBH'er så meget han er i staden.
#5988 The Insider 12 år siden
#5989 The Insider 12 år siden
#5990 elwood 12 år siden
Awesome! 8-)