Gravatar

#6451 Benway 12 år siden

Eurekas kommende udgivelser kom til at byde på Chabrol, Antonioni, Clouzot mm.:

Les Cousins
La notte
Le Beau Serge
The Murderer Lives at Number 21
Bakumatsu taiyō-den
The Complete films of Sadao Yamanaka
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6452 Snaden 12 år siden

Det kunne da være, at man skulle kaste penge efter 'La Notte'. Har dog aldrig set den, men kan vældig godt lide Michelangelo Antonioni. Har du set den, Benway?
Gravatar

#6453 Benway 12 år siden

#6452 Ja, jeg har den også på dvd, men den kunne bestemt godt tåle en upgradering til blu-ray. Hvis du kan lide Antonioni, kan jeg næsten ikke forestille mig, at du ikke også vil kunne lide denne. Det er den midterste i en meget løs trilogi, der yderligere består af "L'avventura" og "L'eclisse". Filmene er dog kun tematisk og tonemæssigt beslægtet, så man behøver ikke se dem i en bestemt rækkefølge.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6454 zombieman 12 år siden

Benway (6451) skrev:
Eurekas kommende udgivelser kom til at byde på Chabrol, Antonioni, Clouzot mm.:

Les Cousins
La notte
Le Beau Serge
The Murderer Lives at Number 21
Bakumatsu taiyō-den
The Complete films of Sadao Yamanaka

Clouzot´s The murderer lives at number 21 glæder jeg mig til
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#6455 Benway 12 år siden

Med hensyn til Chabrol er jeg dog en lille smule skuffet over, at det ikke var "Le boucher" (Slagteren) de udgav i stedet. Det er en af de bedste thrillere/gysere, jeg kender, og jeg ville ekstremt gerne eje den på HD i stedet for den halvskidte dvd-udgivelse, jeg har.
Gravatar

#6456 Pécuchet 12 år siden

Nå, jeg synes nu, at de (specielt Les Cousins) sagtens kan rangeres med mesterværker som À double tour og La Femme infidèle.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#6457 JannikAnd 12 år siden

Lidt ærgerligt at Criterion og Master of Cinema har så mange dubletter.
Gravatar

#6458 JannikAnd 12 år siden

Cdon har Ringenes Herre extended BD til 279,- fragtfrit kun i dag.
Gravatar

#6459 Kruse 12 år siden

JannikAnd (6458) skrev:
Cdon har Ringenes Herre extended BD til 279,- fragtfrit kun i dag.

Den er også fragtfri, og med rabatkode kommer den ned på 229,- kr. :)

Tak for heads up! Nu kan jeg endelig få taget mig sammen til at se de forlængede udgaver.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6460 Benway 12 år siden

Kruse (6459) skrev:
Den er også fragtfri, og med rabatkode kommer den ned på 229,- kr. :)

Tak for heads up! Nu kan jeg endelig få taget mig sammen til at se de forlængede udgaver.

Jeg har haft de forlængede udgave stående i evigheder, men jeg kan ikke tage mig sammen til at få dem set. Ingen tvivl om at "Fellowship" er en fremragende film, men de to fortsættelser skuffede mig så meget med deres sjæleløse CGI-overkill, at jeg helt mistede lysten til universet.

Forhåbentlig bringer "Hobbitten" til at den gamle magi tilbage.

Skriv ny kommentar: