Gravatar

#6651 gi-jones 12 år siden

OxxY (6647) skrev:
Og det holder nok ikke længe med de billige priser, når amazon.com ryger over grænsen for salg til danmark, bliver de nok pålagt at opkræve moms på vejne af den danske stat ligesom amazon.co.uk er det. (tror jeg ihvertfald).
Amazon.co.uk opkræver ikke moms (ikke dansk moms i hvert fald) og kommer heller ikke til det. Indenfor EU er det ikke nødvendigt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6652 Wangsgaard 12 år siden

gi-jones (6651) skrev:
Amazon.co.uk opkræver ikke moms (ikke dansk moms i hvert fald) og kommer heller ikke til det. Indenfor EU er det ikke nødvendigt.

Der bliver lagt moms i når man køber dvder og andet. Prisen stiger altid lidt i forhold til den der står på hjemmesiden når man skal betale
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#6653 gi-jones 12 år siden

Ja, men det er Britisk moms.
Gravatar

#6654 Thomsen 12 år siden

gi-jones (6653) skrev:
Ja, men det er Britisk moms.

Nej, det er dansk moms. Når du når frem til sidste side inden bestilling, så vil du se, at priserne har ændret sig i forhold til, da du puttede varen i kurven. Amazon.co.uk trækker den britiske VAT fra og lægger 25% dansk moms på. Det skyldes en EU-regel, der siger, at ethvert selskab, der handler for mere end 280.000 kr om året med et andet medlemsland skal opkræve det pågældende lands afgifter af kunden.

Du kan nemmest se det ved at bestille en bog. Der er nemlig ikke moms på bøger i UK, men alligevel dukker der en kolonne op, der hedder VAT på regningen, når du trykker for at få vist detaljer.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#6655 gi-jones 12 år siden

Hmm. Jeg var ellers ret sikker på at man i EU generelt bare opkrævede oprindelseslandets VAT, men du lyder meget sikker i din sag.
Gravatar

#6656 HonoDelLoce 12 år siden

Det står jo sort på hvidt, når du bestiller fra amazon.co.uk :) Så det er meget nemt at være sikker i den sag :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6657 gi-jones 12 år siden

SÅ SIGER VI DET!

I får ret, jeg får fred :-)
Gravatar

#6658 Slettet Bruger [1456604968] 12 år siden

gi-jones (6655) skrev:
Hmm. Jeg var ellers ret sikker på at man i EU generelt bare opkrævede oprindelseslandets VAT, men du lyder meget sikker i din sag.

Det er rigtigt nok mht. VAT/moms. Det er vist generelt en selv, som skal sørge for at melde og betale det rigtige beløb til SKAT (jeg har ikke lige helt forstået/sat mig ind i hvordan det fungerer). Amazon.co.uk gør det så for dig, idet de trækker den engelske moms fra og tillægger den danske.
Gravatar

#6659 OxxY 12 år siden

Og i øvrigt snakkede vi om .com, så hvad der sker på co.uk er egentligt ret irrelevant :) Og glemte det var en EU regel det med momsen, så kan være vi er heldige at .com får lov at lave det trick i laaaang tid inden post.dk beslutter sig for at åbne alle pakkerne fra lageret i tyskland også :D
Gravatar

#6660 Thomsen 12 år siden

gi-jones (6655) skrev:

http://www.computerworld.dk/art/64368/amazon-fange...

http://www.euo.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_200312...

Sådan har det været i rigtigt mange år nu. Jeg er faktisk lidt forbavset over, at du ikke kender til det? Men du handler måske bare ikke så meget med udlandet over nettet?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: