Hahahah, det er en dejligt flertydig genrebeskrivelse.
Men lidt rammende håber jeg. Det er nu også et eller andet dybt foruroligende over en gruppe naturglade ø-bo tosser, der synger muntre fællessange mens de fortager sig dybt ondskabsfulde gerninger.
Man burde egentlig lave et dansk remake på Ærø. :)
rockysds (6903) skrev:
Hvis man ikke behøver George Stevens-dokumentaren fra den amerikanske James Dean-box, er den britiske ditto rimelig billig at forudbestille pt. £21
Fristende. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Jo, der er der i hvert fald "Antichrist", "Nattevagten" og "Riget". "Häxan" fra 1922 er vist svensk-dansk produceret, hvis jeg husker rigtigt. "Vampyr" af Dreyer er godt nok ikke fra Danmark, men i det mindste er han dansker, så lad os bare hugge lidt af æren. ;)
Der er også en dansk film med Frits Helmuth og Ghita Nørby ved navn "Ulvetid", som man sjældent hører nævnt, men som jeg synes var møguhyggelig, den gang jeg så den.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#6901 Benway 12 år siden
Interessant. Det er bestemt en vildt bizar og temmelig fascinerende film. Gyser-hippie-musicals er der trods alt ikke ligefrem et ton af. :)
#6902 Muldgraver 12 år siden
Hahahah, det er en dejligt flertydig genrebeskrivelse.
#6903 rockysds 12 år siden
#6904 Benway 12 år siden
Men lidt rammende håber jeg. Det er nu også et eller andet dybt foruroligende over en gruppe naturglade ø-bo tosser, der synger muntre fællessange mens de fortager sig dybt ondskabsfulde gerninger.
Man burde egentlig lave et dansk remake på Ærø. :)
Fristende. :)
#6905 Muldgraver 12 år siden
Hahahah, eksempelvis Ærøs uhjemlige kurv. Er der egentlig lavet en god dansk gyser?
Forhåbentlig rammende, jeg har i hvert fald lyst til at se filmen nu. Og som du siger "dybt foruroligende" :)
#6906 Benway 12 år siden
Jo, der er der i hvert fald "Antichrist", "Nattevagten" og "Riget". "Häxan" fra 1922 er vist svensk-dansk produceret, hvis jeg husker rigtigt. "Vampyr" af Dreyer er godt nok ikke fra Danmark, men i det mindste er han dansker, så lad os bare hugge lidt af æren. ;)
Der er også en dansk film med Frits Helmuth og Ghita Nørby ved navn "Ulvetid", som man sjældent hører nævnt, men som jeg synes var møguhyggelig, den gang jeg så den.
#6907 Muldgraver 12 år siden
Ok, der er nogle gode bud imellem :)
#6908 zombieman 12 år siden
#6909 Benway 12 år siden
#6910 zombieman 12 år siden
Jeg har været fristet et par gange og en dag ryger den nok i kurven. Det kan ikke være værre end at blive overfaldet af en flok lede bier