Gravatar

#6961 chandler75 11 år siden

Jeg er egentlig ikke så overrasket over det med Star Trek-udgivelsen. Dvd- og BD-udgivelser bliver i stigende grad nicheprodukter, og når der er færre købere, prøver selskaberne at få penge ind på andre måder. I dette tilfælde så ved at lave eksklusive aftaler med Best Buy og iTunes og ved at satse på, at der er nok fans, der vil købe alle udgivelser.

Det har længe været en trend inden for andre nicheprodukter, og turen er så bare kommet til dvd og og BD nu.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6962 Slettet Bruger [693029259] 11 år siden

chandler75 har ganske sikkert ret. I USA har iTunes og diverse streamingtjenester i dén grad taget en bid af hjemmemarkedet.

Vi står bare i den uheldige situation, at vi ikke har de samme muligheder i Danmark.
Gravatar

#6963 gi-jones 11 år siden

Det er faktisk ikke helt rigtigt. Jeg var til et seminar i USA i sidste uge, hvor de forklarede at det er en udbredt misforståelse, at DVD/BD er døde. Langt hovedparten af omsætningen ligger stadig der. Det skal nok blive mindre de næste 1-10 år, men indtil videre er "hjemmevideo"-markedet stadig langt, langt det største.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6964 Slettet Bruger [1456604968] 11 år siden

Iron Man 3 til 129,- ved El-Giganten.
Gravatar

#6965 Slettet Bruger [693029259] 11 år siden

Jeg sad og kiggede på blu-ray.com og spottede, at der er kommet en del BD-udgivelser, som spiller på at være 4K-mastered - er der nogle af jer derude, der har haft fingrene i sådan en og set om der rent faktisk er forskel på dem og de alm. BD-udgivelser.
Gravatar

#6966 inflector 11 år siden

#65 nu håber jeg ikke at hele samlingen skal opgraderes igen :) Har godt set at de begyndt at reklamere for 4k tv, men jeg har endnu ikke set et endnu.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#6967 Steffan Rasmussen 11 år siden

Bruno (6965) skrev:
Jeg sad og kiggede på blu-ray.com og spottede, at der er kommet en del BD-udgivelser, som spiller på at være 4K-mastered - er der nogle af jer derude, der har haft fingrene i sådan en og set om der rent faktisk er forskel på dem og de alm. BD-udgivelser.

Uden at vide det så tror jeg det ikke. Kan ikke forestille mig der er synlig forskel, da billedet jo stadigt er 1920x1080. Men mon ikke du kan finde noget på nettet om det.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#6968 The Insider 11 år siden

#6965, jeg har læst High-Def Digests anmeldelse af dem alle sammen, og de siger, at forskellen praktisk talt er umulig at spotte. Ligner et Superbit-trick!
War. War never changes.
Gravatar

#6969 Slettet Bruger [693029259] 11 år siden

inflector (6966) skrev:
nu håber jeg ikke at hele samlingen skal opgraderes igen :)

Det er måske det eneste der kan få mig til at hoppe på 4K, altså hvis der er en reel værdi i at opgradere og hvis man har planer om at smide 4K BD'er på markedet. Problemet er nok bare, at man sgu nok ikke kan se ret stor forskel på 4K og HD, når det kommer til hjemmemarkedet.

På 100" og over, sikkert nok, men 40-60", som nok er omkring det normale og cirka max for hvad folk smider i deres stuer, der tror jeg sgu ikke at forskellen er tydelig. Det er jo stadig svært at se forskel på 1080p og 720p op til omkring 50", hvis man bare sidder et par meter fra skærmen.

Steffan Rasmussen (6967) skrev:
Uden at vide det så tror jeg det ikke. Kan ikke forestille mig der er synlig forskel, da billedet jo stadigt er 1920x1080.

Det er præcis min tanke.

The Insider (6968) skrev:
Ligner et Superbit-trick!

Nå ja, men de så jo fantastiske ud på CRT-skærme, bare ikke på fladskærme og så havde de super-lydspor. :)
Gravatar

#6970 gi-jones 11 år siden

BD standarden understøtter ikke for nuværende 4K. Personligt tror jeg heller aldrig den kommer til det. 4K skal nok blive tilgængeligt, men det bliver sikkert som ren streaming/download.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: