Den seneste amerikanske udgave er faktisk den der kommer tættest på en komplet udgave med undertekster man kan forstå (med mindre man kan fransk) og den har jeg i forvejen. Jeg har også den franske udgave, i håb om at jeg får taget mig sammen til at få lagt undertekster på selv en dag, men det kan være at jeg bare "nøjes" med den amerikanske udgave.
... the Blu-ray is crap. It's a 25p PAL upscale and there is a massive use of edge enhancement which looks terrible.
Ifølge sidste indlæg i tråden (samt en del info på side 5) er den franske udgave heller ikke helt komplet. Den eneste komplette, anamorfiske udgivelse er åbenbart japansk (og ikke omtalt på dvdcompare).
Og så fandt jeg lidt info til mig selv om Dragon Dynasty-udgaven:
Just got the Fist of Legend DVD. Don't have time to write a lot right now but if I find sometime this weekend I will. But I needed to say some things.
1) The Cantonese mono is genuine. Didn't check the Mandarin.
2) This is not the uncut version of the movie. This IS the Dimension version. Aside from having the Dimension intro and not the original, this is missing the last moments of the movie where we see the on screen epilogue text and then we see Chin Siu Ho running with the other students (along with even the last bit where we see the crew posing for the camera right after the ending credits). This print, just like the Dimension print, freeze frames the car driving away instead of us seeing it drive off where the on screen text is supposed to come up. This even has the credits directly lifted from the Dimension version.
3) The slow motion blur effect on the frames issue from Tai Chi Master is still present. It doesn't seem to be as consistent as Tai Chi Master, but it does indeed occur often. Interestingly, sometimes even at the end of the frames.
Jeg bør nok også lige tilføje, med skam i stemmen, at jeg ikke har fået set filmen endnu. Det skyldes primært, at der tidligere ikke var en bare nogenlunde tilfredsstillende udgave på markedet. Men jeg har da ofte savlet over traileren på mine gamle Made in Hong Kong-videobånd. :P
#951 filmz-Kadann 15 år siden
Godt spørgsmål, der er svært at svare på. :)
#952 Steffan Rasmussen 15 år siden
Enlighten us infidels?
#953 Highland Park 15 år siden
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid...
De forbandede franskmænd har som sædvanligt udgivet en lækker version - uden engelske undertekster! :(
Bæveren om "Fist of Legend":
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare2/fistofle...
#954 inflector 15 år siden
#955 filmz-Kadann 15 år siden
Den seneste amerikanske udgave er faktisk den der kommer tættest på en komplet udgave med undertekster man kan forstå (med mindre man kan fransk) og den har jeg i forvejen. Jeg har også den franske udgave, i håb om at jeg får taget mig sammen til at få lagt undertekster på selv en dag, men det kan være at jeg bare "nøjes" med den amerikanske udgave.
#956 Highland Park 15 år siden
#957 Slettet Bruger [1456604968] 15 år siden
Det er sådan de skaber balance i deres økonomi, når nu de tager 179,- for 'Die Hard'- og 'Abernes Planet'-boksene. :)
#958 Highland Park 15 år siden
Hej Kadann.
Jeg opstøvede lige lidt info om den udgave:
http://adg.invisionzone.com/index.php?showtopic=26...
Der står lidt på denne side og en hel del på næste side, bl.a.:
Ifølge sidste indlæg i tråden (samt en del info på side 5) er den franske udgave heller ikke helt komplet. Den eneste komplette, anamorfiske udgivelse er åbenbart japansk (og ikke omtalt på dvdcompare).
Og så fandt jeg lidt info til mig selv om Dragon Dynasty-udgaven:
Kilde: http://adg.invisionzone.com/index.php?act=Search&a...
Jeg bør nok også lige tilføje, med skam i stemmen, at jeg ikke har fået set filmen endnu. Det skyldes primært, at der tidligere ikke var en bare nogenlunde tilfredsstillende udgave på markedet. Men jeg har da ofte savlet over traileren på mine gamle Made in Hong Kong-videobånd. :P
#959 filmz-Kadann 15 år siden
Det ville være rart, hvis de kunne tage sig sammen til at udgive en god version.
#960 Highland Park 15 år siden