#965 Criterion har vist en formålsparagraf omkring valg af film, som lyder noget lig "classic and important contemporary films." Bl.a. The Rock og Armageddon er vist røget med under "important contemporary" klausulen. Men ja, det kan synes lidt spøjst, at Criterion ind imellem lige får fat i nogle titler, som umiddelbart ikke ligger til højrebenet.
Har ikke set BB endnu, men hvis Criterion står bag, kan man være sikker på, at billed og lyd ikke bliver fucked op, så jeg er glad :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Der er utvivlsomt langt væsentligere film, der fortjener en Criterion-behandling, men fred være med at valget er faldet på "The Curious Case of Benjamin Button". Jeg nød sgu den film og blev stærkt bevæget af den. Og så cementerede Alexandre Desplat sit værd med et fantastisk score, der i den grad løftede filmen og understøttede dens finurlige stemning.
Det er skam fint nok at Criterion gerne vil hædre Fincher & co.'s indsats.
Som regel er billedkvaliteten i top, samt Criterion prøver at komme så tæt på instruktørens vision, som overhovedet muligt - hvilket betyder at de sjældent tager en 40 år gammel film og forsøger at lave surround ud af et oldgammelt mono-lydspor, men gør i stedet for mono-lydsporet så godt, som det overhovedet kan lade sig gøre.
Udover ovenstående, er de ret gode til at producere ekstramateriale, der ikke findes på andre udgivelser af samme film.
Se f.eks. forskellen i billedkvaliteten på denne film, Criterion i forhold til andre udgivelser:
#975 Superfed nyhed! Bring it on - og prisen er da ikke helt gal. Det er da osse irriterende med alle de landekoder. Og til..
#976 .. så er der mulighed for at købe den amr. BD-udgave af Sunshine INKL. de skræddersyede special features, som ikke kom med på landekode B. Jeg fatter ikke, hvorfor den slags blir udeladt på en BD-udgivelse? Hvorfor skal vi i europa nøjes med det halve indhold?
#971 filmz-Bruce 16 år siden
Har ikke set BB endnu, men hvis Criterion står bag, kan man være sikker på, at billed og lyd ikke bliver fucked op, så jeg er glad :)
#972 Highland Park 16 år siden
Det er skam fint nok at Criterion gerne vil hædre Fincher & co.'s indsats.
#973 cansi 16 år siden
#974 filmz-Kadann 16 år siden
Som regel er billedkvaliteten i top, samt Criterion prøver at komme så tæt på instruktørens vision, som overhovedet muligt - hvilket betyder at de sjældent tager en 40 år gammel film og forsøger at lave surround ud af et oldgammelt mono-lydspor, men gør i stedet for mono-lydsporet så godt, som det overhovedet kan lade sig gøre.
Udover ovenstående, er de ret gode til at producere ekstramateriale, der ikke findes på andre udgivelser af samme film.
Se f.eks. forskellen i billedkvaliteten på denne film, Criterion i forhold til andre udgivelser:
http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare7/sevensam...
#975 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#976 Steffan Rasmussen 16 år siden
#977 inflector 16 år siden
#978 chronaden 16 år siden
Gad vide hvor mange måneder til man rent faktisk kan købe dyret?
#979 x marks the spot 16 år siden
Superfed nyhed! Bring it on - og prisen er da ikke helt gal. Det er da osse irriterende med alle de landekoder. Og til..
.. så er der mulighed for at købe den amr. BD-udgave af Sunshine INKL. de skræddersyede special features, som ikke kom med på landekode B. Jeg fatter ikke, hvorfor den slags blir udeladt på en BD-udgivelse? Hvorfor skal vi i europa nøjes med det halve indhold?
#980 elwood 16 år siden
Fordi så skal min gamle panasonic vidst på pension 8-)
den kørt på Scart...
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"