Superbit betyder blot at ekstramateriale er skåret væk til fordel for optimal lyd/billede. Hvis du har en tilsvarende film uden særlig meget ekstramateriale vil kvaliteten være nogenlunde det samme, men det øjeblik der kommer meget ekstramateriale eller mange lydspor på en dvd bliver det nødvendigt at komprimere filmen yderligere og det kan gå ud over billedkvaliteten.
Jeg mener ikke generelt jeg foretrækker superbit, men i nogle tilfælde kan det være meget rart, f.eks med Crouching Tiger, hvor der i forvejen ikke er særlig meget ekstramateriale på udgivelserne og hvor superbit tilbyder et DTS lydspor.
En anden god grund til at fremhæve netop disse superbitugivelser, er at de er en del billigere end de øvrige udgivelser af filmen.
Nogle af superbit udgivelserne, som f.eks denne Spiderman, er 'deluxe' udgivelser, hvor der medfølger en ekstra disc med ekstramateriale, så får man både i pose og sæk. Der vil dog aldrig være kommentarspor på disse, da det jo skal ligge på film-skiven, som Superbitudgivelserne aldrig putter noget ekstramateriale på.
Det er, som med alle andre dvd-udgivelser et spørgsmål om at sammenligne de enkelte udgivelser og se hvilken der passer bedst til ens behov.
I nogle tilfælde er superbit den eneste udgivelse der tilbyder et dts, eller 5.1 lydspor i det hele taget, som f.eks med "Das Boot, Director's Cut", hvor man på øvrige udgivelser kun har valgmuligheden mellem det originale tyske lydspor i 2.0, eller et dubbet engelsk 5.1 lydspor, har superbitudgivelsen det originale tyske lydspor i dts 5.1.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Nede i Axel butikken faldt jeg over et par tilbud: Magnolia 80kr Galaxy Quest 80kr. Blair Witch Project 60kr. Night Of The Living Dead 50kr. (den kan også fås i TP til samme pris).
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Off topic: To af mine kammerater har for noget tid siden bestilt Band of Brothers hos cd-wow, og har ikke modtaget dem (de skulle være sendt).
Mit gæt er, at de er blevet snuppet i tolden... Men jeg troede faktisk, at man for det meste var heldig, pga. de ryger afsted fra Sverige. Mon de har optrappet indsatsen?
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
#31 El vez 21 år siden
Jeg mener ikke generelt jeg foretrækker superbit, men i nogle tilfælde kan det være meget rart, f.eks med Crouching Tiger, hvor der i forvejen ikke er særlig meget ekstramateriale på udgivelserne og hvor superbit tilbyder et DTS lydspor.
En anden god grund til at fremhæve netop disse superbitugivelser, er at de er en del billigere end de øvrige udgivelser af filmen.
Nogle af superbit udgivelserne, som f.eks denne Spiderman, er 'deluxe' udgivelser, hvor der medfølger en ekstra disc med ekstramateriale, så får man både i pose og sæk. Der vil dog aldrig være kommentarspor på disse, da det jo skal ligge på film-skiven, som Superbitudgivelserne aldrig putter noget ekstramateriale på.
Det er, som med alle andre dvd-udgivelser et spørgsmål om at sammenligne de enkelte udgivelser og se hvilken der passer bedst til ens behov.
dvdcompare er din ven :)
#32 El vez 21 år siden
I nogle tilfælde er superbit den eneste udgivelse der tilbyder et dts, eller 5.1 lydspor i det hele taget, som f.eks med "Das Boot, Director's Cut", hvor man på øvrige udgivelser kun har valgmuligheden mellem det originale tyske lydspor i 2.0, eller et dubbet engelsk 5.1 lydspor, har superbitudgivelsen det originale tyske lydspor i dts 5.1.
#33 MadMartigan 21 år siden
Fantastiske tilbud... Mange tak Elvis
#34 wiseguy 21 år siden
___
#35 El vez 21 år siden
#36 El vez 21 år siden
Magnolia 80kr
Galaxy Quest 80kr.
Blair Witch Project 60kr.
Night Of The Living Dead 50kr. (den kan også fås i TP til samme pris).
#37 Thorsby 21 år siden
#38 El vez 21 år siden
Ligeledes fra 6. August har de Sopranos sæson 1-4 på R4 til £22.99 pr sæson.
#39 filmz-lbw 21 år siden
To af mine kammerater har for noget tid siden bestilt Band of Brothers hos cd-wow, og har ikke modtaget dem (de skulle være sendt).
Mit gæt er, at de er blevet snuppet i tolden... Men jeg troede faktisk, at man for det meste var heldig, pga. de ryger afsted fra Sverige. Mon de har optrappet indsatsen?
#40 Patriarch 21 år siden
PIS