Jeg er helt med på din forklaring i spoilerbox'en - og giver dig hellere end gerne ret :)
Mit problem er så bare, at når han nu ikke får nogen glæde ud af det, han vælger at bruge hele sit liv på, og dermed sige farvel til alt andet, hvor skal han så få glæde?
Det er dét jeg mener med, at han får det som han vil have det. Men at han ikke får det godt af det.. :)
Læg mærke til en sjov detalje: Xander Berkeley, der spiller Ralph (Pacino's kones 'ven'), spiller rollen som Waingro i Manns oprindelige version af Heat "LA Takedown".
Jeg kender godt den lille interessante detalje og har selv brugt den som quiz-spørgsmål her. :-)
Berkeley er i øvrigt væsentlig bedre i rollen som Pacino's kones 'ven' (Ralph) end han var i rollen som Waingro, hvor han overspillede og slet ikke var ligeså frygtindgydende som Kevin Gage er det i 'Heat'.
Der er en utrolig spændende artikel om the making of Heat i et tidligere Empire blad. Michael Mann pointerer b.la. at Waingro rent faktisk er den eneste "onde" person i filmen.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
#11 filmz-DocDoom 17 år siden
#12 HonoDelLoce 17 år siden
Jeg er helt med på din forklaring i spoilerbox'en - og giver dig hellere end gerne ret :)
Mit problem er så bare, at når han nu ikke får nogen glæde ud af det, han vælger at bruge hele sit liv på, og dermed sige farvel til alt andet, hvor skal han så få glæde?
Det er dét jeg mener med, at han får det som han vil have det. Men at han ikke får det godt af det.. :)
Og #7 - mange tak skal du da have :D
#13 BN 17 år siden
Ja. Haha. ... Eller hans ansigtsudtryk, da følgende replikker falder mellem ham og Neil:
NEIL: "Tell you what: keep the money."
VAN ZANT: "What?"
NEIL: "Keep ... the ... money ..."
VAN ZANT: "It's a lot of money! What are you doing?
NEIL: "What am I doin'? I'm talking into an empty telephone."
VAN ZANT: "I don't understand."
NEIL: "'Cause there is a dead man on the other end of this line..." (lægger røret på)
VAN ZANT (henvendt til sin håndlanger, Hugh): "Who are these people? Huh?!"
#14 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#15 BN 17 år siden
Jeg kender godt den lille interessante detalje og har selv brugt den som quiz-spørgsmål her. :-)
Berkeley er i øvrigt væsentlig bedre i rollen som Pacino's kones 'ven' (Ralph) end han var i rollen som Waingro, hvor han overspillede og slet ikke var ligeså frygtindgydende som Kevin Gage er det i 'Heat'.
#16 filmz-DocDoom 17 år siden
Sit'down, Ralph!
#17 sluppermand 17 år siden
#18 BN 17 år siden
#19 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Hvis I ikke allerede har den så kan jeg varmt anbefale:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/382283141...
Som er en god og flot bog om Mann og hans film.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#20 filmz-Kadann 17 år siden
Arh, jeg vil nu ikke påstå at "L.A. Takedown" er fremragende underholdning.