Barrie Maxwell, som anmelder klassiske film på DigitalBits, er nu også blevet anmelder af klassiske film (og nyere) på HD (HD-DVD formatet). Jeg vil fylde op i denne tråd, hver gang Barrie vender tilbage med mere, men det giver en god info, om både HD, men også hvorvidt der er stor film på klassiske film i HD og DVD.
The Adventures of Robin Hood (video: 19/audio: 14) The Searchers (video: 18.5/audio: 14) Grand Prix (video: 18/audio: 16) The Dirty Dozen (video: 14/audio: 16) Reds (video: 16/audio: 14)
Jeg får lyst til at bruge 20K her og nu, bare for at se Robin Hood i HD!!!
Når man læser audioomtalen, refereres der til SDH eller DD digital plus. Hvor mange kanaler benyttes der respektivt, og hvor stor er den lydmæssige kvalitet? (Taget ud fra at jeg fx. har en Denon 2802, med 7 kanalers udvidelse)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#2 Ingen surround receivere er idag fabrikeret til at understøtte de nye lydformater fuldt ud. Men nogle afspillere kan stadig overføre lyden ukomprimeret via LPCM formatet og derved er det stadig muligt at opnå langt bedre lyd også med ældre receivere. Forestil dig det allerbedste DTS lydspor på 1536 kbit. Det kan blive bedre end det! De nye formater er 7.1 og har man HDMI (jeg ved ikke med coax eller optisk), vil ukomprimeret lyd kunne transporteres herigennem.
Hvorvidt nye receivere, som er direkte lavet til at understøtte formaterne kan gengive meget bedre lyd eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Men isåfald, skal man nok have meget gode hjemmebiograf muligheder, for at kunne få fuldt udbytte heraf. Jeg har 20m2, men selv om jeg har gjort det så ideelt jeg kan, så tror jeg ikke jeg vinder meget ved en ny receiver ifht. hvad jeg har nu og den ukomprimerede lyd fra de nye HD udgivelser kan give mig.
Forbedringer i bio'en skal for mig fremover hentes på det visuelle område.
Så kort sagt. Har du en dvd afspiller, som understøtter LPCM formatet, så er der mulighed for at få denne lyd igennem til receiveren. Men jeg må blive dig et svar skyldig om en coaxial eller optisk indgang til receiveren kan klare det. Jeg ved kun HDMI kan.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg hoster meget op, men IKKE øl! Det bliver i posen (hvor det hører hjemme) :D
Nå, det her HD.. Jeg glæder mig til at opleve lyden, når vi når lidt længere frem. Jeg kan stadig huske, dengang man skulle ud til en kammerat for at høre Star Wars i ProLogic. Det var helt fantastisk.. Nu bliver det bare bedre og bedre.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 filmz-Bruce 19 år siden
Barrie lægger ud med 5 klassiske anmeldelser
Klassiske:
The Adventures of Robin Hood (video: 19/audio: 14)
The Searchers (video: 18.5/audio: 14)
Grand Prix (video: 18/audio: 16)
The Dirty Dozen (video: 14/audio: 16)
Reds (video: 16/audio: 14)
Jeg får lyst til at bruge 20K her og nu, bare for at se Robin Hood i HD!!!
Og 6 nyere
Unforgiven (video: 17/audio: 18)
Apollo 13 (video: 16/audio: 16)
U-571 (video: 16/audio: 19)
Polar Express (video: 19/audio: 18)
Batman Begins (video: 19.5/audio: 19)
Mission Impossible III (video: 19.5/audio: 19)
#2 davenport 19 år siden
(Taget ud fra at jeg fx. har en Denon 2802, med 7 kanalers udvidelse)
#3 filmz-Bruce 19 år siden
Hvorvidt nye receivere, som er direkte lavet til at understøtte formaterne kan gengive meget bedre lyd eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Men isåfald, skal man nok have meget gode hjemmebiograf muligheder, for at kunne få fuldt udbytte heraf. Jeg har 20m2, men selv om jeg har gjort det så ideelt jeg kan, så tror jeg ikke jeg vinder meget ved en ny receiver ifht. hvad jeg har nu og den ukomprimerede lyd fra de nye HD udgivelser kan give mig.
Forbedringer i bio'en skal for mig fremover hentes på det visuelle område.
Så kort sagt. Har du en dvd afspiller, som understøtter LPCM formatet, så er der mulighed for at få denne lyd igennem til receiveren. Men jeg må blive dig et svar skyldig om en coaxial eller optisk indgang til receiveren kan klare det. Jeg ved kun HDMI kan.
#4 McPeter 19 år siden
Mvh.
Spørgejørgen... ;-)
#5 davenport 19 år siden
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_S...
Kan den egentlig afspille HD film, som de er nu?
Eller er det kun billedet der sendes i HD til projektoren?
#6 filmz-Kadann 19 år siden
Den du har, er bare en almindelig dvd-afspiller, som kan opskalere billedet til HD-opløsninger. Den kan ikke afspille hverken HD-DVD eller Blu-Ray.
#7 davenport 19 år siden
Det var et klask til panden.
(I blame the stress ;)
#8 filmz-Kadann 19 år siden
Det skal du ikke høre noget for, hvis du selvfølgelig hoster op med den rette mængde øl. ;)
#9 davenport 19 år siden
Nå, det her HD.. Jeg glæder mig til at opleve lyden, når vi når lidt længere frem.
Jeg kan stadig huske, dengang man skulle ud til en kammerat for at høre Star Wars i ProLogic. Det var helt fantastisk..
Nu bliver det bare bedre og bedre.