Gravatar

#1 inflector 22 år siden

Jeg har planer om at vise en god film for mine 9 klasses elever her i næste uge, men på skolen har vi ingen dvd afspiller og eftersom jeg kun har filmen på dvd, er jeg nødt til at få fat på en vhs kopi. Mit problem er at jeg ikke rigtigt har lyst til at skulle ned og leje filmen når jeg nu ejer den i forvejen. Derfor tænkte jeg på om det ikke var muligt at kopiere fra dvd til vhs? Hvis det kan lade sig gøre vil jeg høre hvordan?
På forhånd tak :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Det er ikke det store problem at kopiere en kode 2, da de fleste ikke er kopisikret.

Hvis du som mit TV har 3 AV indgange slutter du fx din DVD til AV1 og din video til AV2. Min video har den samme mulighed, så på samme måde som når jeg optager noget på kanal XX stiller jeg min video til at optage fra kanal AV1 og så optager den DVD’en så let som ingen ting.

Hvis du ikke har den mulighed, så prøv at skriv lidt om hvilken DVD/Video/TV du har og jeg vil prøve at guide dig videre.

Alternativt kunne du jo tage din DVD-afspiller med på skolen og slutte den til TV'et deroppe og samtidigt snakke med dine elever om fx. fremtidens underholdning og hvis du er heldig kunne du måske få din skole til at "sponsorer" den nye interaktive DVD-udgivelse :o)

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 inflector 22 år siden

mange tak så vil jeg forsøge at få det til at du :)

Jeg er allerede igang med at overbevise mine mandlige kollegaer om at det er strengt nødvendigt :)
Gravatar

#4 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Bare af ren og skær nysgerrighed: Hvor arbejder du? Hvad underviser du i? Og hvilken film vil du vise?
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#5 The Insider 22 år siden

Jeg har før taget min DVD afspillere med steder hen. Det er faktisk ikke så besværligt, som man skulle tro. Og så få dog den skole til at købe en afspiller!

BTW, at kopiere fra DVD til VHS er ikke noget, man bare kan gøre grundet det som kaldes "Macrovision", som gør, at billedet bliver ødelagt, når du prøver at kopiere det.
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-vassago 22 år siden

#5: Det kommer an på videomaskinen, min VHS-maskine (som nu bare står og samler støv) har aldrig haft problemer med at kopiere film.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#7 The Insider 22 år siden

#6, det kommer også an på den enkelte DVD skive. Ikke alle (specielt gamle DVD´er) er kodet med Macrovision.
War. War never changes.
Gravatar

#8 inflector 22 år siden

#4 Jeg bor i Esbjerg og arbejder på Ådalskolen, som ligger i udkanten af byen. Jeg underviser blandt andet i historie og samfundsfag og jeg har i år haft begge 9 klasser til samfundsfag. Jeg har tænkt mig at de skulle se "Shawshank Redemtion", da jeg mener at det er en fremragende film, så der ikke er så mange af dem der har set og jeg håber på at de vil syntes at den er god.
Gravatar

#9 filmz-vassago 22 år siden

#8: Nu ved jeg ikke lige særlig meget om biblioteket i Esbjerg, men i Kolding kan man låne VHS'er og DVD'er på biblioteket - mon ikke det også er tilfældet i Esbjerg.

Du kan jo evt. ta' en kigger på www.bibliotek.dk
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#10 Skobbolop 22 år siden

jeg elsker de lærer som gerne vil se film...sådan en havde jeg også i 8-9 klasse..

"arhh..jeg har sgu glemt at forberede mig...hva..hva siger i til at se en film jeg har taget med?"

keep up the good work inflector :D

ja, det var en ros til dig..

Skriv ny kommentar: