Jeg har med held spurgt til julegaver i forummet før. Min far ved alt om anden verdenskrig, men interessere sig for historie generelt. Jeg gav ham sidste år en stor BBC boks med historie dvd'er om forskellige tidsaldre og det var ikke spildt.
Er der nogle gode forslag til lignende film eller serier? Det er helt afgørende de er med danske tekster. Og det må meget gerne være fra danske sites eller endnu mbedre Fona,TP - så jeg har en chance for at modtage mine vare inden Jul.
#4 jeg blev tvunget til at se den i skolen men efter en halv time ville jeg se mere, men så begyndte de andre drenge at prikke til mig for at irretere og jeg synes det var så interresant, så jeg glæder mig til at se den igen på en daglig afslappet lørdag hvor jeg bare vil ligge i sengen, men jah den fortæller utrolig meget om Auswitz historie og en masse spændende små historier om de forskellige personer som enten var fange i lejren eller Nazist den var selvfølgerlig også skræmmende, men den er ihvertfald 59 kr værd men man kan godt få den til en 50 ude i butikkerne Blandt andet kvickly måske også fona eller stereo studios. den ser også interresant ud den boks du har linket til
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Sidenote: Bilka har en del af de der gamle film om Danmark under besættelsen til en rund 50er. Det kunne måske også bruges som en lille ekstra gave. (Så får du lige et point mere ;))
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 jessup 15 år siden
Er der nogle gode forslag til lignende film eller serier? Det er helt afgørende de er med danske tekster. Og det må meget gerne være fra danske sites eller endnu mbedre Fona,TP - så jeg har en chance for at modtage mine vare inden Jul.
#2 jessup 15 år siden
#3 MOVIE1000 15 år siden
det eneste forslag jeg har er denne her http://cdon.dk/film/auschwitz%3a_nazisterne_og_%22...
#4 filmz-Bruce 15 år siden
Og så er der Ken Burns The War, som er ligeså essentiel.
#5 MOVIE1000 15 år siden
den ser også interresant ud den boks du har linket til
#6 jessup 15 år siden
#7 jessup 15 år siden
#8 davenport 15 år siden