I sidste uge var min kæreste og jeg på jagt efter en computer, da den gamle brændte af. Det første vi gjorde, var at ringe til Leasy, for at høre om man kunne leje en. Det kunne man selvfølgelig ikke, men man kunne købe en på afbetaling. Sælgeren var en frisk pige, der snakkede om alt muligt andet, end den computer jeg skulle høre om. Og hun var dygtig. Hun fik både navn, adresse og telefonnummer lusket ud af mig. Så snakkede vi lidt om hvad computeren skulle kunne, og hun kunne strikke et tilbud sammen. Der kom dog aldrig en pris på bordet, selvom jeg bad om det.. Nå, jeg skulle til læge, og sagde at jeg ikke havde mere tid til at snakke, men bad hende ringe samme eftermiddag. Det skete aldrig.
Igår aftes ringede telefonen så. Det var Leasys chauffør, der lige ville beklage forsinkelsen, men sige at han var på vej. ? Jeg forklarede at jeg sku ikke havde bestilt noget, men fået et tilbud. Og jeg ville lige høre hvad det kostede? (Hvis nu det VAR et ekstremt godt tilbud. Mangler jo stadig en computer.) Så sagde manden: "410 kr. i 81 mdr."......! Lidt hurtig hovedregning siger et samlet beløb på 33.210 kr for en stationær computer. Selv chaufføren kunne godt høre, at så dum var jeg heller ikke. Men så begyndte HAN at strikke et rentefrit tilbud sammen fra hans bil... Jeg sagde pænt nej tak til det hele og lagde på...
Hvis jeg havde 33.000 til en computer, var det nok ikke en jeg købte hos Leasy.
Så lige en advarsel herfra. - Lad dig ikke registrere hos den slags!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Har et par kammerater, der bestilte et 32" TV og et surround anlæg i en mega brændert. De havde gjort det hele over nettet, og næste eftermiddag, stod ”Peter” der bare, med et par kæmpe papkasser. Lige meget hvad de prøvede, kunne de bare ikke annullere handlen, de skulle betale de første rater, selvom Peter fik det hele med igen.
Som #3 siger, fatter jeg ikke en hat af hvor de har kunder fra.
Politikken gjorde det samme ved mig. En eller anden sælger ringer, og jeg afviser blankt med det samme (som jeg gør hver gang ved alle de små lagoni-efterabere).
Fra næste måneds start begynder der så pludseligt at rulle aviser ind til mig. Jeg tænkte ikke over det da første avis kom, det var nok bare en fejl eller noget reklame-shit. Men efter 3 dage ringede jeg til dem.
De fortalte så, at sådan noget skete ret ofte ved dem. At sælgere kom til at melde folk til, selvom de havde takket nej... Røvhuller. Men de stoppede det så med det samme, og jeg har ikke hørt fra dem siden.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#1 davenport 18 år siden
Det første vi gjorde, var at ringe til Leasy, for at høre om man kunne leje en.
Det kunne man selvfølgelig ikke, men man kunne købe en på afbetaling. Sælgeren var en frisk pige, der snakkede om alt muligt andet, end den computer jeg skulle høre om.
Og hun var dygtig. Hun fik både navn, adresse og telefonnummer lusket ud af mig.
Så snakkede vi lidt om hvad computeren skulle kunne, og hun kunne strikke et tilbud sammen. Der kom dog aldrig en pris på bordet, selvom jeg bad om det..
Nå, jeg skulle til læge, og sagde at jeg ikke havde mere tid til at snakke, men bad hende ringe samme eftermiddag.
Det skete aldrig.
Igår aftes ringede telefonen så. Det var Leasys chauffør, der lige ville beklage forsinkelsen, men sige at han var på vej.
?
Jeg forklarede at jeg sku ikke havde bestilt noget, men fået et tilbud. Og jeg ville lige høre hvad det kostede? (Hvis nu det VAR et ekstremt godt tilbud. Mangler jo stadig en computer.)
Så sagde manden: "410 kr. i 81 mdr."......! Lidt hurtig hovedregning siger et samlet beløb på 33.210 kr for en stationær computer.
Selv chaufføren kunne godt høre, at så dum var jeg heller ikke. Men så begyndte HAN at strikke et rentefrit tilbud sammen fra hans bil...
Jeg sagde pænt nej tak til det hele og lagde på...
Hvis jeg havde 33.000 til en computer, var det nok ikke en jeg købte hos Leasy.
Så lige en advarsel herfra. - Lad dig ikke registrere hos den slags!
#2 Patriarch 18 år siden
#3 Slettet Bruger [388938536] 18 år siden
Men ok, hvad havde du også forventet. Fatter ikke et firma som L'easy overhovedet har kunder.
#4 MadMartigan 18 år siden
Har et par kammerater, der bestilte et 32" TV og et surround anlæg i en mega brændert. De havde gjort det hele over nettet, og næste eftermiddag, stod ”Peter” der bare, med et par kæmpe papkasser. Lige meget hvad de prøvede, kunne de bare ikke annullere handlen, de skulle betale de første rater, selvom Peter fik det hele med igen.
Som #3 siger, fatter jeg ikke en hat af hvor de har kunder fra.
#5 myggen 18 år siden
#6 davenport 18 år siden
Se evt. "hvad laver du"-tråden.
#7 dyg 18 år siden
Fra næste måneds start begynder der så pludseligt at rulle aviser ind til mig. Jeg tænkte ikke over det da første avis kom, det var nok bare en fejl eller noget reklame-shit. Men efter 3 dage ringede jeg til dem.
De fortalte så, at sådan noget skete ret ofte ved dem. At sælgere kom til at melde folk til, selvom de havde takket nej... Røvhuller. Men de stoppede det så med det samme, og jeg har ikke hørt fra dem siden.
#8 gi-jones 18 år siden