#5 Ja. Meget faktuel. Den film om Hitler som bedst skildrer hans år fra 1919 og frem og i et meget realistisk miljø. Desværre synes jeg han er en Hitler karikatur, langt fra en person, som vil kunne vinde det tyske folks sympati.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg havde det lige modsat - synes Carlyle gjorde det glimrende i portrættet af en mand der kunne manipulere et helt folk. Fra min omtale til "Nu på DVD":
Hvordan kunne en fattig dreng i Østrig vokse op og tryllebinde det tyske folk med sine propagandataler og usminkede antisemitiske holdninger, for til sidst at ende som Tysklands mægtigste mand, der startede en krig, der kostede 50 millioner mennesker livet? Det forsøger den 3-timer lange mini-serie "Hitler – The Rise of Evil" at give forklaringen på. Den skotske skuespiller Robert Carlyle spiller Hitler, og det gør han overraskende godt. Selvom den fysiske lighed ikke kan måle sig med Bruno Ganz i "Der Untergang", tilføjer Carlyle rollen den intensitet og karisma, der gjorde at Hitler blev valgt ind i den tyske Reichstag på demokratisk vis. "Hitler – The Rise of Evil" følger diktatoren fra barn til Fürer, og viser med stort drama den magtkamp der foregik på de politiske fløje inde i Tyskland, og hvorledes Hitler kynisk ryddede sine modstandere af vejen. Serien blev nomineret til 7 Emmy'er.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Ja hans fysiske ulighed til trods, gjorde han det godt. Men jeg har svært ved at genkende "en faktuel Hitler" i præstationen. Det er næsten for karikaturagtigt, som for at demonstrere dæmonen i manden. Men en meget seværdig film.
#1 filmz-derb 19 år siden
http://derb.dk
#2 maniac 19 år siden
#3 dyg 19 år siden
Men altså, hvis nogen vil give Filmz nogle dvd'er til en konkurrence, så skal vi vel ikke klage, heller ikke selvom filmen er gammel :)
Jeg ville da ikke have noget imod hvis der kom en konkurrence, hvor man kunne vinde Hitchcock film.
#4 chandler75 19 år siden
#5 gi-jones 19 år siden
#6 filmz-Bruce 19 år siden
#7 chandler75 19 år siden
Hvordan kunne en fattig dreng i Østrig vokse op og tryllebinde det tyske folk med sine propagandataler og usminkede antisemitiske holdninger, for til sidst at ende som Tysklands mægtigste mand, der startede en krig, der kostede 50 millioner mennesker livet? Det forsøger den 3-timer lange mini-serie "Hitler – The Rise of Evil" at give forklaringen på. Den skotske skuespiller Robert Carlyle spiller Hitler, og det gør han overraskende godt. Selvom den fysiske lighed ikke kan måle sig med Bruno Ganz i "Der Untergang", tilføjer Carlyle rollen den intensitet og karisma, der gjorde at Hitler blev valgt ind i den tyske Reichstag på demokratisk vis. "Hitler – The Rise of Evil" følger diktatoren fra barn til Fürer, og viser med stort drama den magtkamp der foregik på de politiske fløje inde i Tyskland, og hvorledes Hitler kynisk ryddede sine modstandere af vejen. Serien blev nomineret til 7 Emmy'er.
#8 filmz-Bruce 19 år siden
Gammel "hvad så jeg"