Gravatar

#1 filmz-meausa 18 år siden

Jeg er ved at skrive opgave om product placement i film, og har i den forbindelse brug for hjælp til at komme i tanke om en film, der kun bruger fiktive produkter og mærker. Er der nogen der kan komme i tanke om sådan en film? Hvor den kommer fra, og hvor gammel den er, er underordnet. Så vil jeg være super taknemlig!
Gravatar

#2 elwood 18 år siden

#1 mener da The Trueman Show med Jim Carrey, bruger fiktive produkter.

Men er det product placement hvis det ikke er rigtige produkter, det mener jeg ikke helt kan være rigtigt ?

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 lagoni 18 år siden

Ved ikke om det er det du mener, men Kevin Smiths Clerks og Clerks II (og nok resten af hans film), fx cigaretterne Nails og kæden Moby's.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 filmz-meausa 18 år siden

Skal bruge en film med fiktive produkter for at se på, hvorvidt product placement har nogen indflydelse på realismen af den givne films univers.
Tak for forslagene, vil kigge på dem. Og kom endelig med flere!
Gravatar

#5 elwood 18 år siden

#4 hmm så er The Trueman show nok ikke hel så god kandidat, da produkterne deri, direkte bruges til at vise at det er en falsk verden Han lever i, som er skabt for tv.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 HonoDelLoce 18 år siden

I Pulp Fiction ryges der fiktive smøger og ædes fastfood fra fiktive fast-food-restauranter :)

Mener jeg i øvrigt der gør i flere af Tarantinos film .. Puh ha, må snart få set det boxset igennem igen :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 MadMartigan 18 år siden

Ja, i Pulp Fiction ryger de Red Appel og spiser Big Kahuna Burger.

Dette er begge fiktive mærker, men ved ikke om det har så meget med handlingen at gøre.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#8 HonoDelLoce 18 år siden

Men ingen sagde det skulle have noget med handlingen at gøre ? Meausa vil undersøge om det påvirker realismens af filmens univers..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 gi-jones 18 år siden

Death Proof er vist også et interessant eksempel.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: