..Så er den gal igen, min hukommelse har svigtet endnu engang. Jeg er kommet i tanke om nogle brudstykker fra 2 forskellige film, som jeg dog mindes var "gode" (..når det er mere end 10 år siden, så skal man nok lige revudere "gode").. men jeg kan ikk huske hvad de hedder og har endda svært ved at huske handlingen. Der for er der kun eet sted man kan henvende sig - og det er blandt Filmz brugere!
Film 1: Det handler såvidet jeg hukser om en kvinder i den mexikanske revolution, som tilslutter sig et ret rebelsk cirkus,. som hjælper hende på vej, til et eller andet .. bla. opfinder de et gevær der kan skyde omkring hjørner .. jeg vil mene jeg så filmen i de glade 80´er og er sikket en spaghetti western ... ringer det nogen klokker ved nogen!? - jeg mener kvinden/karakteren hed " Angi eller Angelina".
Film 2: Nu bliver det sgu svært, for her svigter hukommelsen virkelig!.. Den forgår unde WWII og man følger vist nogle italienske partisaner, der vist nok skal springe en bro i luften, men de er svært forfulgt og der ender (vist nok) med at der een af medlemmerne der bliver omringet ude i en kornmark, alt imens tyskerne kredser sig ind på ham. I baggrunden høre man sangen "Bella Ciao" ... ja, det var ikke meget, men lige netop sangen og scenen har printet sig fast på nethinanden og så .... ja, med ondt skal ondt fordives - men der er sikkert flere der kender til lige netop sådan noget, med svigtende hukommelse ;)
Al form for hjælp ville være verdens klasse!
HJÆLP!
Hvis du går i seng om aften med kløe i røven, så vågner du op næste morgen, med lort på fingerne!
#1 filmz-lallenkalaf 17 år siden
Jeg er kommet i tanke om nogle brudstykker fra 2 forskellige film, som jeg dog mindes var "gode" (..når det er mere end 10 år siden, så skal man nok lige revudere "gode").. men jeg kan ikk huske hvad de hedder og har endda svært ved at huske handlingen. Der for er der kun eet sted man kan henvende sig - og det er blandt Filmz brugere!
Film 1: Det handler såvidet jeg hukser om en kvinder i den mexikanske revolution, som tilslutter sig et ret rebelsk cirkus,. som hjælper hende på vej, til et eller andet .. bla. opfinder de et gevær der kan skyde omkring hjørner .. jeg vil mene jeg så filmen i de glade 80´er og er sikket en spaghetti western ... ringer det nogen klokker ved nogen!? - jeg mener kvinden/karakteren hed " Angi eller Angelina".
Film 2: Nu bliver det sgu svært, for her svigter hukommelsen virkelig!.. Den forgår unde WWII og man følger vist nogle italienske partisaner, der vist nok skal springe en bro i luften, men de er svært forfulgt og der ender (vist nok) med at der een af medlemmerne der bliver omringet ude i en kornmark, alt imens tyskerne kredser sig ind på ham. I baggrunden høre man sangen "Bella Ciao" ... ja, det var ikke meget, men lige netop sangen og scenen har printet sig fast på nethinanden og så .... ja, med ondt skal ondt fordives - men der er sikkert flere der kender til lige netop sådan noget, med svigtende hukommelse ;)
Al form for hjælp ville være verdens klasse!
HJÆLP!
#2 elwood 17 år siden
Den sidste af dine film, tror jeg, jeg kan hjælpe med.
Most fra 1969
Det lyder noget hen af det rigtige.
Bella Ciao is the end theme song for the Yugoslav WWII movie Most (The Bridge, The Savage Bridge).
Google word used: Bella Ciao song used in a movie
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 filmfan 17 år siden
#4 filmz-lallenkalaf 17 år siden
Viva Maria er til at finde som dvd, også uden sved på panden, men den anden, lader ikke til at være udgivet på dvd - hav fanden gør man så!?
FUCK, JEG ER EN GLAD MAND NU - HVIS VI NOGEN SINDE STØDER IND I HINANDEN, SÅ GIVER JEG EN KÆMPE PILS!!
GRRRREEEAAAT
bukker og skraver! - tak tak tak tak
#5 filmz-lallenkalaf 17 år siden
#6 filmfan 17 år siden