Jeg var en tur på den lokale legeplads forleden, med min ældste søn og skulle selvfølgelig lege med, hvilket resulterede i, at jeg satte mig i sådan en skål der drejer rundt. Og i den skål var der et tyggegummi strategisk placeret på siden, så da min store behind blev klemt derned, blev gummiet tværet ud på mine cowboyhoser hvor det stadig sidder.
Jeg aner ikke hvordan jeg får det væk og har googlet lidt. Resultatet var, at 10/10 skrev, at man skulle lægge sit tøj i fryseren i mindst en time. Det har jeg gjort og jeg kunne lige skrabe det øverste lag af, så nu vil jeg høre om der er en klog Filmz'er der ved hvad jeg skal gøre?
Damn den blev lang.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Har du prøvet at fjerne det med f.eks. gaffertape, en fnugrulle eller lignende?
Jeg aner ikke, om det virker, men eftersom tape kan bruges til at fjerne limrester og klister fra cd'er, dvd'er og lignende, er det måske forsøget værd.
Ved ikke med jeans, men min kæreste har sådan et par bukser i noget underligt kunst-stof (i ved, sådan noget helt vildt tyndt noget, i f.eks. løbe-bukser)..
Der kom ligeledes tyggegummi på, og der hjalp fryser-tricket NADA ! Først prøvede vi med en time, måske halvanden.. Så lå de i fryseren i et døgn.. Og til sidst i en hel uge.. Og det dævlens tyggegummi VIL ikke af..
I øvrigt meget fedt, at jeg ved så lidt om stof, at jeg ikke engang aner, hvad det hedder, mens det er mig, der står for tøjvasken herhjemme.. SUPER ! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Jeg kan bekræfte, at Lagonis husmoderråd fungerer ganske fint med tyggegummi. Jeg har fået fjernet en genstridig klump fra en t-shirt på denne måde. Man skal dog ikke begynde at gnubbe eller gnide i klumpen, førend man smider tøjet i fryseren. Så fungerer tricket efter sigende ikke.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
eg kan bekræfte, at Lagonis husmoderråd fungerer ganske fint med tyggegummi. Jeg har fået fjernet en genstridig klump fra en t-shirt på denne måde. Man skal dog ikke begynde at gnubbe eller gnide i klumpen, førend man smider tøjet i fryseren. Så fungerer tricket efter sigende ikke.
Lyder logisk, da man så nok begynder at gnide det ind i fibrene, hvor det før sad ovenpå fibrene.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Uden at have prøvet det, mener jeg det siges man skal fryse det helt, fx natten over.
honodelloce (5) skrev:
Der kom ligeledes tyggegummi på, og der hjalp fryser-tricket NADA ! Først prøvede vi med en time, måske halvanden.. Så lå de i fryseren i et døgn.. Og til sidst i en hel uge.. Og det dævlens tyggegummi VIL ikke af..
Yoda (6) skrev:
Jeg kan bekræfte, at Lagonis husmoderråd fungerer ganske fint med tyggegummi.
Jeg startede med, forleden da det skete, at smide bukserne i fryseren i ca. 1½ times tid, hvilket hjalp jack og så røg de i natten over, med helt samme resultat. Så det hjalp altså på ingen måde. Så forhåbentlig kommer der et andet råd i bedste Flemming Leth stil :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
#1 Åkepool 14 år siden
Jeg aner ikke hvordan jeg får det væk og har googlet lidt. Resultatet var, at 10/10 skrev, at man skulle lægge sit tøj i fryseren i mindst en time. Det har jeg gjort og jeg kunne lige skrabe det øverste lag af, så nu vil jeg høre om der er en klog Filmz'er der ved hvad jeg skal gøre?
Damn den blev lang.
#2 Highland Park 14 år siden
Jeg aner ikke, om det virker, men eftersom tape kan bruges til at fjerne limrester og klister fra cd'er, dvd'er og lignende, er det måske forsøget værd.
#3 lagoni 14 år siden
#4 PredatorX 14 år siden
#5 HonoDelLoce 14 år siden
I øvrigt meget fedt, at jeg ved så lidt om stof, at jeg ikke engang aner, hvad det hedder, mens det er mig, der står for tøjvasken herhjemme.. SUPER ! :D
#6 Yoda 14 år siden
#7 Steffan Rasmussen 14 år siden
Lyder logisk, da man så nok begynder at gnide det ind i fibrene, hvor det før sad ovenpå fibrene.
#8 Åkepool 14 år siden
Jeg startede med, forleden da det skete, at smide bukserne i fryseren i ca. 1½ times tid, hvilket hjalp jack og så røg de i natten over, med helt samme resultat. Så det hjalp altså på ingen måde.
Så forhåbentlig kommer der et andet råd i bedste Flemming Leth stil :)
#9 frankdrebin 14 år siden
Så må du sy en lap på.. Så kan du også være lidt kreativ i samme process! Eventuel en farvet lap? :)
To fluer med ét smæk!
#10 Åkepool 14 år siden
Ja, det kan være det ender med det, hvis jeg ikke får skidtet af.