Gravatar

#1 filmz-Peter84 17 år siden

Jeg savner en tegnefilm fra min spæde ungdom, men kan kun svagt erindre den fantastiske historie. Har søgt på diverse databaser, cinemateket og ringet til Flemming Quist Møller, men uden resultat! Derfor håber jeg på hjælp her fra forumet.

Historien er følgende -

En ung mand/dreng sniger sig ombord på et skib der fragter en gigantisk tandhjul. Skibet går ned under en storm og vores helt bliver skyldet i land på en mystisk ø. Her vokser der kæmpe grønsager og øboerne lever i et med naturen.
Senere i historien er vi nået til en "forurenings-ø".

Den blev sendt på DR engang i 80erne, måske i starten af 90erne. Mine forældre havde båndet den, og jeg kan huske det røde DR mærke og præsentationen inden den startede.

Og mere kan jeg ikke huske, men håber det er tilstrækkelig info.

På forhånd tak. Peter
Gravatar

#2 Spanner 17 år siden

Det er Rejsen til Melonia:

http://www.imdb.com/title/tt0098189/
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 HonoDelLoce 17 år siden

Så er der måske nogen herinde der kan hjælpe mig også ? :D Siden det svar der jo blev fundet ret hurtigt, og jeg i øvrigt har lagt mærke til, at folk herinde er ret kyndige i de animerede serier og film, så kunne det jo egentlig nemt tænkes at kunne give pote :)

Jeg husker, at jeg, da familien boede i en mindre 3-værelses i en forstad til Aalborg, tit og ofte så en tegneserie i fjernsynet.. Her kommer twist numero uno allerede.. Jeg er faktisk ikke 100% sikker på det var en serie.. Kun 99% - muligheden for, at det bare var en film jeg så mange gange, foreligger nemlig også :D

Og så burde der her komme en lang beskrivelse af en historien, de forskellige karakterer osv.. But I've got nada.. Abso-fucking-lutely nothing..

*Jamen, hvordan skal vi så kunne hjælpe?* - jo, ser i.. Jeg husker nemlig intro-melodien.. Det var *He Ain't Heavy, He's My Brother* .. Jeg husker tydeligt hele mundharpe-introen, og så dude'n der kommer og synger.. The road is looooong... (glimrende sang, i øvrigt)..

Jeg MENER at serien/filmen handlede noget om en lang rejse.. Men det kan også bare være min hjerne der prøver at arbejde logisk, når nu intro-sangen var, som den var :)

Come on, brainiacs! HELP! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 filmz-vassago 17 år siden

Måske det er fra den animerede serie: "The Osmonds"?

[url= fra Youtube[/url]. Det er godt nok ikke den sang du snakker om, men sangen "It ain't hard", blev åbenbart en Osmonds kendingsmelodi - og det er nok ikke utænkeligt at den også har været brugt i serien.

Man kan nemlig læse følgende på IMDB:
[i]But the Osmonds was My Favorite in that type of show it was far out to kids of that era. and the best part was you got to see and hear one song by The Osmonds and one song by Donny in each episode. The hearts and flowers were pretty groovy too. It was a fun harmless early 70s show.[/i
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 HonoDelLoce 17 år siden

Nej, desværre.. Det var ellers et godt bud.. Det kan også være, at det er en umulig opgave..

:(
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 Æsop9000 17 år siden

#3 - du kan prøve at søge lidt rundt på denne hjemmeside: http://retrojunk.com/
Der er der en masse introer animerede shows fra 1960erne - 1990erne.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der

Skriv ny kommentar: