Gravatar

#1 Patriarch 22 år siden

Ok... Er der en tommelfinger regel for hvilke regioner der er bedst... Det værste jeg ved er censur... jeg er mere eller mindre ligeglad med hvad der står på coveret...

så er der noget jeg skal være opmærksom på? F.eks aner jeg intet om de asiatiske eller australske versioner...

help
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 filmz-vassago 22 år siden

Hvis du holder dig til region 1, eller danske region 2'er - så går du vist ikke helt galt i byen. Jeg kunne ikke forestille mig andet end at Australien har samme censur som UK. I Asien ved jeg at de ikke er så glade for scener med sex, eller som har stærk seksuel karakter - så jeg er ret sikker på at de vil svinge pisken der :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 skittlez 22 år siden

Tidligere var billedet på R1 bedre end f.eks. R2, fordi det i mange tilfælde var en kopi, men om det stadig gør sig gældende ved jeg ikke.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#4 Patriarch 22 år siden

Det tvivler jeg på.. har faktisk hørt modsat, da R2 jo er PAL, som har højere opløsning...

Findes der et site hvor man kan se hvilke film i hvilke regioner der er censureret, og hvad?
Gravatar

#5 filmz-Funkymonkey 22 år siden

selvom PAL understøtter højere opløsning, så hjælper det jo ikke noget når den bliver kopieret fra USA hvor opløsning er lavere
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#6 Patriarch 22 år siden

nej... hvis det var/er tilfældet

andre synspunkter på de australske versioner? eller hvor man kan læse om hvad der er censureret?
Gravatar

#7 Patriarch 22 år siden

Jeg må have noget info.. f.eks Die Another Day, R2 UK... jeg må sku kunne slå op et sted og se om de har fucket med det?
Gravatar

#8 filmz-vassago 22 år siden

#5: Jeg tror ikke at de tager en kopi af en region 1 film, men sikkert af en master som har højere opløsning en både region 1 og 2.

Hvor har du læst at de 'ripper' en region 1?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 skittlez 22 år siden

Sikkert i min post.
Der var jeg måske lige hurtig nok. Synes bare jeg havde hørt det et eller andet sted.
Men f.eks synes jeg at min R2 Alien boks har dårlige billede end min vens R1 udgave. Men til gengæld fik jeg en ekstra disk. Og nu skal vi begge ud og købe en ny... suk.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#10 Skobbolop 22 år siden

er det ikke noget med at der mangler noget i R1 versionen af The Boondock Saints (censur)... læste jeg inde på laserdisken.dk..

så købte R2..

Skriv ny kommentar: