Gravatar

#11 BN 11 år siden

The Insider (10) skrev:
De er stamkunder på Jensens Bøfhus. Det kan man fandme kun respektere.

To frikadeller, der spiser bøffer ... hmm ...
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#12 HonoDelLoce 11 år siden

Jeg kan til dels godt forstå, at man kan blive fænget af melodien i den omtalte sang. Men første gang, man hører den med en volume, så man kan høre, hvad der bliver "rappet", så må man da give fortabt - om ikke for teksten, der er på grænsen til det idiotiske, så for Niklas og Janniks umådeligt dårligt udtalte engelsk!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#13 BN 11 år siden

HonoDelLoce (12) skrev:
Jeg kan til dels godt forstå, at man kan blive fænget af melodien i den omtalte sang. Men første gang, man hører den med en volume, så man kan høre, hvad der bliver "rappet", så må man da give fortabt - om ikke for teksten, der er på grænsen til det idiotiske, så for Niklas og Janniks umådeligt dårligt udtalte engelsk!

Jeg går ikke op i (andres) tekster, så jeg aner ikke, hvad teksten til "Ocean of You" handler om, og er også ret ligeglad. (Jeg danner mine egne billeder og tanker i hovedet ved hjælp af musikken og de ordstumper jeg opfatter.) Det dårligt udtalte engelske har jeg heller ikke bidt mærke i. Jeg kan enormt godt lide rytmen, den elektroniske sound, opbygningen, omkvædet, Søren Huus' sang, det at rapperne er ret nedtonede (altså uden en masse "smart" attitude og yoo-yoo), samt at de skifter til sang (nærmest korsang) sidst i nummeret og lader Søren Huus dominere lydbilledet i erkendelse af, at det er HANS vokal, der løfter nummeret.
Gravatar

#14 davenport 11 år siden

Du kan ikke snakke dig ud af det ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 BN 11 år siden

#14:

Well, what's there to say but:

Gravatar

#16 Highland Park 11 år siden

#12: Ja såvel tekst som udtale er aldeles pin- og grinagtig.

The Insider (10) skrev:
De er stamkunder på Jensens Bøfhus. Det kan man fandme kun respektere.
Indtil de tager din plads. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 HonoDelLoce 11 år siden

BN (13) skrev:
Jeg går ikke op i (andres) tekster

Det forstår jeg slet ikke, at man kan lade være med. Og da slet ikke, når du nu selv er musiker.

En sang er som en historie. Der er noget, der skal fortælles. Hvis det, der fortælles, er røvsygt, eller måden, det fortælles på, er røvsyg, så forstår jeg slet ikke, at man kan "nyde" en sang.

Med mindre, selvfølgelig, vi snakker musik, som udelukkende er lavet for at få folk på dansegulvet. Og det kan man under ingen omstændigheder sige, at nummeret her er.

Det er, i mine øjne, det samme som at sige, at man er ligeglad med manuskriptet i en film, så længe effekterne er gode (sat lidt på spidsen ;) ).
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18 BN 11 år siden

HonoDelLoce (17) skrev:
Det forstår jeg slet ikke, at man kan lade være med. Og da slet ikke, når du nu selv er musiker.

En sang er som en historie. Der er noget, der skal fortælles. Hvis det, der fortælles, er røvsygt, eller måden, det fortælles på, er røvsyg, så forstår jeg slet ikke, at man kan "nyde" en sang.

Med mindre, selvfølgelig, vi snakker musik, som udelukkende er lavet for at få folk på dansegulvet. Og det kan man under ingen omstændigheder sige, at nummeret her er.

Det er, i mine øjne, det samme som at sige, at man er ligeglad med manuskriptet i en film, så længe effekterne er gode (sat lidt på spidsen ;) ).

Fakta er, at tankerne/pointerne i sange ikke altid er så tydelige og indlysende. Der kan ligge en masse bag et enkelt ord eller en enkelt sætning, uden at denne baggrund nogensinde forklares eller udpensles i den samlede tekst - det ville simpelthen kræve en alt for lang forklaring, og det af en slags, som man jo normalt ikke (om overhovedet nogensinde) putter ind i en sangtekst. Mange tekster er gjort eller VIRKER "universelle", så de på den ene side måske udtrykker noget personligt (såsom en historie) for tekstforfatteren, men på den anden side rammer bredt hos modtagerne/publikum, som kan genkende eller identificere sig med enten bestemte ting i teksten eller måske endog HELE teksten. ..... Efter min opfattelse gælder der det samme i forbindelse med sange som der gælder i forbindelse med mange film: Når værket ER sendt ud, tager publikum/modtagerne det til sig på en personlig måde. Fra person til person kan det være vidt forskellige ting der taler til én, om det så blot er en enkelt følelse i teksten, en lignende erfaring, en lignende smerte, en lignende glæde o.s.v. man kan nikke genkendende til eller relatere til.

Det er DERFOR jeg siger, jeg er ligeglad. Ikke fordi andres sangtekster ikke siger mig noget på et eller andet plan.

Jeg har lige siddet og gennemlæst teksten til det nummer vi taler om. Den findes her: http://www.lyricshall.com/lyrics/Nik+And+Jay/Ocean...

Det er en ret banal tekst, men det gør mig ikke noget, når sangen, melodien og hele arrangementet er så godt som tilfældet er. Jeg kan nu godt lide det gennemgående kærlighedsmotiv i teksten, hvor det så vidt jeg kan se handler om, at "jeg"-personen i teksten skriver en sang til en kvinde, han er faldet for. Omkvædets tekst er således i mine øjne banalt og enkelt, men effektivt. Det fungerer.

Hvis vi til sammenligning tager en tekst som f.eks. "Love Me Do" af The Beatles, så finder jeg den også enormt simpel og banal. Men også her gælder det, at den virker. Det er ikke stor kunst, og det synes jeg heller ikke, at Dick and Gays tekst er. Det er ligesom med dialogen i de gamle Star Wars-film: intet af det er på nogen måde stor, lyrisk kunst, men det virker og behøver ikke være andet eller mere end det er. Filmen som helhed betragtet (med alle dens ingredienser af fantasifulde væsener, fantastisk musik, action og eventyrstemning) er vigtigere end dialogen, og på samme måde med meget musik: Musikken (melodi, omkvæd, arrangement, instrumentering, rytme, vokal og nummerets generelle stemning) er ofte vigtigere end teksten.
Gravatar

#19 davenport 11 år siden

Kan godt lide denne tekst:

Kenny Rogers - The Last Ten Years (Superman)

Oh, the last ten years, it's been quite trip
Over thirty-six-hundred spins around without a cosmic slip
But within the realm of our atmosphere
We're 'bout as out of whack as we've ever been in a million years
We watched the Y2K scare in a panic
An' we watched as time proved Nostrodamus wrong
An' we watched as Mother Nature shook the planet
An' cellular replaced the telephone
We lost Charlie Brown, Ray Charles an' Johnny Cash
We even lost Superman, mhm.

Well, the last ten years, look at the hills we've climbed
The best golfer's black, the best rapper's white an' it's about damn time
But we best beware, there's a brand new fight, you see
An' I hate to say we might be our own worst enemy
We watched Oklahoma sifting through the damage
An' we watched a US President get caught
We watched shareholders watch their savings vanish
We all cried when we watched those towers fall
We lost Minnie Pearl, Ron Reagan and Sam I Am
We even lost Superman, mhm.

Expensive gas an' free downloads
The dot-com boom, an' reality shows
What's gonna happen next is anybody's guess
Satellite radio and hybrid cars
Hand-held computers an' a trip to Mars
It's all become a part of who we are
In the last ten years.

In the last ten years
We lost George Harrison, John Paul and June Carter-Cash
Hell, we even lost Superman
Gonna miss you, Chris...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: