Gravatar

#1 BN 11 år siden

Jeg har nu et par gange lagt mærke til en bestemt sang, som for tiden jævnligt spilles på de danske radiokanaler. Men jeg kan ikke finde ud af, hvad sangen hedder, og hvem der spiller og synger den. Og det bliver naturligvis ikke nemmere af at volumen på radioen har været ret lav hver gang jeg har hørt den.

Det forekommer mig, at der synges noget med "radio" i omkvædet. Måske også "stereo", uden at jeg dog overhovedet er sikker på det. Måske - kun måske - synges der "I hear the radio" eller "I hear you on (the) radio".

Der er tale om et midtempo-nummer, og arrangementet er forholdsvis elektronisk ... tror jeg nok. Der enten rappes eller halvt snakke-synges i versene. Og så forekommer det mig, at versene synges/rappes af én person, mens det er en anden der synger omkvædet. Jeg er ikke helt sikker på, at der rappes - som sagt har jeg kun hørt sangen spillet med lyden skruet noget ned.

Desværre ved jeg ikke, om det var P4 eller NOVA FM der spillede sangen, da jeg hørte den i nat. Jeg har søgt på disse kanalers playlister via ordet "radio", men har ikke kunnet lokaliseret sangen.

Er der nogen der ud fra ovenstående info kan hjælpe mig? Så vil jeg være meget taknemmelig.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#2 Kruse 11 år siden

Jeg skulle til at skrive, at jeg i mit hoved godt kunne genkende en sang der passer din beskrivelse, og jeg kunne endda også melodien på omkvædet, hvor både "radio" og "stereo" bliver nævnt, men da jeg ikke kunne komme på andet tekst fra sangen eller sangens titel, kunne jeg ikke rigtigt hjælpe dig.

Men så foretog jeg en hurtig google-søgning, og fandt frem til den sang jeg tænkte på. Om det så også er den du tænkte på, ved jeg selvfølgelig ikke.

Sangen hedder [url=]Hey, Soul Sister[/url].

Jeg håber at det var den :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3 BN 11 år siden

Kruse (2) skrev:
Jeg skulle til at skrive, at jeg i mit hoved godt kunne genkende en sang der passer din beskrivelse, og jeg kunne endda også melodien på omkvædet, hvor både "radio" og "stereo" bliver nævnt, men da jeg ikke kunne komme på andet tekst fra sangen eller sangens titel, kunne jeg ikke rigtigt hjælpe dig.

Men så foretog jeg en hurtig google-søgning, og fandt frem til den sang jeg tænkte på. Om det så også er den du tænkte på, ved jeg selvfølgelig ikke.

Sangen hedder [url=]Hey, Soul Sister[/url].

Jeg håber at det var den :)

Den kender jeg godt, men det er desværre ikke den, jeg leder efter. Men tak for dit forsøg.

Argh, jeg må høre efter, om den kommer igen i radioen i nat og så skrive klokkeslettet ned og tjekke den pågældende kanals playliste imorgen tidligt.
Gravatar

#4 BN 11 år siden

Jeg har lige fundet ud af, at jeg er nødt til at begå selvmord. Der er simpelthen ingen anden udvej, når man opdager, man kan lide et nummer af Nik and Jay!!!

Det nummer jeg ledte efter, var det her:

Det er Søren Huus' vokal og det fede omkvæd, der for mig gør det til et fremragende nummer.

Jeg havde hørt ordet "scenario" som "stereo", og ordene "I'm ready now" som "on the radio".
Gravatar

#5 Åkepool 11 år siden

BN (4) skrev:
Jeg har lige fundet ud af, at jeg er nødt til at begå selvmord. Der er simpelthen ingen anden udvej, når man opdager, man kan lide et nummer af Nik and Jay!!!

Ja den var slem.

Jeg havde nok også taget mig af dage, hvis det var sket :)

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#6 tiany 11 år siden

BN (4) skrev:

Det nummer jeg ledte efter, var det her:

Det er Søren Huus' vokal og det fede omkvæd, der for mig gør det til et fremragende nummer.

Jeg havde hørt ordet "scenario" som "stereo", og ordene "I'm ready now" som "on the radio".

LOL
Valar morghulis
Gravatar

#7 BN 11 år siden

Åkepool (5) skrev:
Ja den var slem.

Jeg havde nok også taget mig af dage, hvis det var sket :)

Normalt kan jeg ikke fordrage Dick and Gays musik, men når man falder for et bestemt nummer, kan man jo ligeså godt stå ved det.

Ak ja, ingen regel uden undtagelse. ;-)
Gravatar

#8 davenport 11 år siden

Det er en røvfuld der svier :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 BN 11 år siden

davenport (8) skrev:
Det er en røvfuld der svier :D

I den grad!!!

Søren Huus kunne i det mindste have gjort mig den tjeneste IKKE at have medvirket på nummeret. Så ville det have manglet noget, og jeg ville kunne have afskrevet det som duoens hidtil bedste, men ikke helt vellykkede sang, som dermed ville være for utilfredsstillende til at jeg ville gide at høre nummeret igen. ... Altså, man kan da heller ikke stole på folk længere!

Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

De er stamkunder på Jensens Bøfhus. Det kan man fandme kun respektere.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: