Gravatar

#1 Giraffen 9 år siden

Jeg er kommet ind på multimediedesigner uddannelsen og i den forbindelse har jeg nogle lidt pinlige spørgsmål. Jeg er nemlig nødt til at købe en ny bærbar til uddannelsen og den må ikke være alt for dyr.

Pris: Maks omkring 10.000-(måske)11.000 kr., men så heller ikke dyrere. Det bedste ville nok være omkring 8-9000 kr.

Vi kommer til at bruge programmet CS6 Web Premium og der er selvfølgelig nogle minimumskrav: http://www.eaaa.dk/media/896635/mdu_systemkrav-til...

Jeg har kigget lidt på de her to:
Lenovo Y50-70

Macbook Pro

Jeg er ret sikker på at Lenovo'en lever op til minimumskravene, men hvad med mac? Kan jeg overhovedet bruge en computer med SSD i stedet for HDD i det her tilfælde?

Jeg spørger fordi der står "kan ikke installeres på flytbare flash-baserede lagerenheder." Udelukker det ikke Macbook'en, da den har SSD?

Jeg ville også høre om der er nogen her der har taget en multimediedesigner uddannelse, eller arbejder med webdesign eller lignende, og om I bruger Mac eller PC? Er det værd at skifte til Mac?

Er der evt. andre bærbare som I ville anbefale?

På forhand tak.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#1 Ved ikke noget om det, men plejer selv at spørge om it-hjælp på newz.dk :)
Gravatar

#3 Giraffen 9 år siden

#2 Ok. Det kan være være jeg prøver det så. Tak. :)
Gravatar

#4 Lawman 9 år siden

Mac's plejer at være ganske kompetente ift. grafiske opgaver, og er ret sikker på at programmet godt kan installeres på en SSD. Den er jo ikke som sådan flytbar, så måske menes der usb-sticks. Har i hvert fald aldrig hørt om programmer der ikke kan installeres på en SSD.

Skriv ny kommentar: