Jeg går lidt og drømmer om en ny bærbar, som jeg muligvis vil købe i starten af næste år (der er jo ikke så mange måneder til). Har overvejet en Mac, fordi jeg er nysgerrig, godt kan lide designet og fordi det er relativt simpelt at vælge i forhold til PC markedet hvor der er enormt meget at vælge imellem. MEN det skal være en sekundær pc, så måske en Mac er overkill? Hvis nu jeg skulle have fat i en bærbar, som er pæn i design og har fornuftig indmad uden at koste 20.000, som en Mac nærmest gør, har filmz'erne så nogle gode idéer?
Jeg skal bruge computeren til at skrive på, men kan man spille et par ikke for omfattende spil ville det ikke være af vejen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Skal den være let og handy, lang batteritid, skal der være masser af harddiskplads, hvilke spil skal den evt. kunne køre?
Den jeg har nu er omkring 15" og den nye må gerne være i samme område, ikke større i hvert fald. Min nuværendes batteri er dødt, så jeg skal have strøm til hele tiden, så batteritid er en af de store årsager til at jeg gerne vil have en ny. Der behøver ikke være voldsomt meget harddiskplads, men jeg vil gerne op fra de kun 120 gb jeg har på denne. Har ikke rigtig noget begreb om hvor krævende SWTOR er, men det kunne være en fin bonus hvis den kunne bære det.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Det kan slet ikke betale sig at bruge tid på at kigge på en computer du først skal købe om 4 måneder. Flere af modellerne vil ikke engang være i produktion mere til den tid.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
#1 Collateral 12 år siden
Jeg skal bruge computeren til at skrive på, men kan man spille et par ikke for omfattende spil ville det ikke være af vejen.
#2 Slettet Bruger [3575800976] 12 år siden
Skal den være let og handy, lang batteritid, skal der være masser af harddiskplads, hvilke spil skal den evt. kunne køre?
#3 Collateral 12 år siden
Den jeg har nu er omkring 15" og den nye må gerne være i samme område, ikke større i hvert fald. Min nuværendes batteri er dødt, så jeg skal have strøm til hele tiden, så batteritid er en af de store årsager til at jeg gerne vil have en ny. Der behøver ikke være voldsomt meget harddiskplads, men jeg vil gerne op fra de kun 120 gb jeg har på denne. Har ikke rigtig noget begreb om hvor krævende SWTOR er, men det kunne være en fin bonus hvis den kunne bære det.
#4 MMB 12 år siden
#5 Collateral 12 år siden
Er jeg ikke. Den har en del år på bagen efterhånden og er rigtig sløv i betrækket. Det med batteriet er bare en af de store irritationsmomenter.
#6 Slettet Bruger [3575800976] 12 år siden
Min. 13" skærm, Core i3 eller Core i5 CPU, 500+ GB harddisk, 4+ GB RAM, et fornuftigt grafikkort og fornuftig batteritid.
Jeg vil sige, at du bør vente med at kigge til du har pengene i hånden, fordi bedre modeller kan sagtens falde i pris på ganske få måneder. :)
#7 MMB 12 år siden
Jep! :) Du kan helt sikkert få en bærbar til dine krav for 5k.
Meeeeen:
Hvis du nu alligevel vil have en bærbar til den store guldmedalje, så kan du overveje denne: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?...
Den koster 9000 (evt. +600 kr, hvis du også skal have Windows 7 med). Dog er det nok overkill til dine behov, men det skader ikke at linke...
#8 Collateral 12 år siden
Kan være jeg lige vender tilbage med en ny tråd når jeg har lidt mere styr på økonomien til det.
#9 Collateral 12 år siden
Men en ultrabook som den her kunne eksempelvis do the trick?
#10 HelmerJ 12 år siden