Gravatar

#1 filmz-joliegirl 21 år siden

Jeg vil høre om der er nogle af jer der kan hjælpe mig… jeg har optaget en masse afsnit af en tv-serie på en DVD-optager, og vil nu godt redigere i det så jeg fx kan få reklamepauser klippet ud… ved I noget om hvilke programmer jeg skal bruge, og er det noget jeg kan hente gratis?
Gravatar

#2 filmz-female cenobite 21 år siden

Adope Premiere. Det er dog MEGET dyrt.

Kan din DVD optager btw ikke selv editere reklamerne fra?? Du skal blot indsætte markøre før og efter reklamen, lav det der er imellem om til et chapter og derefter "Hide" chapteret. Afspil den på en anden afspiller og optag resultatet på optageren. Hvis du ønsker at spare plads that is.

Min optager kan ovennævnte, så hvis det kun er reklamer du ønsker at fjerne, så vil jeg foreslå den gratis metode (brug din optager, hvis muligt)
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#3 filmz-vassago 21 år siden

#1:

Der er flere programmer du kan bruge, hvis du kun skal have klippet reklamerne væk. Det kommer for det første an på hvilket format filerne er i - er det avi, mpeg, mpeg2, vob, mov, wmv eller andet.

Du kan reelt 'nøjes' med et program der kan klippe og klistre - og som ikke nødvendigvis SKAL indeholde alle mulige andre funktioner.

Nogle du med sikkerhed ville kunne bruge er:

AVID - Avid Free DV (gratis software).

Adobe Premiere 1.5 (tryout, virker 30 dage)

VirtualDub (gratis software).

Der er selvfølgelig mange flere, men ovenstående skulle sagtens kunne løse dit problem. Det skal tilføjes at Premiere faktisk ikke er så dyrt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-female cenobite 21 år siden

Det er dyrt nok
----------------------------------------
No tears, please. It's a waste of good suffering
Gravatar

#5 filmz-joliegirl 21 år siden

Tusind tak begge to! Nu vil jeg se lidt nærmere på begge fremgangsmåder... og jeg tror jeg i denne omgang prøver om ikke jeg kan klare mig uden adobe, i hvert fald kan jeg jo starte med tryout'en ;)

Skriv ny kommentar: